  • 1. Data: 2010-01-19 17:50:33
    Temat: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Cześć,

    Chciałbym prosić o opinie na temat tego aparatu. W szczególności pytam o
    następujące sprawy:

    - działanie autofokusu

    W testach wyczytałem, że to ogólnie bardzo dobry aparat, ale ma problemy
    z autofokusem. Czy to prawda?

    - obiektyw kitowy 55-200 mm

    Co sądzicie o obu obiektywach kitowych do tego aparatu?

    - jakość zdjęć w HDR robionych bezpośrednio z aparatu.

    Dzięki i pozdrawiam,
    Leszek

  • 2. Data: 2010-01-19 19:53:19
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Hm?
    A gdzie pytanie?
    Opinie masz chocby tutaj: www.dpreview.com/reviews/pentaxkx/
    Dla mnie jest to puszka idealna - tania, robi znakomite zdjecia, jest
    szybka, malenka i jak na entry level bardzo ergononiczna, szczegolnie w
    polaczeniu z jakims 28 f/2.8 czy 50 f/1.4, aczkolwiek kit tez jest
    przyzwoity.

    Tylko... aparat za Ciebie zdjecia nie zrobi. To tylko narzedzie. A
    lustrzanki, nawet te proste, sa narzedziami stosunkowo wymagajacymi.

    --
    KILu

  • 3. Data: 2010-01-19 20:01:45
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Leszek wrote:
    > Chciałbym prosić o opinie na temat tego aparatu.

    Znakomita puszka - tania, malenka, szybka, jak na entry level ergonomiczna
    i robiaca znakomite jakosciowo zdjecia (dopiero po zakupie K-x zaczalem w
    pewnych warunkach bez obaw robic zdjecia w JPEG - to o czyms swiadczy).

    > W testach wyczytałem, że to ogólnie bardzo dobry aparat, ale ma problemy
    > z autofokusem. Czy to prawda?

    Co masz na mysli piszac o problemach? Jak na srubokret jest szybki
    (wyraznie szybszy, niz w poprzednich Pentaksach), poza tym jest dosc
    glosny, ale celny (nawet przy f/1.4) i dobrze radzi sobie w gorszym
    swietle (znow duzy postep w stosunku do starszych puszek tej marki).

    > - jakość zdjęć w HDR robionych bezpośrednio z aparatu.

    Atrakcyjna i dopracowana ciekawostka. Musisz miec stawyw, jesli spelnisz
    ten warunek zdjecia beda nie gorsze, niz z automatu na PC, tyle, ze nie
    masz nad tym pelnej kontroli. Oprocz HDR masz tez mozliwosc "poszerzenia"
    zakresu dynamiki - aparat manipuluje krzywa (chyba...?), starajac sie nie
    dopuscic do niedoswietlen i/lub przepalen. Bardzo fajnie to dziala.

    --
    KILu

  • 4. Data: 2010-01-19 21:57:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Leszek napisał(a):

    [...]

    KX to wspaniały aparat (w swojej klasie). Ma dwie wady, pierwsza to brak
    podswietlenia aktywnych punktow AF w wizjerze, druga to wytanione
    obiektywy kitowe, bez qsf (to pikuś) i bez osłony przeciwsłonecznej w
    zestawie (to duża wada bo za pasującą osłonę Pentax kroi jak za zboże,
    dodam, że osłony od starszych, lepszych kitów nie pasują).

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.

  • 5. Data: 2010-01-19 22:12:27
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Leszek napisał(a):
    > zestawie (to duża wada bo za pasującą osłonę Pentax kroi jak za zboże,
    > dodam, że osłony od starszych, lepszych kitów nie pasują).

    Pasują od tego samego obiektywu, z wersji nieokrojonej. Ale nic nie stoi na
    przeszkodzie żeby zamiast płacić pentaksowi kupić to:

    http://allegro.pl/item891406379_schneider_kreuznach_
    d_xenon_18_55_mm_al.html

    --
    Yogi(n)

  • 6. Data: 2010-01-19 23:40:28
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Yogi(n) pisze:
> [...]
    >
    > Pasują od tego samego obiektywu, z wersji nieokrojonej. Ale nic nie stoi
    > na przeszkodzie żeby zamiast płacić pentaksowi kupić to:

    A coś takiego się nada?

    Samyang Filtr UV HMC 52 mm

  • 7. Data: 2010-01-20 01:34:34
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-19 22:57, januszek wrote:
    > KX to wspaniały aparat (w swojej klasie). Ma dwie wady, pierwsza to brak

    A bardzo słaba stabilizacja w body? A mocna ingerencja w pliki RAW? No i
    osobiście dla mnie rzecz nie do zaakceptowania - czyli zasilanie na
    paluszki, ale jak ktoś lubi to niezbyt szczęśliwe źródło energii to jego
    sprawa.
    Poza tymi puszka jest całkiem niezła jak w swojej klasie, ale znów to co
    się dzieje ostatnio w temacie k-x to jakaś mega przesada.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 8. Data: 2010-01-20 06:17:25
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 20 Sty, 02:34, dominik <u...@d...net.pl> wrote:
    > A mocna ingerencja w pliki RAW?

    Co dokładnie masz na myśli? Odszumianie? Można to wyłączyć lub ustawić
    jeden z 3 dostepnych poziomów.

    > osobiście dla mnie rzecz nie do zaakceptowania - czyli zasilanie na
    > paluszki, ale jak ktoś lubi to niezbyt szczęśliwe źródło energii to jego
    > sprawa.

    Czemu "niezbyt szczęśliwe"?

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 9. Data: 2010-01-20 06:21:29
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Leszek wrote:
    > Samyang Filtr UV HMC 52 mm

    Szkielko? Do czego? Chyba, ze zalezy Ci na dodatkowych refleksach
    swietlnych.
    Pomysl ewentualnie nad filtrem polaryzacyjnym, ale najpierw zastanow sie
    czy przydadza Ci sie jego specyficzne wlasciwosci.

    --
    KILu

  • 10. Data: 2010-01-20 06:25:31
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    dominik wrote:
    > A bardzo słaba stabilizacja w body?

    Slaba w porownaniu do czego?

    > A mocna ingerencja w pliki RAW?

    Tzn?

    > No i osobiście dla mnie rzecz nie do zaakceptowania - czyli zasilanie
    > na paluszki,

    Dla mnie to cecha, a nie wada. W pewnych sytuacjach to wrecz zaleta -
    mozesz np wlozyc do puszki stare aku, ktorych Ci nie zal i isc
    fotografowac przy -15 stopniach.

    > Poza tymi puszka jest całkiem niezła jak w swojej klasie, ale znów to co
    > się dzieje ostatnio w temacie k-x to jakaś mega przesada.

    A wiesz skad sie te peany biora (pomijajac fakt, ze sa uzasadnione:))?
    Zdecydowana wiekszosc potencjalnych nabywcow widzi tylko 2-3 systemy i cos
    takiego jak Pentax dla nich nie istnieje. Dlatego dobrze, ze o K-x jest
    glosno - w koncu pod niektorymi wzgledami zdecydowanie wybija sie on ponad
    konkurencje.

    --
    KILu