eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl> <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
    <og9qs2$bmo$1@node2.news.atman.pl> <ogc46r$u67$1@mx1.internetia.pl>
    <ogcc5o$n45$1@node2.news.atman.pl> <oged2h$s7o$1@mx1.internetia.pl>
    <ogfqqr$un2$1@node2.news.atman.pl> <ogk9uc$cjo$1@mx1.internetia.pl>
    <ogsmit$2un$1@node2.news.atman.pl>
    <593d12d5$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <ohjq5e$nv2$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Sun, 11 Jun 2017 19:31:14 +0200
    Message-ID: <16vmqtm06owwv.2vely3qxbg6p$.dlg@40tude.net>
    Lines: 22
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1497202267 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15205 82.143.187.50:50292
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 349153100
    X-Received-Bytes: 2292
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:719056
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 11 Jun 2017 18:12:26 +0200, Marek S napisał(a):
    > W dniu 2017-06-11 o 11:52, Paweł Pawłowicz pisze:
    >> Ponieważ moc silnika jest proporcjonalna do obrotów.
    >
    > No i tu zderzają się dwie wzajemnie wykluczające się poglądy. Jedni
    > mówią, że ważna jest moc, inni, że moment obrotowy. Moc wydaje mi się
    > takim trochę syntetycznym parametrem bo to obroty * moment obrotowy. No
    > i z własnych obserwacji zauważyłem, że auto o niższej mocy ale z dużym i
    > płaskim momentem obrotowym (jak dual turbo diesle) znacznie lepiej
    > przyspieszy od podobnego auta, które ma mocno garbatą charakterystykę
    > momentu a wyższą moc przy bardzo wysokich obrotach (np. downsized silnik
    > turbo benzynowy).
    >
    > No to jestem teraz w kropce... Z silnikami elektrycznymi DC jest inaczej?

    O tyle inaczej, ze moment sie bierze z pradu i pola magnetycznego,
    prad ograniczony mozliwosciami chlodzenia, pole stale ... przy
    nowoczesnym sterowaniu ten moment w zasadzie staly.

    Przy niskich obrotach chlodzenie moze byc malo wydajne.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: