  • Data: 2014-05-04 23:18:51
    Temat: Re: Po co USB? przeciez to dziadostwo
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-04 14:27, walker pisze:

    > Po co jest USB? Przeciez to dziadostwo jest niemilosiernie niestabilne,
    > wszystkie urzadzenia moga byc polaczone za pomoca ethernet 1Gbps PoE i
    > to w zupelnosci wystarczy, rozwiazanie drozsze, ale super stabilne, no i
    > do tego nie musimy martwic sie o dlugosc przewodu, ja osobiscie urzadzen
    > usb nie chce widziec na oczy

    Gdy powstawała specyfikacja USB nikomu się jeszcze nie śniło o sieciach
    domowych na 1Gbps Ethernecie. Trzeba było opracować coś, co zastąpi
    przestarzałe złącza RS232 i LPT. Na tym polu USB sprawdza się całkiem
    fajnie. W międzyczasie jeszcze wyeliminowało rozmaite napędy wymiennych
    nośników danych. Teraz USB stało się po prostu standardem.

    Swoją drogą problemów ze stabilnością jakoś nigdy nie doświadczyłem.

    > wszystkie urzadzenia powinny robic na np. spi, potem jak ktos chce usb
    > (np idiota) to dokupuje konwerter spi-usb i ma, a ja bym dokupil
    > spi-ethernet i mialbym to co chce, a tak to swiat zalewa szajs

    A wiesz ilu idiotów by się z miejsca wyłożyło na dodatkowym
    interfejsie/przejściówce? To byłaby dla nich bariera niemal nie do
    pokonania. Nie wierzysz? To wyobraź sobie, że miałem już do czynienia z
    ludźmi, którzy nie byli w stanie pojąć ściągania plików z torrenta.
    Dyskusja wyglądała mniej więcej tak:

    Delikwent: ściągnąłem ten plik, ale mi nie działa...
    Ja; jak to nie działa?
    D: No nie otwiera się.
    J (podejrzewając o co chodzi): A co to za plik?
    D: Nie wiem. Zaraz sprawdzę. Jakiś .torrent. To chyba to?
    J: Nie. Musisz ten plik otworzyć w programie do torrentów i dopiero
    wtedy zacznie się ściąganie.
    D: Ja pi*****ę, ale to skomplikowane...

    I ty chcesz, żeby tacy ludzie uprawiali żonglerkę konwerterami? Teraz
    przynajmniej jak ZU widzi prostokątną dziurę w obudowie komputera, to
    wie, że to USB. A i tak nie do końca. Widziałem kiedyś ludzi, którzy
    próbowali włożyć PenDrive'a do gniazdka HDMI w telewizorze..