  • Data: 2017-06-14 01:04:44
    Temat: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-12 o 18:00, a...@m...uni.wroc.pl pisze:

    > Silniki DC sa rozne. Silniki z magnesami stalymi i BLDC

    Przypuszczam, że w CNC mam najbardziej popularny silnik z magnesami
    stałymi.

    > (...) PWM zmniejsza prad wzbudzenia -- jak bardzo
    > to nie tak latwo oszacowac bo ten prad bedzie pulsowal.

    Wypełnienie PWM nie ma żadnego znaczenia??? Zakładamy wysoką
    częstotliwość PWM aby nie tworzyć syntetycznych sytuacji. Zwykle
    regulatory PWM jadą na wysokich częstotliwościach.

    > Przy duzej czestosci PWM indukcyjnosc uzwojenia wzbudzenia
    > powinna ladnie wyfiltrowac zmiany i prad bedzie bliski
    > sredniemu.

    Ok, a co się stanie gdy wypełnienie PWM będzie bardzo małe? Nie sądzę by
    była to wyłącznie kwesta filtracji o jakiej piszesz. Czy jeśli dasz
    wypełnienie 0.000001% to prąd będzie "bliski średniemu"? Jakoś nie
    potrafię tego sobie przetłumaczyć. Wydaje mi się to niemożliwe. To
    zakrawałoby na perpetuum mobile.

    > W kazdym razie trzeba sie liczyc ze spadkiem momentu
    > przy malych obrotach z powodu zbyt niskiego pradu
    > wzbudznia. Teoretycznie mozna by dostac staly moment zasilajac
    > uzwojenie wzbudzenia stalym napieciem, niezaleznie od
    > zasilania wirnika...

    No więc właśnie. Czyli tworzy to pole do uznania celowości kompensacji
    wypełnienia PWM w celu stabilizacji momentu obrotowego w zakresie
    niskich obrotów obciążonego mechanicznie silnika?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek