  • Data: 2010-01-21 07:08:53
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-01-20 21:45, januszek wrote:
    > Udowodnij mi proszę, że Pentax KX ma słabą stabilizację w body. Zacznij
    > od uzgodnienia ze mną co to konkretnie znaczy.

    Wybacz, ale nie muszę Ci czegokolwiek udowadniać i Cię przekonywać,
    zwłaszcza, że widać że z góry masz ustalone zdanie w temacie. Conajmniej w
    kilku testach wychodziło że stabilizacja jest słaba, dpreview wypisało to
    tak:

    Image stabilization delivers visible results but they are not as
    impressive as on some of the other systems that we've seen. It generates
    an advantage of approximately one stop. It appears to be slightly more
    efficient at very slow shutter speeds where it significantly increases
    your chances of getting a usable shot and therefore certainly provides a
    real benefit in many shooting situations.

    Niestety testów Ci nie przeprowadzę, bo nie mam k-x i stu aparatów. Ale
    jak widać nie tylko optycznym wyszło, że jest słabo w tym zakresie. Czy
    możesz to przyjąć do wiadomości, a nie podważać wszelkie testy, gdzie nie
    napisano prawdy jedynej?

    > Sony A100 i Pentax KX to 3 lata roznicy. Porownywanie tych puszek nie ma
    > sensu.

    Dostałeś dokładnie przykład o który prosiłeś, to czemu się teraz mu
    sprzeciwiasz? To puszki z tej samej półki cenowej, a nawet pewnie sony
    jest deko niżej.

    > W tej chwili odszumianie nastepuje juz wewnatrz ukladow matryc
    > wiec debatowanie o "surowych" raw-ach nie ma juz zadnego sensu.

    No widzisz - a jednak niektórzy wciąż mają RAW za RAW, a nie RAW, ale JPG.
    Jak wspominałem - w samej operacji nie ma wiele złego, ale to dramatycznie
    zmienia warunki porównania, bo to co opisano jako nieodszumiane jednak
    takim nie jest. Cokolwiek to robi to jednak taki jest fakt.

    > Rownie
    > dobrze moglbym powiedziec, ze moj stary Zenit, ktory w ogole nie
    > potrzebuje zadnego softu do tego aby powstalo zdjecie jest wyznacznikiem
    > uczciwosci przy ktorym dowolny aparat cyfrowy to programistyczne
    > oszustwo.

    Przesadzasz.
    Czepiam się jasno tego że w pentaksie jest odszumianie, Czepiał się będę
    zawsze jak producenci będą kłamać przez takie sztuczki jak np. zawyżanie
    wartości iso. Jeszcze raz powtórzę, że dziwne, że nagle tylu użytkowników
    pentaksa uznaje tego typu numery za normę i powód do radości.

    > Moim zdaniem szukasz klamstwa tam gdzie go nie ma. Wyzej to wyjasnilem
    > wiec nie bede sie dalej nad tym rozwodzil.

    Nie. To znaczy tylko tyle, że pentaks odszumia pliki RAW i nie możesz
    zrobić zdjęcia bez tego. Tym samym w porównaniu wycinków nie możesz ich na
    równo zestawić z aparatem, który tego nie robi, bo pewnie za pomocą
    dodatkowego oprogramowania efekt byłby lepszy dla oka.
    Takie porównania sobie można było robić dla JPG i jasno mówić o jego silniku.

    > No tak ale nie wiesz czy te poszlaki widoczne w wynikach testow to jest
    > efekt odszumiania jeszcze w ukladzie matrycy Sony Exmor czy juz efekt
    > ingerencji oprogramowania Pentaxa w puszce.

    Czy to jeszcze analogowo czy już cyfrowo to dla mnie bez znaczenia. Jeśli
    operacja jest na matrycy i daje lepsze efekty to pewnie nawet lepiej, ale
    to nie zmienia faktu, że nie jest czysty obraz do jakiego można porównać w
    innych puszkach.

    > Nikt nie wie czy i co odszumianie w ogole robi. To jest zgaduj zgadula.

    Jednak jak widzisz można ocenić po efektach.
    Każdy taki algorytm choć potrafi uprzyjemnić obraz to jednak jest obróbką
    niezgodną z rzeczywistością. To tak jak martwa plamka w oku - Twój mózg
    kłamie codziennie cały dzień i tylko w nielicznych sytuacjach wyjdzie to
    na wierzch.

    > Idac tym tokiem rozumowania kazdy aparat nie na klisze jest oszustwem.
    > Pisalem o tym wyzej ;)

    Jakoś nie bez powodu producentom parametry zawsze wychodzą niedokładne ale
    na ich korzyść. Jak wspominałem ja się z tym nie godzę, bo kiedyś nawet
    światłomierza nie użyjesz bo realne parametry będą znacznie inne.

    > To moze zacznij od definicji RAW - http://pl.wikipedia.org/wiki/RAW

    Jak liczysz, że sprowadzisz odpowiedź do łapania za słówka to się grubo
    mylisz.

    > To optyczni wymyslili sobie, parametr "ingerencja w raw" co wydaje sie
    > byc bez sensu bo de facto w obecnych realiach technicznych takie
    > ingerencje sa juz robione w matrycy. Po za tym jesli juz to mozna o tym
    > mowic tylko w natywnym dla danego typu matrycy iso a nie podniesionym.

    Co mnie optyczni obchodzą z swoim dresiarskim podejściem do świata?
    Co do RAW to nie mam wątpliwości, że szereg operacji tam jest robionych,
    ale hańbą jest, że dla producentów to temat tabu.
    Mnie interesuje ile z danej puszki wyciągnę. Jak mam dwie, z czego jedna
    odszumia rawy, to możliwe że dostanę takie same efekty (bo odszumię tylko
    deko więcej z tej nieodszumianej), a możliwe, że efekty będą się znacznie
    różnić (in plus lub in minus).
    Cały czas za to powtarzam - to co zrobił pentaks sprawia, że nie można
    zestawić jego wycinków z innymi aparatami.

    > Podtrzymuje co napisalem - sa lepsze.

    Podtrzymuję to co pisałem: dla Ciebie.

    > Za to mam tansza puszke.

    Nie udowodnisz tego nigdy w życiu i nawet nie masz wyznacznika do tego.

    > Ale juz nie musze sie o to martwic jak dokupie zewnetrzna lampe.

    Tak samo jak nie musisz się martwić jak dokupisz latarkę czy samochodzik
    dla dziecka, ale co to ma do rzeczy?

    > Hmm... Mam osobiscie zle doswiadczenia z podrobkami. Konkretnie
    > odpowiednik Hamy dzialal 3 razy krocej niz oryginal Olympusa.

    Z tanimi akumulatorami paluszkami też jest sporo problemów.
    Ale przyznam - miałeś pecha.
    Ja się spotkałem za to z inną sytuacją - oryginalny akumulator pokazywał
    180 minut życia, zamiennik 220. Nie ma więc zasady.

    > Oczywiscie, ze moge go uzyc ale jak tylko wystawie go na mroz to straci
    > polowe pojemnosci. Na to odporne sa baterie litowe.

    Baterie litowo-jonowe nie tracą połowy pojemności, za to to co się dzieje
    to wzrost oporu i ten jest ogólnie taki sam dla większości urządzeń.

    > No tak, wychodzi na to, ze majac do wybory kupic za 2k zł Sony A100 i
    > Pentaxa KX wybralbyc Sony? ;P

    Sony A100 już nie kupisz, następca bywał poniżej tysiaka, więc miałbym dwa
    w tej cenie. Tak czy inaczej w tej cenie nie kupiłbym takiego aparatu i
    tym bardziej w tym systemie. Właściwie to aktualnie za te pieniądze nie ma
    czegokolwiek szczególnie ciekawego dla mnie, a gdybym koniecznie musiał
    kupować to brałbym cokolwiek z ekranem hires (czyli droższego). Moje
    preferencje jednak niech nie będą dla Ciebie wyznacznikiem, bo zupełnie
    nie na tą półkę cenową patrzę.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564