-
1. Data: 2018-01-02 20:32:24
Temat: Połączenie prostowników
Od: AW <a...@g...com>
Cześć
W pewnym urządzeniu są sobie trzy prostowniki sterowane (dokładnie to Simoreg DC
Master) Prostowniki służą do hamowania dynamicznego trzech silników. Są to
prostowniki dwukwadrantowe tj. pojedynczy mostek. Hamowanie wszystkich silników
odbywa się jednocześnie. Wszystkie prostowniki są zasilane ze wspólnego
transformatora 3x120V. Każdy prostownik ma swój regulator prądu i pomiar prądu po
stronie AC. Z jakiegoś powodu jest to zaprojektowane tak, że zaciski DC(-)
prostowników są połączone (zwarte) i między tą wspólną szynę DC(-) i zacisk DC(+)
każdego prostownika jest wpięte uzwojenie silnika. Czy to jest waszym zdaniem
poprawne rozwiązanie?
AW
-
2. Data: 2018-01-02 21:25:18
Temat: Re: Połączenie prostowników
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 2 Jan 2018 11:32:24 -0800 (PST), AW napisał(a):
> Cześć
> W pewnym urządzeniu są sobie trzy prostowniki sterowane (dokładnie
> to Simoreg DC Master) Prostowniki służą do hamowania dynamicznego
> trzech silników. Są to prostowniki dwukwadrantowe tj. pojedynczy
> mostek. Hamowanie wszystkich silników odbywa się jednocześnie.
> Wszystkie prostowniki są zasilane ze wspólnego transformatora
> 3x120V.
trojfazowy, czy trzy osobne uzwojenia wtorne ?
> Każdy prostownik ma swój regulator prądu i pomiar prądu po
> stronie AC. Z jakiegoś powodu jest to zaprojektowane tak, że
> zaciski DC(-) prostowników są połączone (zwarte) i między tą
> wspólną szynę DC(-) i zacisk DC(+) każdego prostownika jest wpięte
> uzwojenie silnika. Czy to jest waszym zdaniem poprawne rozwiązanie?
Jesli to trafo 3f ... prostowniki jak rozumiem skladaja sie z 3 diod i
3 tyrystorow ?
Jesli tyrystory sa na +, IMO - niezbyt sensownie, ale nienajgorzej,
tylko ten pomiar pradu po stronie AC pewnie kiepskie wyniki daje.
Ale jesli dodatkowo silniki sa sterowane takim samym pradem, to moze
nie jest zle.
J.
-
3. Data: 2018-01-02 21:34:19
Temat: Re: Połączenie prostowników
Od: AW <a...@g...com>
> Jesli to trafo 3f ... prostowniki jak rozumiem skladaja sie z 3 diod i
> 3 tyrystorow ?
> Jesli tyrystory sa na +, IMO - niezbyt sensownie, ale nienajgorzej,
> tylko ten pomiar pradu po stronie AC pewnie kiepskie wyniki daje.
Mostki z sześcioma tyrystorami. Właśnie o pomiar chodzi. Przy każdym hamowaniu
wyrzuca błędy że znak prądu się nie zgadza. Po zapuszczeniu rejestracji wychodzi
że prąd skacze od 100A do -20A, i tak na to patrzę i patrzę i się zastanawiam jak to
możliwe żeby tam płynęło to -20A no i właśnie zauważyłem że ujemne zaciski DC są ze
sobą połączone przez szynę PE.. Zastanawiam się też czy nie ma to wpływu na
sterowanie tyrystorów tj. wyzwolenie tyrystora w jednym mostku może wyłączyć tyrystor
w innym mostku? Ogólnie to po stronie DC jest sieczka podczas hamowania, a powinien
być chyba w miarę stały prąd..
-
4. Data: 2018-01-02 21:37:51
Temat: Re: Połączenie prostowników
Od: AW <a...@g...com>
W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 21:25:12 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
>
> trojfazowy, czy trzy osobne uzwojenia wtorne ?
Trafo trójfazowe, bez wyprowadzonego N, wszystkie mostki połączone do trafo
równolegle.
-
5. Data: 2018-01-02 22:13:09
Temat: Re: Połączenie prostowników
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:34:19 -0800 (PST), AW napisał(a):
>> Jesli to trafo 3f ... prostowniki jak rozumiem skladaja sie z 3 diod i
>> 3 tyrystorow ?
>> Jesli tyrystory sa na +, IMO - niezbyt sensownie, ale nienajgorzej,
>> tylko ten pomiar pradu po stronie AC pewnie kiepskie wyniki daje.
>
> Mostki z sześcioma tyrystorami. Właśnie o pomiar chodzi. Przy każdym hamowaniu
> wyrzuca błędy że znak prądu się nie zgadza.
> Po zapuszczeniu rejestracji wychodzi że prąd skacze od 100A do -20A,
> i tak na to patrzę i patrzę i się zastanawiam jak to możliwe
> żeby tam płynęło to -20A no i właśnie zauważyłem że ujemne zaciski DC
> są ze sobą połączone przez szynę PE..
Tez sie zastanawiam jak to mozliwe - tzn rozklad pradów jak
najbardziej moze taki byc ... ale wstawili jakis synchronizowany
prostownik pomiarowy ?
> Zastanawiam się też czy nie ma to wpływu na sterowanie tyrystorów
> tj. wyzwolenie tyrystora w jednym mostku może wyłączyć tyrystor w
> innym mostku?
Raczej nie.
Ale uklad sterowania moze zwariowac, jesli stabilizuje prad.
>Ogólnie to po stronie DC jest sieczka podczas
> hamowania, a powinien być chyba w miarę stały prąd..
Hm, jesli sterowany tyrystorowo, to IMO troche jak sieczka to wyglada
:-)
Ale tu duza indukcyjnosc chyba - powinno byc ladnie.
J.
-
6. Data: 2018-01-02 22:23:55
Temat: Re: Połączenie prostowników
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:34:19 -0800 (PST), AW napisał(a):
>> Jesli to trafo 3f ... prostowniki jak rozumiem skladaja sie z 3 diod i
>> 3 tyrystorow ?
>> Jesli tyrystory sa na +, IMO - niezbyt sensownie, ale nienajgorzej,
>> tylko ten pomiar pradu po stronie AC pewnie kiepskie wyniki daje.
>
> Mostki z sześcioma tyrystorami.
Stop.
jak 6 tyrystorow, to odwoluje to co pisalem i wstepnie wydaje mi sie,
ze wszelkie cuda mozliwe.
J.
-
7. Data: 2018-01-02 22:42:02
Temat: Re: Połączenie prostowników
Od: AW <a...@g...com>
W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 22:13:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:34:19 -0800 (PST), AW napisał(a):
> >> Jesli to trafo 3f ... prostowniki jak rozumiem skladaja sie z 3 diod i
> >> 3 tyrystorow ?
> >> Jesli tyrystory sa na +, IMO - niezbyt sensownie, ale nienajgorzej,
> >> tylko ten pomiar pradu po stronie AC pewnie kiepskie wyniki daje.
> >
> > Mostki z sześcioma tyrystorami. Właśnie o pomiar chodzi. Przy każdym hamowaniu
> > wyrzuca błędy że znak prądu się nie zgadza.
> > Po zapuszczeniu rejestracji wychodzi że prąd skacze od 100A do -20A,
> > i tak na to patrzę i patrzę i się zastanawiam jak to możliwe
> > żeby tam płynęło to -20A no i właśnie zauważyłem że ujemne zaciski DC
> > są ze sobą połączone przez szynę PE..
>
> Tez sie zastanawiam jak to mozliwe - tzn rozklad pradów jak
> najbardziej moze taki byc ... ale wstawili jakis synchronizowany
> prostownik pomiarowy ?
Pomiar prądu jest na dwóch transformatorach (CT) po stronie sieci i z tego jest
wyliczany jest prąd na szynie DC. Nie wiem jak to jest dokładnie robione, ale w
konwencjonalnych rozwiązaniach jak zasilanie silników DC działa dobrze.
Prostownik wyrzuca błąd gdy wystawia prąd w zadanym przez regulator kierunku (jest
też wersja 4Q tych prostowników), a ten mierzony przekroczy 20% prądu znamionowego w
kierunku przeciwnym. I tutaj są takie właśnie piki -20A po których się wysypuje i
stwierdza że jest niesprawny pomiar. Oczywiście może być to uszkodzenie układu
pomiarowego, ale ten błąd występuje na trzech nowych prostownikach.
> > Zastanawiam się też czy nie ma to wpływu na sterowanie tyrystorów
> > tj. wyzwolenie tyrystora w jednym mostku może wyłączyć tyrystor w
> > innym mostku?
>
> Raczej nie.
> Ale uklad sterowania moze zwariowac, jesli stabilizuje prad.
Tak, każdy prostownik reguluje sobie prąd osobno. Poza pętlą sprzężenia zwrotnego
jest tam też układ pre-control który dokłada swoje do tego regulatora.. chyba na
podstawie wpisanych parametrów obciążenia.
> >Ogólnie to po stronie DC jest sieczka podczas
> > hamowania, a powinien być chyba w miarę stały prąd..
>
> Hm, jesli sterowany tyrystorowo, to IMO troche jak sieczka to wyglada
> :-)
>
> Ale tu duza indukcyjnosc chyba - powinno byc ladnie.
>
No właśnie, powinno być w miarę ładnie z taką indukcyjnością, a wygląda to jak
sinsoida ze składową stałą (100A..0A) a chwilami są piki do -20A :/
-
8. Data: 2018-01-02 22:53:58
Temat: Re: Połączenie prostowników
Od: AW <a...@g...com>
W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 22:13:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:34:19 -0800 (PST), AW napisał(a):
> >> Jesli to trafo 3f ... prostowniki jak rozumiem skladaja sie z 3 diod i
> >> 3 tyrystorow ?
> >> Jesli tyrystory sa na +, IMO - niezbyt sensownie, ale nienajgorzej,
> >> tylko ten pomiar pradu po stronie AC pewnie kiepskie wyniki daje.
> >
> > Mostki z sześcioma tyrystorami. Właśnie o pomiar chodzi. Przy każdym hamowaniu
> > wyrzuca błędy że znak prądu się nie zgadza.
> > Po zapuszczeniu rejestracji wychodzi że prąd skacze od 100A do -20A,
> > i tak na to patrzę i patrzę i się zastanawiam jak to możliwe
> > żeby tam płynęło to -20A no i właśnie zauważyłem że ujemne zaciski DC
> > są ze sobą połączone przez szynę PE..
>
> Tez sie zastanawiam jak to mozliwe - tzn rozklad pradów jak
> najbardziej moze taki byc ... ale wstawili jakis synchronizowany
> prostownik pomiarowy ?
>
> > Zastanawiam się też czy nie ma to wpływu na sterowanie tyrystorów
> > tj. wyzwolenie tyrystora w jednym mostku może wyłączyć tyrystor w
> > innym mostku?
>
> Raczej nie.
> Ale uklad sterowania moze zwariowac, jesli stabilizuje prad.
>
> >Ogólnie to po stronie DC jest sieczka podczas
> > hamowania, a powinien być chyba w miarę stały prąd..
>
> Hm, jesli sterowany tyrystorowo, to IMO troche jak sieczka to wyglada
> :-)
>
> Ale tu duza indukcyjnosc chyba - powinno byc ladnie.
>
> J.
Dodam jeszcze że te pomiary są odczytywane z prostownika, nie mierze prądu
zewnętrznym przyrządem.
-
9. Data: 2018-01-03 01:13:54
Temat: Re: Połączenie prostowników
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 2 Jan 2018 13:42:02 -0800 (PST), AW napisał(a):
> W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 22:13:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
>> Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:34:19 -0800 (PST), AW napisał(a):
>>> Mostki z sześcioma tyrystorami. Właśnie o pomiar chodzi. Przy każdym hamowaniu
>>> wyrzuca błędy że znak prądu się nie zgadza.
>>> Po zapuszczeniu rejestracji wychodzi że prąd skacze od 100A do -20A,
>>> i tak na to patrzę i patrzę i się zastanawiam jak to możliwe
>>> żeby tam płynęło to -20A no i właśnie zauważyłem że ujemne zaciski DC
>>> są ze sobą połączone przez szynę PE..
>>
>> Tez sie zastanawiam jak to mozliwe - tzn rozklad pradów jak
>> najbardziej moze taki byc ... ale wstawili jakis synchronizowany
>> prostownik pomiarowy ?
>
> Pomiar prądu jest na dwóch transformatorach (CT) po stronie sieci i z tego jest
Tzn na dwoch fazach jest po CT, a trzecia bezposrednio ?
> wyliczany jest prąd na szynie DC. Nie wiem jak to jest dokładnie
> robione, ale w konwencjonalnych rozwiązaniach jak zasilanie
> silników DC działa dobrze. Prostownik wyrzuca błąd gdy wystawia
> prąd w zadanym przez regulator kierunku (jest też wersja 4Q tych
> prostowników), a ten mierzony przekroczy 20% prądu znamionowego w
> kierunku przeciwnym. I tutaj są takie właśnie piki -20A po których
> się wysypuje i stwierdza że jest niesprawny pomiar. Oczywiście może
> być to uszkodzenie układu pomiarowego, ale ten błąd występuje na
> trzech nowych prostownikach.
Ciekawe ... moze uklad pomiarowy jest w obu wersjach (4Q) taki sam ?
Tzn - nie dziwi mnie, ze dziki przeplyw pradu miedzy prostownikami
prowadzi do bardzo dziwnych wynikow pomiaru, dziwi mnie tylko, ze ktos
w prostowniku mierzac po stronie AC zadal sobie trud/zrobil to na tyle
uniwersalnie/glupio, ze moze wyjsc z obliczen prad ujemny.
Hm, a moze w 3 fazach nie da sie inaczej ?
J.
-
10. Data: 2018-01-03 01:55:18
Temat: Połączenie prostowników
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Nowe i nie dziala czy dzialalo piec lat i przestalo dzialac?