  • Data: 2018-01-02 22:42:02
    Temat: Re: Połączenie prostowników
    Od: AW <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 22:13:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Tez sie zastanawiam jak to mozliwe - tzn rozklad pradów jak
    > najbardziej moze taki byc ... ale wstawili jakis synchronizowany
    > prostownik pomiarowy ?

    Pomiar prądu jest na dwóch transformatorach (CT) po stronie sieci i z tego jest
    wyliczany jest prąd na szynie DC. Nie wiem jak to jest dokładnie robione, ale w
    konwencjonalnych rozwiązaniach jak zasilanie silników DC działa dobrze.
    Prostownik wyrzuca błąd gdy wystawia prąd w zadanym przez regulator kierunku (jest
    też wersja 4Q tych prostowników), a ten mierzony przekroczy 20% prądu znamionowego w
    kierunku przeciwnym. I tutaj są takie właśnie piki -20A po których się wysypuje i
    stwierdza że jest niesprawny pomiar. Oczywiście może być to uszkodzenie układu
    pomiarowego, ale ten błąd występuje na trzech nowych prostownikach.

    > Raczej nie.
    > Ale uklad sterowania moze zwariowac, jesli stabilizuje prad.

    Tak, każdy prostownik reguluje sobie prąd osobno. Poza pętlą sprzężenia zwrotnego
    jest tam też układ pre-control który dokłada swoje do tego regulatora.. chyba na
    podstawie wpisanych parametrów obciążenia.

    > Hm, jesli sterowany tyrystorowo, to IMO troche jak sieczka to wyglada
    > :-)
    >
    > Ale tu duza indukcyjnosc chyba - powinno byc ladnie.

    No właśnie, powinno być w miarę ładnie z taką indukcyjnością, a wygląda to jak
    sinsoida ze składową stałą (100A..0A) a chwilami są piki do -20A :/