  • Data: 2010-01-21 06:26:24
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-01-20 21:23, Czarek wrote:
    > Niechby były akumulatory dowolne, ale jednakowe we wszystkich puszkach.
    > Oczywiście mogło by być 3 typy, zależne jaka pojemność jest potrzebna,
    > do małych aparatów mniejsze, do dużych większe.

    TO by była idealna sytuacja, ale rzeczywistość na to nie pozwoli. Jeden
    producent chcę mieć zaawansowane ogniwa, inny mniej. Ktoś da procentowy
    wskażnik naładowania, a ktoś każe za to dopłacać do wyższego modelu.
    Wyobrażasz sobie jakie gromy by zebrał aparat bez takiego wskaźnika, a z
    akumulatorem, który takie wskazanie oferuje?
    Poza tym nie wiem czy koniecznie wyszłoby to nam na dobre. Firmy musiałyby
    się jeszcze o tym dogadać, a to nie zawsze jest takie różowe. Niestety nie
    ma na co liczyć w tym zakresie.

    > Ale tu jest przegięcie,
    > podobne modele tego samego producenta mają inne akumulatory i ładowarki.
    > Bierzesz 2 aparaty, musisz zabrać 2 ładowarki. To jest chora sytuacja.

    Chore to jest coś innego i dam Ci przykład na to. Mam dwa telefony z
    miniusb. Do obu jest ładowarka zwykła i samochodowa. I co? Tylko konkretny
    telefon się ładuje w swojej ładowarce, w drugiej - tylko udaje. To jest
    dopiero chore, bo nie dość że musisz nosić po dwie ładowarki, to jeszcze
    pilnować żeby właściwą podłączyć.
    Inna sytuacja - kieszenie na dysk - mam trzy z czego dwie na takie same
    zasilacze i jedną na inne. I teraz te co mają te same zasilacze mają inne
    wtyczki. Trzeci zasilacz jest zupełnie inny, ale wtyczkę ma taką jak jeden
    z tych dwóch. I tak: tam gdzie zasilacz by pasował - trzeba i tak mieć
    konkretny, z konkretną końcówką. Za to tam gdzie pasuje wtyczka prąd jest
    całkiem inny i trzeba pilnować się, żeby sobie dysku nie puścić z dymem.
    To jest dopiero chore.

    > Producent aparatu nie powinien tworzyć nowej obudowy do akumulatora, ale
    > zastosować akumulator popularny na rynku.

    Akumulator to nie tylko obudowa.

    > Dlatego ja wolę te paluszki, kupiłem właśnie Pentaksa kx (białego!!!) i
    > sobie chwalę. Akumulatorki z Fuja 6500FD można używać. W sytuacji
    > awaryjnej w kiosku kupię baterie. Nie wiem jak to się sprawdzi w
    > Pentaksie, ale Fuji działał na bateriach naprawdę długo.

    Widzisz, wolisz paluszki, a ja bym chętnie pozbył się ich z lamp
    błyskowych nawet. Dla mnie to rozwiązanie ma samo wady w stosunku do dedyków.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564