  • Data: 2010-01-21 05:32:39
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-01-20 23:04, KILu wrote:
    > Oj, nie bylo, co mowie jako uzytkownik systemu Pentaksa oraz posiadacz Oly
    > E-510. Poczatkowo mialem wrecz wrazenie, ze stabilizacja w Olku jest
    > walnieta - jej skutecznosc byla dramatycznie slaba. W Pentaksie jest
    > wyraznie lepiej.

    W obu było cienko po prostu i Twoje wrażenia mogły wynikać nawet z
    lepszego dopasowania chwytu w pentaksie. W każdym razie skuteczność IS na
    poziomie 1EV to bardzo słabo, bo budżetowe puszki sięgają nawet 3EV (mam
    tu na myśli starego A100), a najlepsze dają skuteczność nawet ponad 4EV (i
    tu wymienię E-3 oraz niewiele za nim w tyle A700).
    Pewnie po przyzwyczajeniu się do puszki troszkę ta skuteczność wzrośnie.
    Jednak dalej jestem zdania, że pentaks nie zrobił znaczącego postępu w tym
    względzie od piewszego body z stabilizacją (K-100d). Przy K-7 pojawiły się
    jakieś ciekawostki, ale tu temat stoi niestety.

    > Co dowodzi, ze te RAW-y sa podrobione? W jakims Nikonie zastosowano te
    > sama matryce i wg recenzentow to tam odszumianie stanowi problem.

    Ale nie gadamy teraz o nikonie.
    Tą samą matrycę ma pewnie D90 ew. jeszcze D300s. Z sonych pewnie A500 i
    może coś jeszcze (a co to nie wiem bo się gubię w tych modelach już). W
    sonych uczciwie napisane jest, że odszumiania nie wyłączysz, uczciwie też
    mówią, że niby takie odszumianie działa jeszcze analogowo (i że to niby
    lepiej). Każdy kto spojrzy czy to na nikona czy tanie sony ma świadomość,
    że puszka jest ekonomiczna, że z powodów marketingowych są takie i inne
    opcje, a jak komuś coś brakuje to niech kupi sobie droższą.
    A teraz popatrz - pentaks wypuszcza body, dorabia mu przymusowe
    odszumianie i jednocześnie daje pozory, że można to sobie wyłączyć.
    Użytkownicy za to się cieszą jak szaleni i porównują wycinki z
    "wyłączonym" odszumianiem z innymi wycinkami dając sobie zupełnie spaprany
    obraz możliwości.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564