  • Data: 2010-01-21 05:17:11
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-01-20 21:04, Norbert wrote:
    > Nie wiem czy mocno bo ja roznicy nie widze, na optycznych zauwazyli. W
    > kazdym razie mozna wylaczyc calkowicie odszumianie przy wysokich iso
    > (wybiera sie tez prog wlaczenia) jak tez przy dlugich czasach.

    Jesteś tego pewny? Bo to że jest opcja o całkowicie wyłączonych
    odszumianiach to ja wiem, tyle, że nie oznacza ona że rawy nie są
    odszumiane. I to jest kłamstwo za które wstyd, jak wiele osób broni.

    > Ja mam
    > wylaczone odszumianie, zdjecia robie glownie na ISO AUTO 200-1600 i
    > ingerencji nie ma i szumow tez nie,

    Nie rozmawiamy o iso1600 tylko wyższych czułościach i fakcie odszumiania
    plików RAW.

    > trzeba byc onanista by ich szukac na
    > cropach, bo zdjecia sa niezle.

    RAW miał być formatem możliwie surowym, bez obróbki (lepszej czy gorszej).
    Odszumiać sobie można w swojej ulubionej wywoływaczce i osobiście to robię
    bardzo często, ale równie dobrze jak chcę to mogę tego nie robić.

    > Podobno jest odszumianie lekkie na 3200 nawet
    > przy wylaczonym, ale jest nieduze i trudno doszukac sie w testach utraty
    > szczegolow.

    Wiesz mnie nie interesuje to czy odszumianie jest lekkie po chromie czy po
    lumie, jak zostają po tym szczegóły itd. Jeśli to jest RAW i "high ISO
    noise reduction" jest ustawione na "off" to odszumiania być nie powinno.
    Nie powiedziałbym ani słowa, gdyby była tam opcja, nazwana lekkie
    odszumianie. Ale tak nie jest, w menu jest kłamstwo, a zmiany lądują w
    RAW. Wszelkie portale porównujące wycinki z RAW teraz o kant tyłka - bo
    nigdzie ktokolwiek nie porównywał szumu do pary z detalami w zależności od
    czułości i stopnia odszumiania.

    > Jesli wiec jej nie ma to o co chodzi? Jesli spojrzec na wykres
    > szumow to przejscie jest subtelne i minimalne pomiedzy 1600-3200, az pokusze
    > sie pewnego razu i sam sprawdze. Teraz mi sie nie chce ;)

    Powtarzam milion razy - chodzi o to że skłamano w menu aparatu. W opisie
    nie można napisać, że aparat nie pozwala na wyłączenie odszumiania plików
    RAW, bo w menu niby opcja jest, za to zwrócenie uwagi na to powoduje jak
    widać święte oburzenie.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564