  • Data: 2014-05-05 10:31:17
    Temat: Re: Po co USB? przeciez to dziadostwo
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-04 14:27, walker pisze:
    > Witam,
    > Po co jest USB? Przeciez to dziadostwo jest niemilosiernie niestabilne,

    Dorzucam swoje 3 grosze.
    Zdarza się niestabilność działania urządzeń z interfejsem USB, ale tak
    samo są i niestabilne switche eth, czy połączenia WiFi (niektóre sprzęty
    w niektórych konfiguracjach gryzą się).

    > wszystkie urzadzenia moga byc polaczone za pomoca ethernet 1Gbps PoE i
    > to w zupelnosci wystarczy, rozwiazanie drozsze, ale super stabilne, no i
    > do tego nie musimy martwic sie o dlugosc przewodu, ja osobiscie urzadzen
    > usb nie chce widziec na oczy

    Już widzę myszkę z kablem ethernet. Prądu to też dużo więcej zeżre.

    > wszystkie urzadzenia powinny robic na np. spi, potem jak ktos chce usb
    > (np idiota) to dokupuje konwerter spi-usb i ma, a ja bym dokupil
    > spi-ethernet i mialbym to co chce, a tak to swiat zalewa szajs

    I to SPI ma działać z prędkością 480Mbps?

    Poza tym trzeba się zastanowić, co jest takiego stabilnego w eth, w czym
    kuleje USB? Sprzęt? Oprogramowanie? Obecnie protokoły w ethernecie chyba
    nie mają tak dobrych implementacji PnP jak USB. A certyfikowane
    urządzenie USB jak i system przechodzą dość stresujące testy, na
    przykład cyklicznego wkładania i wyjmowania urządzenia.

    Wadą USB dla elektronika jest może trudniejsze oprogramowanie do
    komunikacji z urządzeniem. Wysłać ramkę UDP jest prościej. Oba jednak
    mają wspólną "wadę" dla niszy - adresy sprzętowe. Aczkolwiek w eth.
    Microchip daje rozwiązanie w postaci MAC Address Chips lub MAC+PHY z
    zaszytym adresem. Są inne rozwiązania?

    --
    Michał