  • Data: 2017-06-12 19:24:46
    Temat: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-06-12 o 00:30, J.F. pisze:
    > BackEMF.

    >Tak, zgadza się. Ja to wszystko rozumiem. Może niezbyt jasno
    >wyraziłem się. Przedstawię to obrazowo. Ograniczmy się do ostatniego
    >Twojego zdania.
    >Czy starczy 10V i 1% wypełnienia? Jeśli tak, to co z 10V i 0.1%
    >wypełnienia? Możemy też pójść dalej i zaserwować 0.000001%. Czy za
    >każdym razem silnik uruchomi się? Zapewne nie.

    >Uważam też, że jeśli znajdziemy graniczne wypełnienie, przy którym
    >silnik będzie startował, to nie wywiercisz nim dziury nawet w drewnie
    >sosnowym i prawdopodobnie w styropianie też nie.

    Ale to nie o to chodzi.
    Bedzie duze obciazenie, to trzeba bedzie duzego pradu i to regulator
    ma zadbac, aby dobrac taki PWM, przy ktorym ten prad poplynie/beda
    zadane obroty.

    I mimo obciazenia i duzego pradu wspolczynnik PWM bedzie niski przy
    niskich obrotach - ale nie 0.1% i pewnie nie 1%.

    A ciekawostka IMO bedzie taka, ze mimo duzego pradu i sporego momentu,
    to sie wiertlo przy wierceniu na niskich obrotach zatnie.
    I to nawet na wiekszym pradzie niz przy wysokich obrotach plynie.

    >Stąd moje podejrzenie o istnieniu granicznego wypełnienia PWM,
    >poniżej którego silnik będzie tracił na momencie obrotowym bo nie
    >będzie potrafił przy nawet zerowym EMF otrzymać znamionowego prądu.

    Pewnie tak bedzie, ale to zadanie regulatora.

    > Implikacja tego podejrzenia jest taka, że stabilizacja obrotów
    > silnika wypełnieniem PWM poniżej tejże granicy może mieć sens.

    Miec, czy nie miec ?

    J.