eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Data: 2017-06-11 19:31:14
    Temat: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 11 Jun 2017 18:12:26 +0200, Marek S napisał(a):
    > W dniu 2017-06-11 o 11:52, Paweł Pawłowicz pisze:
    >> Ponieważ moc silnika jest proporcjonalna do obrotów.
    >
    > No i tu zderzają się dwie wzajemnie wykluczające się poglądy. Jedni
    > mówią, że ważna jest moc, inni, że moment obrotowy. Moc wydaje mi się
    > takim trochę syntetycznym parametrem bo to obroty * moment obrotowy. No
    > i z własnych obserwacji zauważyłem, że auto o niższej mocy ale z dużym i
    > płaskim momentem obrotowym (jak dual turbo diesle) znacznie lepiej
    > przyspieszy od podobnego auta, które ma mocno garbatą charakterystykę
    > momentu a wyższą moc przy bardzo wysokich obrotach (np. downsized silnik
    > turbo benzynowy).
    >
    > No to jestem teraz w kropce... Z silnikami elektrycznymi DC jest inaczej?

    O tyle inaczej, ze moment sie bierze z pradu i pola magnetycznego,
    prad ograniczony mozliwosciami chlodzenia, pole stale ... przy
    nowoczesnym sterowaniu ten moment w zasadzie staly.

    Przy niskich obrotach chlodzenie moze byc malo wydajne.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: