    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Pentagram Combo 4-Core
    Date: Thu, 28 Nov 2013 15:01:02 +0100

    "Chris" l77d9v$kqp$...@n...news.atman.pl

    > To zmień ustawę konsumencką, pentagram tego nie wymyślił.

    [Telefonu nie wymyślił Pentagram? A ja do tej pory
    byłem pewny tego, że telefon to pomysł Pentagramu...]

    Fujitsu-Siemens (a raczej LetMeRepair) reperował mi notebook -- trwało
    to kilka dni. Odejmując transport, można by powiedzieć, że na reperację
    nie zostawili sobie czasu. :) (a jednak przysłali wydruk przeprowadzonych
    testów -- testowanie musiało zabrać czas)

    Serwis Acera (w Czechach) reperował mi netbook -- też
    można to nazwać reperacją błyskawiczną.

    Tym firmom konsumencka ustawa nie przeszkodziła.
    [może złamali prawo?]

    > A teraz pomyśl co robią ludzie którzy reklamują np. wózki albo foteliki dla dzieci
    ?? 2 tygodnie bez wózka/fotelika.

    Wózki można mieć dwa -- dlaczego? Ano dlatego, że wartość użytkowa
    wózka nie maleje drastycznie szybko wraz z upływem czasu. Telefon
    komórkowy po 2 latach ma wartość problematyczną, podczas gdy
    fotelik po 2 latach może być warty więcej, niż był wtedy,
    gdy był kupowany.

    Mając małe dzieci, zazwyczaj warto mieć też znajomych z małymi
    dziećmi. (choćby po to, aby dzieci miały towarzystwo do zabawy)
    W razie czego fotelik można pożyczyć od nich -- smartfonu raczej
    nie pożyczamy.

    Nie mam dzieci, ale IMO warto mieć nie jeden fotelik,
    uniwersalny, ale kilka -- jak warto mieć kilka par butów. :)

    Ale nijak nie widzę potrzeby kupowania naraz kilku smartfonów -- choćby
    dlatego, że jak na razie nie stosuje się dublowania telefonicznych
    numerów komórkowych. VoIPowy numer można mieć naraz na wielu
    urządzeniach -- na dedykowanych bramkach, na kilku PeCetach,
    na wielu smartfonach... Karta SIM z przypisanym do niej numerem
    telefonicznym w danej chwili jest jedna. Zatem nie warto mieć
    naraz kilku telefonów komórkowych.

    Telefon zazwyczaj jest nam potrzebny 24 godziny na dobę i 7 dni
    w tygodniu. Z wożeniem dzieci tak nie jest. Jak już napisałem,
    w pilnej sprawie można fotelik pożyczyć na godzinę czy na
    dwie -- aby (na przykład) zawieźć dziecko do lekarza...

    -=-

    Swoją drogą -- po co reperować fotelik dziecięcy?
    Albo jest dobry i spełnia swoje funkcje, albo jest bublem.
    Nie ma tam cwanej elektroniki, nie ma miejsca na zepsucia...
    Wadliwy (który potrafi wypiąć się w czasie hamowania?)
    raczej warto wyrzucić do śmietnika razem z całym projektem.

    Jedyne zepsucie, jakie można brać pod uwagę to zabrudzenie
    fotelika przez dzieciaka. (na przykład w wyniku huśtania
    dziecko może zwymiotować)

    Inne zepsucia IMO dyskwalifikują taki fotelik.

    A wózek dziecięcy? Co tam może popsuć się? Dziecko tak
    mocno przeciąży wózek, że padną łożyska w kołach? ;)

    -=-

    I wreszcie najważniejsze -- ja nie piszę o złej jakości, ale
    o stosunku producenta do ludzkiego życia. Monster Pentagramu
    najwyraźniej celowo pozbawia ludzi słuchu -- okalecza ludzi.
    Nie odnoszę się (w tym wątku) do jakości, choć uszkodzony
    ekran (z żółtą plamką) w nowym telefonie też o czymś świadczy.

    Pisanie o 3/4 GB RAMu, gdy telefon naprawdę ma tylko 1/2 GB RAMu
    także nie jest chlubą. Nawet tester (nazwiska nie pamiętam, ale
    mogę poszukać) pisze, iż na aplikacje mamy połowę z 4 GB pamięci
    nieulotnej -- wg niego płowa z 4 GB to 1.1 GB? Dziwną arytmetykę
    stosuje ten człowiek...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'