  • Data: 2014-11-08 00:34:29
    Temat: Re: Projekt 30
    Od: "bartosz" <b...@w...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On Wed, 5 Nov 2014, bartosz wrote:
    >
    > [osobna sprawa]

    > Nie, NIE DA SIĘ!
    > Weryfikować da się dopiero jak jeżdżą.

    Alez da sie: po pierwsze kursanci maja jazdy z instruktorami, ktorzy widza i
    czuja na sobie, czy taki delikwent nadaje sie, czy nie, na kierowce; po
    drugie: wladza wprowadza lub wprowadzila te probne prawa jazdy - znaczy chce
    isc tym tropem, chociaz akurat szczegolowe rozwiazania pomyslu moga byc
    kontrowersyjne.

    > Ba, zupełnie "niedawanie prawka" (znaczy pozwalanie na jazdę
    > bez żadnego egzaminu) skutkuje mniejszą liczbą "skutecznych"
    > (zakończonych kolizją) wymuszeń, niż egzaminy.
    > Takie dziwo.

    Tu musialbys podac wiecej danych. Gdzie tak jest i jak to wyglada w
    praktyce?

    > Dyskusja jest w kontekście przepustowości, a za tę ZAWSZE
    > płaci się ... utrudnieniem ruchu.
    > Nie powiesz mi chyba, że konieczność stania na czerwonym
    > świetle ułatwia Ci ruch.

    Nie - ale jest to utrudnienie naturalne i wynikajace z warunkow drogowych.
    Natomiast ograniczenie predkosci na znakach jest utrudnieniem sztucznym i
    administracyjnym.

    > A tak zupełnie na boku:

    > [...]
    >
    > Abstrahując od meritum

    ... no wlasnie wolalbym, abys nie abstrahowal....

    - "a co to kogo obchodzi"?
    > Primo, brak obowiązku wożenia miarki nie uprawnia do parkowania
    > bliżej niż 15m od tabliczki "przystanek",

    ...tylko z tego powodu, ze latwo jest obejsc "warunek brzegowy" z
    odpowiednim marginesem. Czyli latwo jest zaparkowac na tyle daleko, by byla
    pewnosc, ze jest co najmniej 15 m - albo nie parkowac w ogole. Odnoszac to
    do naszego przypadku: nie majac odniesienia trudno utrzymac predkosc ponizej
    5km/h, mozna ewentualnie w ogole nie wjezdzac i umrzec z glodu bez zakupow
    :) - jak widzisz, przyklady te maja inny kaliber.

    > secundo zapadły
    > już wyroki w sprawie przekraczania prędkości przez rowerzystów.
    > Kierujący ma się stosować do przepisów, jak musi oceniać
    > "na oko", to ma sobie określić margines błędu stosownie
    > do własnych możliwości oceny.

    Masz na mysli wyrok P. Waldocha z Koscierzyny. Sprawa nie jest taka
    oczywista, bo z tego, co wiem, to sad uznal wine, ale odstapil od ukarania.
    Ukarany sie tym faktem ucieszyl, ale wyrok jest kuriozalny od strony prawnej
    i w zasadzie szkoda, ze sprawa nie trafila wyzej.

    O ile bylo jeszcze wiecej spraw tego typu - podaj prosze namiary.

    Po drugie - ograniczenie do 5km/h dotyczylo tez pieszych. I co w ich
    przypadku? - pytam oczywiscie teoretycznie, ale wszak rozwazamy rzecz w
    warunkach "abstrahowania".

    > Meritum tego ograniczenia to INNA sprawa.
    > Natomiast stosujesz z lubością bezpodstawną argumentację :]

    W ktorym miejscu?

    bart