eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProjekt 30Re: Projekt 30
  • Data: 2014-11-06 13:56:28
    Temat: Re: Projekt 30
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 2014-11-06, o godz. 13:35:45
    Shrek <...@w...pl> napisał(a):
    > Trasa Łazienkowska, prawdopodobnie Aleje Jerozolimskie. Generalnie
    > problemem są skrzyżowania, a nie odcinki między nimi (one są zapchane
    > z powodu ograniczonej przepustowości skrzyżowań) i tam autobus czy
    > tramwaj ma ogromną zaletę - jeden to około 60-120 samochodów.

    Problem w tym że nie każdy pasażer jedzie w to samo miejsce i to po
    trasie autobus/tramwaju.

    > > - a i to tylko w godzinach
    >
    > A kiedy chcesz porównywać przepustowość jak nie w szczycie?

    Całościowo - przez całą dobę.

    > > Niestety
    > > prawie wszystkie drogi to jeden autobus na
    > > kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt minut.
    >
    > Ale co to ma do rzeczy, skoro tam nie ma buspasów?

    A to u buspasach gadamy czy o zajmowaniu powierzchni przez różne
    pojazdy? Bo ja o tym drugim.

    > > Z pozostałych mostów w Warszawie
    > > taką gęstość ruchu autobusów ja Poniatowski (a i to w szczycie) maja
    > > Łazienkowski i Śląsko-Dąbrowski.
    >
    > I to na nich są buspasy - na pozostałych zdaje się ich nie ma.

    Jak już to muszę o buspasach to akurat tam są totalnie bezmyślnie. Ruch
    tam jest spory non-stop a autobusowy poza szczytem znikomy. Buspas
    powinien być okresowy ale wtedy SM nie miałaby jak polować.

    > > Pozostałe już nie. O trasach poza
    > > miastami nie ma nawet co gadać - tam często są to 1-2 autobusy
    > > dziennie.
    >
    > Ale nie ma to żadnego związku z buspasami i ich przepustowością, bo
    > tam ich po prostu nie ma.

    Ale ja nie piszę o buspasach tylko o kuriozalnym porównywaniu miejsca
    jakie zajmuje autobus i samochody z taką samą ilością ludzi i na tej
    podstawie udowadnianiu że autobus jakoś "lepiej" tych ludzi przewiezie,.
    W oderwaniu od rzeczywistości.

    > W drugą stronę - im bliżej centrum tym większa tragedia z parkowaniem
    > - nie ma siły, w dużym mieście bez sprawnej KM się nie obejdziesz.
    > Choćby dlatego, że pracownik w biurze zajmuje mniej miejsca niż jego
    > auto w garażu. Przepustowość to tylko część problemu - potem trzeba
    > gdzieś zaparkować.

    Oczywiście. Niestety jak obserwuję Warszawę to większość ruchu w
    szczycie to jest tranzyt. Paradoksalnie zauważyłem że rankiem problem z
    parkowaniem jest większy np. u mnie na Kabatach niż w Centrum.
    Największy P&R na Ursynowie to parking Tesco. ;-)
    Tylko że nadal nie zmieni to tego że na danej ulicy
    przejedzie np. 300 samochodów i 1 autobus na godzinę. Nawet jak w
    samochodach sami kierowcy to jednak wbrew pokazywaniu jaki ten autobus
    fajny to nie do końca prawda. W skrajnym przypadku ulica Gąsek koło
    mnie: kilkaset samochodów na godzinę i zero autobusów. Bo nie wyrobi
    się na zakręcie żaden autobus a to najkrótszy wjazd do miasta od strony
    Konstancina. Jak bym chciał naszą wspaniałą KM to albo półtora
    kilometra spaceru i oczekiwanie na autobus co godzinę albo półtorej
    godziny na około.

    Zdrówko


    Zdrówko

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: