    From: kk <k...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pierwszenstwo na przejsciu
    Date: Sun, 28 Jul 2019 23:28:21 +0200

    On 2019-07-27 09:12, Cavallino wrote:

    > I na tym polega błąd.
    > Pedalarzom nie robi różnicy czy jadą po ścieżce rowerowej, po chodniku,
    > czy po jezdni obok ścieżki, jezdnią jednokierunkową pod prąd, lewą
    > stroną jezdni, względnie przez przejście dla pieszych, nawet jak po
    > drugiej stronie skrzyżowania jest legalny przejazd dla rowerów, albo
    > nawet bezkolizyjny pod ziemią.
    >
    > Byle było 1 m krócej czy 1 sekundę szybciej.

    Jadę se kiedyś skuterkiem. Prosty odcinek drogi a na końcu skrzyżowanie,
    zasadniczo lewo prawo, ale prosto jest zjazd do stojaków rowerowych i
    parku. I jedzie obok mnie rowerzysta. Nie jedzie jezdnią tylko
    chodnikiem. Potem skrzyżowanie, są ścieżki rowerowe i przejścia z
    przejazdami. Ja prosto, tam gdzie ten zjazd. A on ... przed
    skrzyżowaniem przejechał przejściem z prawej na lewą. Potem przejściem z
    lewej naprzeciwko. I tak znalazł się po drugiej stronie na tym zjeździe
    do parku. A ja prosto przez skrzyżowanie :-) Rowerem tak samo jeżdżę :-)
    Musiałbym mieć naprawdę coś nie tak pod deklem by tyle kręcić. Nie ma to
    żadnego sensu nawet jeśli formalnie on po ścieżkach to skrzyżowanie
    przejeżdża. Jak już to po tym długim odcinku prostej jezdni przed
    skzyżowaniem mógłbym jechać chodnikiem a nie jezdnią by nie przeszkadzać
    samochodom, które mogą jechać szybciej.