    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Połączenie prostowników
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 2 Jan 2018 22:13:09 +0100

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:34:19 -0800 (PST), AW napisał(a):

    > Mostki z sześcioma tyrystorami. Właśnie o pomiar chodzi. Przy każdym hamowaniu
    > wyrzuca błędy że znak prądu się nie zgadza.
    > Po zapuszczeniu rejestracji wychodzi że prąd skacze od 100A do -20A,
    > i tak na to patrzę i patrzę i się zastanawiam jak to możliwe
    > żeby tam płynęło to -20A no i właśnie zauważyłem że ujemne zaciski DC
    > są ze sobą połączone przez szynę PE..

    Tez sie zastanawiam jak to mozliwe - tzn rozklad pradów jak
    najbardziej moze taki byc ... ale wstawili jakis synchronizowany
    prostownik pomiarowy ?

    > Zastanawiam się też czy nie ma to wpływu na sterowanie tyrystorów
    > tj. wyzwolenie tyrystora w jednym mostku może wyłączyć tyrystor w
    > innym mostku?

    Raczej nie.
    Ale uklad sterowania moze zwariowac, jesli stabilizuje prad.

    >Ogólnie to po stronie DC jest sieczka podczas
    > hamowania, a powinien być chyba w miarę stały prąd..

    Hm, jesli sterowany tyrystorowo, to IMO troche jak sieczka to wyglada
    :-)

    Ale tu duza indukcyjnosc chyba - powinno byc ladnie.

    J.