  • Data: 2014-11-07 09:08:34
    Temat: Re: Projekt 30
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-11-06, o godz. 15:42:49
    Shrek <...@w...pl> napisał(a):

    > Rozmawiamy o centrum miasta, czy o Truskawiu w Puszczy Kampinoskiej?
    > Bo ja o zupie, ty o dupie;)

    Jakbyś zauważył ja na od początku piszże że teoretycznie pokazuje się
    autobus jako ten co to mniej zajmuje - i o tym piszę. Niedawno gdzieś
    fotki widziałem jak to spęd zrobiono i pokazywano że ten autobus to tak
    mało powierzchni zajmuje w stosunku do samochodów. Tylko że takie
    porównanie to o kant potłuc jeśli nie uwzględni się tego że autobusy
    nie jeżdżą co kilkanaście sekund. Na co Ty na moją uwagę wcinasz się z
    Mostem Poniatowskiego. I dziwisz się że ja o skrajnym przypadku nei mam
    zamiaru gadać bo to jest ewenement.

    > Globalnie gdzie - w centrum miasta, w województwie, państwie, UE,
    > kontynencie, całym globie?

    A np. globalnie dla Trasy Siekierkowskiej bo tam się często
    przemieszczam.

    > No to licz... A skąd wiesz, że ktoś nie policzył, tylko "nie, bo nie"?

    Liczyłem. I wyszło że wygodniej szybciej, wygodniej i bezpieczniej by
    się zjeżdżało na Wisłostradę czy Wał Miedzeszyński gdyby nie trzeba
    bł<-o tego robić w ostatnim momencie. Teraz wymusza go całodobowy buspas
    po którym poza godzinami szczytu w dni robocze głównie hula wiatr.

    > Znów mieszasz - tranzyt przez Warszawie to tranzyt _przez_ Warszawię
    > - z definicji. W warszawie ruchu tranzytowego coraz mniej i z
    > pewnością wynosi on nie więcej niż kilka(naście) procent. Nie
    > naciągaj rzeczywistości.

    Ciekawe czemu w takim razie zapchania jest Trasa Toruńska, Wisłostrada
    czy Trasa Łazienkowska. Niestety jak na razie dla kierunku
    wschód-zachód nie ma obwodnicy. Jak S2 dociągną do Trasy Lubelskiej a
    zwłaszcza do wylotówki na Białystok to dopiero się zmniejszy. Choć IMHO
    S2 i tak powinna być za Piasecznem jeśli ma pełnić rolę obwodnicy. Na
    północy Trasa Toruńska nawet po modernizacji niewiele do czasu
    ominięcia Marek. A i tak nie będzie obwodnicą bo od Powązek do Marek
    wlewa się w nią ruch lokalny.

    > Zresztą nawet jeśli byś liczył tranzyt międzydzielnicowy przez
    > centrum, po czym poznajesz, że ktoś na bemowskich blachach jest w
    > centrum tranzytem? I jakie to ma znaczenie w przypadku porównania
    > powierzchni zajętej przez autobus i samochód?

    Widzę w Centrum znaczący spadek zaparkowanych aut mimo że znika coraz
    więcej parkingów. Np. na przebudowanej Świętokrzyskiej rzadko kiedy nie
    ma wolnych miejsc do zaparkowania. Za to na niej samej permanentny
    korek w kierunku Mostu Świętokrzyskiego.

    > Za chwilę będziesz miał ekspresową z Marek do Puławskiej.

    Stojącą od Powązek do Marek - niestety TT zwłaszcza po praskiej stronie
    to duży ruch lokalny. Bo brak w okolicy innego przejazdu nad terenami
    byłego FSO i linią kolejową. Od Powązek do Puławskiej zdecydowanie
    lepiej. Problemem pozostaje nadal północ i wschód.

    > No dobrze - to uściślijmy rozmawiamy o stosunku powierzchni zajętej
    > przez autobus do samochodu. Ponieważ problem występuje w mieście, a
    > konkretnie w centrum i na głównych ulicach, to proszę cię, żebyś się
    > tego trzymał i nie wyjeżdzał w tym porównaniu z jakąś ulicą gdzie
    > autobusy nie kursują lub kursują raz na godzinę, albo z jaką ulicą na
    > zadupiu, gdzie korek to widzieli jak pięć lat temu był wypadek.

    Ależ ja pisze o teoretykach twierdzących że zawsze autobus lepszy bo
    mniej powierzchni zajmuje. Nie mam pojęcia czemu Ty mi narzucasz jakieś
    ograniczenia i każesz pisać tak jak Ty chcesz. A ja nie mam zamiaru. Bo
    ja nie piszę tylko o "mieście, a konkretnie w centrum i na głównych
    ulicach" a o tym że ten pogląd nie sprawdza się wszędzie.

    > Przecież pokazano na początku - Most Poniatowskiego. Ty wyjeżdzasz
    > cały czas z jakimiś zdupiami. Z tym nie ma co dyskutować.

    Przepraszam ale ta ulica to akurat niw zadupie tylko ważne połaczeni
    pozwalające wjechać i wyjechać z ponad 200-tysięcznej dzielnicy. Jedyna
    na południu i wschodzie. Inne wyjazdy w tym kierunku to 15-20 km
    objazdu. I ruch tam jest duży.

    > Aleś się uprał - to pokazuje, jak odrywając dyskusję od
    > rzeczywistości, można próbować udowodnić najbardziej bzdurne tezy.

    Właśnie - "to pokazuje, jak odrywając dyskusję od rzeczywistości, można
    próbować udowodnić najbardziej bzdurne tezy". Na przykład to że
    autobus zawsze jest lepszym środkiem transportu. I jako jedyny argumnet
    przedtsaiwać że zajmuje mniej miejsca niż 300 samochodów.

    > Warunki brzegowe są takie, że porównujemy przepustowość tam gdzie
    > jest z nią problem i siłą rzeczy tam gdzie są autobusy. Przecież nie
    > możesz być tak głupi, żeby tego nie zrozumieć, więc po prostu
    > manipulujesz.

    Nie - pokazuję że wbrew twierdzeniu wielu zwolenników autobusów nei
    jest to zawsze najlepsze wyjście.

    Z mojej strony EOT bo nie mam zamiaru po raz kolejny tłumaczyć tego
    samego.

    Zdrówko