-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Newsgroups: pl.misc.elektronika
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
<og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl> <ogc46r$u67$1@mx1.internetia.pl>
<ogcc5o$n45$1@node2.news.atman.pl> <oged2h$s7o$1@mx1.internetia.pl>
<ogfqqr$un2$1@node2.news.atman.pl> <ogk9uc$cjo$1@mx1.internetia.pl>
<ogsmit$2un$1@node2.news.atman.pl>
<593d12d5$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
<ohjq5e$nv2$1@node1.news.atman.pl>
Date: Sun, 11 Jun 2017 19:31:14 +0200
Message-ID: <16vmqtm06owwv.2vely3qxbg6p$.dlg@40tude.net>
Lines: 22
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1497202267 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15205 82.143.187.50:50292
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 349153100
X-Received-Bytes: 2292
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:719056
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 11 Jun 2017 18:12:26 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2017-06-11 o 11:52, Paweł Pawłowicz pisze:
>> Ponieważ moc silnika jest proporcjonalna do obrotów.
>
> No i tu zderzają się dwie wzajemnie wykluczające się poglądy. Jedni
> mówią, że ważna jest moc, inni, że moment obrotowy. Moc wydaje mi się
> takim trochę syntetycznym parametrem bo to obroty * moment obrotowy. No
> i z własnych obserwacji zauważyłem, że auto o niższej mocy ale z dużym i
> płaskim momentem obrotowym (jak dual turbo diesle) znacznie lepiej
> przyspieszy od podobnego auta, które ma mocno garbatą charakterystykę
> momentu a wyższą moc przy bardzo wysokich obrotach (np. downsized silnik
> turbo benzynowy).
>
> No to jestem teraz w kropce... Z silnikami elektrycznymi DC jest inaczej?
O tyle inaczej, ze moment sie bierze z pradu i pola magnetycznego,
prad ograniczony mozliwosciami chlodzenia, pole stale ... przy
nowoczesnym sterowaniu ten moment w zasadzie staly.
Przy niskich obrotach chlodzenie moze byc malo wydajne.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.06.17 23:02 Marek S
- 11.06.17 23:47 J.F.
- 12.06.17 00:07 Marek S
- 12.06.17 00:30 J.F.
- 12.06.17 17:59 Marek S
- 12.06.17 18:00 a...@m...uni.wroc.pl
- 12.06.17 19:24 J.F.
- 12.06.17 20:18 Pcimol
- 12.06.17 20:25 Pcimol
- 14.06.17 00:38 Marek S
- 14.06.17 00:39 Marek S
- 14.06.17 01:04 Marek S
- 14.06.17 22:14 a...@m...uni.wroc.pl
- 14.06.17 23:00 Marek S
- 15.06.17 12:55 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pytanie do Użytkownika
- Emanuel kiedyś szukał gotowca do chłodzenia leków
- Sprzęty z Lidl-a
- idzie nowe
- Wybuchające pagery
- Jak shakować windę
- Sterowanie bezprzewodowe do wbudowania
- NC vs NO
- Jak dzięki mojemu pomysłowi amerykańce z Google przyspieszyli TV
- Jak dzięki mojemu pomysłowi amerykańce z Google przyspieszyli TV
- Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
- Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
- Elektryczna łapka i szerszeń
- moduł dtmf
- 0.5V
Najnowsze wątki
- 2024-09-23 Pytanie do Użytkownika
- 2024-09-22 Klej "samopoziomujący"
- 2024-09-22 Kocioł CO po raz kolejny
- 2024-09-22 Nikon D5500 i wyzwalanie migawki
- 2024-09-22 jak zmierzyć średnicę tarczy?
- 2024-09-22 kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- 2024-09-21 nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- 2024-09-20 Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- 2024-09-20 Ujemny wzrost elektryków
- 2024-09-15 Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- 2024-09-22 Emanuel kiedyś szukał gotowca do chłodzenia leków
- 2024-09-21 Sprzęty z Lidl-a
- 2024-09-19 idzie nowe
- 2024-09-20 Access point na zewnątrz
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet