  • Data: 2010-01-21 06:40:33
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "dominik" <u...@d...net.pl> napisał:

    > [...]
    > W obu było cienko po prostu i Twoje wrażenia mogły wynikać nawet z
    > lepszego dopasowania chwytu w pentaksie. W każdym razie skuteczność IS na
    > poziomie 1EV to bardzo słabo, bo budżetowe puszki sięgają nawet 3EV (mam
    > tu na myśli starego A100), a najlepsze dają skuteczność nawet ponad 4EV (i
    > tu wymienię E-3 oraz niewiele za nim w tyle A700).
    > Pewnie po przyzwyczajeniu się do puszki troszkę ta skuteczność wzrośnie.
    > Jednak dalej jestem zdania, że pentaks nie zrobił znaczącego postępu w tym
> [...]

    Nie pojmuję jednego zjawiska. Używam lustzranek cyfrowych Pentaxa od 6 lat,
    w tym od ponad 3 lat ze stabilizacją (przedtem K10D, obecnie K20D). W obu
    tych puszkach stabilizacja daje mi zysk 3EV lub trochę więcej (wiem, bo sam
    to wielokrotnie sprawdzałem). A osoby, które nigdy Pentaxa nie miały
    uparcie twierdzą, ze stabilizacja w Pentaxach jest słaba i daje około 1EV
    lub mniej...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)