-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Projekt 30
Date: Thu, 6 Nov 2014 13:56:28 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 72
Message-ID: <20141106135628.2262a2b3@babcia-workstation>
References: <54526e64$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
<5452add6$0$11150$65785112@news.neostrada.pl>
<r...@4...com>
<b...@g...com>
<54579c62$0$27288$65785112@news.neostrada.pl>
<m38osr$jda$1@node1.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<m3dao3$54n$1@node2.news.atman.pl>
<545a3d40$0$18095$65785112@news.neostrada.pl>
<m3dfoi$as6$2@node2.news.atman.pl>
<545a5954$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
<20141106104631.0d64dd66@babcia-workstation>
<m3fmia$j21$1@node2.news.atman.pl>
<20141106125715.4253541d@babcia-workstation>
<m3fpv1$6tm$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: router-outside.jewish.org.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1415278619 22899 217.153.152.74 (6 Nov 2014 12:56:59 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 6 Nov 2014 12:56:59 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Claws Mail 3.9.3 (GTK+ 2.24.23; x86_64-pc-linux-gnu)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548705
[ ukryj nagłówki ]Dnia 2014-11-06, o godz. 13:35:45
Shrek <...@w...pl> napisał(a):
> Trasa Łazienkowska, prawdopodobnie Aleje Jerozolimskie. Generalnie
> problemem są skrzyżowania, a nie odcinki między nimi (one są zapchane
> z powodu ograniczonej przepustowości skrzyżowań) i tam autobus czy
> tramwaj ma ogromną zaletę - jeden to około 60-120 samochodów.
Problem w tym że nie każdy pasażer jedzie w to samo miejsce i to po
trasie autobus/tramwaju.
> > - a i to tylko w godzinach
>
> A kiedy chcesz porównywać przepustowość jak nie w szczycie?
Całościowo - przez całą dobę.
> > Niestety
> > prawie wszystkie drogi to jeden autobus na
> > kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt minut.
>
> Ale co to ma do rzeczy, skoro tam nie ma buspasów?
A to u buspasach gadamy czy o zajmowaniu powierzchni przez różne
pojazdy? Bo ja o tym drugim.
> > Z pozostałych mostów w Warszawie
> > taką gęstość ruchu autobusów ja Poniatowski (a i to w szczycie) maja
> > Łazienkowski i Śląsko-Dąbrowski.
>
> I to na nich są buspasy - na pozostałych zdaje się ich nie ma.
Jak już to muszę o buspasach to akurat tam są totalnie bezmyślnie. Ruch
tam jest spory non-stop a autobusowy poza szczytem znikomy. Buspas
powinien być okresowy ale wtedy SM nie miałaby jak polować.
> > Pozostałe już nie. O trasach poza
> > miastami nie ma nawet co gadać - tam często są to 1-2 autobusy
> > dziennie.
>
> Ale nie ma to żadnego związku z buspasami i ich przepustowością, bo
> tam ich po prostu nie ma.
Ale ja nie piszę o buspasach tylko o kuriozalnym porównywaniu miejsca
jakie zajmuje autobus i samochody z taką samą ilością ludzi i na tej
podstawie udowadnianiu że autobus jakoś "lepiej" tych ludzi przewiezie,.
W oderwaniu od rzeczywistości.
> W drugą stronę - im bliżej centrum tym większa tragedia z parkowaniem
> - nie ma siły, w dużym mieście bez sprawnej KM się nie obejdziesz.
> Choćby dlatego, że pracownik w biurze zajmuje mniej miejsca niż jego
> auto w garażu. Przepustowość to tylko część problemu - potem trzeba
> gdzieś zaparkować.
Oczywiście. Niestety jak obserwuję Warszawę to większość ruchu w
szczycie to jest tranzyt. Paradoksalnie zauważyłem że rankiem problem z
parkowaniem jest większy np. u mnie na Kabatach niż w Centrum.
Największy P&R na Ursynowie to parking Tesco. ;-)
Tylko że nadal nie zmieni to tego że na danej ulicy
przejedzie np. 300 samochodów i 1 autobus na godzinę. Nawet jak w
samochodach sami kierowcy to jednak wbrew pokazywaniu jaki ten autobus
fajny to nie do końca prawda. W skrajnym przypadku ulica Gąsek koło
mnie: kilkaset samochodów na godzinę i zero autobusów. Bo nie wyrobi
się na zakręcie żaden autobus a to najkrótszy wjazd do miasta od strony
Konstancina. Jak bym chciał naszą wspaniałą KM to albo półtora
kilometra spaceru i oczekiwanie na autobus co godzinę albo półtorej
godziny na około.
Zdrówko
Zdrówko
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.14 14:24 Shrek
- 06.11.14 15:07 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 06.11.14 15:42 Shrek
- 06.11.14 20:38 Gotfryd Smolik news
- 06.11.14 21:16 Gotfryd Smolik news
- 06.11.14 21:47 Gotfryd Smolik news
- 07.11.14 09:08 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 07.11.14 11:34 p...@g...com
- 07.11.14 21:22 bartosz
- 08.11.14 00:16 bartosz
- 08.11.14 00:46 bartosz
- 08.11.14 01:53 bartosz
- 08.11.14 00:00 bartosz
- 08.11.14 00:34 bartosz
- 08.11.14 07:09 Liwiusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=