-
Data: 2018-01-02 22:42:02
Temat: Re: Połączenie prostowników
Od: AW <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 22:13:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:34:19 -0800 (PST), AW napisał(a):
> >> Jesli to trafo 3f ... prostowniki jak rozumiem skladaja sie z 3 diod i
> >> 3 tyrystorow ?
> >> Jesli tyrystory sa na +, IMO - niezbyt sensownie, ale nienajgorzej,
> >> tylko ten pomiar pradu po stronie AC pewnie kiepskie wyniki daje.
> >
> > Mostki z sześcioma tyrystorami. Właśnie o pomiar chodzi. Przy każdym hamowaniu
> > wyrzuca błędy że znak prądu się nie zgadza.
> > Po zapuszczeniu rejestracji wychodzi że prąd skacze od 100A do -20A,
> > i tak na to patrzę i patrzę i się zastanawiam jak to możliwe
> > żeby tam płynęło to -20A no i właśnie zauważyłem że ujemne zaciski DC
> > są ze sobą połączone przez szynę PE..
>
> Tez sie zastanawiam jak to mozliwe - tzn rozklad pradów jak
> najbardziej moze taki byc ... ale wstawili jakis synchronizowany
> prostownik pomiarowy ?
Pomiar prądu jest na dwóch transformatorach (CT) po stronie sieci i z tego jest
wyliczany jest prąd na szynie DC. Nie wiem jak to jest dokładnie robione, ale w
konwencjonalnych rozwiązaniach jak zasilanie silników DC działa dobrze.
Prostownik wyrzuca błąd gdy wystawia prąd w zadanym przez regulator kierunku (jest
też wersja 4Q tych prostowników), a ten mierzony przekroczy 20% prądu znamionowego w
kierunku przeciwnym. I tutaj są takie właśnie piki -20A po których się wysypuje i
stwierdza że jest niesprawny pomiar. Oczywiście może być to uszkodzenie układu
pomiarowego, ale ten błąd występuje na trzech nowych prostownikach.
> > Zastanawiam się też czy nie ma to wpływu na sterowanie tyrystorów
> > tj. wyzwolenie tyrystora w jednym mostku może wyłączyć tyrystor w
> > innym mostku?
>
> Raczej nie.
> Ale uklad sterowania moze zwariowac, jesli stabilizuje prad.
Tak, każdy prostownik reguluje sobie prąd osobno. Poza pętlą sprzężenia zwrotnego
jest tam też układ pre-control który dokłada swoje do tego regulatora.. chyba na
podstawie wpisanych parametrów obciążenia.
> >Ogólnie to po stronie DC jest sieczka podczas
> > hamowania, a powinien być chyba w miarę stały prąd..
>
> Hm, jesli sterowany tyrystorowo, to IMO troche jak sieczka to wyglada
> :-)
>
> Ale tu duza indukcyjnosc chyba - powinno byc ladnie.
>
No właśnie, powinno być w miarę ładnie z taką indukcyjnością, a wygląda to jak
sinsoida ze składową stałą (100A..0A) a chwilami są piki do -20A :/
Następne wpisy z tego wątku
- 02.01.18 22:53 AW
- 03.01.18 01:13 J.F.
- 03.01.18 01:55 Zenek Kapelinder
- 03.01.18 10:13 AW
- 03.01.18 10:44 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulatory VRLA
- ładowarka zmarła
- Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- nawigacja satelitarna
- SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- Głośnik piezoelektryczny
- Mala autonomiczna kamera monitoringu
- czas na emeryturę i EB
- Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- HDMI
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje