  • Data: 2016-06-01 17:26:46
    Temat: Re: Passat - problemy z paliwem
    Od: "P.B." <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 1 Jun 2016 09:52:10 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Ależ są takie auta! Mają zawór Schräder jak przy klimie czy oponach -
    > możesz tam wtedy wetknąć miernik ciśnienia z szybkozłączką bez rozpinania
    > obiegu paliwa. Tak mnie zachęcasz do googlowania, wpisz sobie sam:
    > "schrader valve fuel rail" i się przekonasz że wiele jest takich aut. A tu
    > najdroższa wersja silnika w passacie i testowalność/serwisowalność mają w
    > nosie.

    Może auto jest przystosowane do tego żeby lokaj zawoził je do serwisu, a
    nie właściciel pod domem dłubał.

    > W wielu samochodach regulator uzależnia ciśnienie na wtryskiwaczach od
    > chwilowego obciążenia silnika, i sygnał tego obciążenia dochodzi rurką
    > podciśnienia do regulatora uchylając nieco bardziej lub mniej jego membranę
    > (mechaniczny system).
    > Tej rurki w tym moim regulatorze nie widzę.
    > Być może w tym silniku ciśnienie jest tam stałe, niezależne od pracy
    > silnika.

    Nie wymyślaj jakich nowych zasad działania silnika spalinowego! Regulator
    może ustawiać stałe ciśnienie paliwa względem otoczenia, lub ciśnienia w
    kolektorze ssącym (tak jest w zabytkowym L-jetronic:
    http://www.tr8.com/EfiHowWrks.htm ). Przy rozruchu nie ma to żadnego
    znaczenia - podciśnienie w kolektorze jest zasadniczo pomijalne. Wypięcie
    rurki z podciśnieniem może powodować zbyt wysokie ciśnienie paliwa względem
    kolektora - ale to będzie za bogata mieszanka. Będzie prychał, ale zapali i
    pojedzie.
    Nie robiłem z tego doktoratu, ale wyobrażam sobie, że silniki, które mają
    MAP Sensor zamiast przepływomierza mogą utrzymywać stałe ciśnienie paliwa
    względem otoczenia - ECU wie jakie jest ciśnienie w kolektorze ssącym i
    dopasuje sobie czas wtrysku.

    > Bezpieczniki wszystkie sa dobre, niestety.
    > Ale przekaźnika jeszcze nie sprawdzałem.
    >
    > Czy pod klapką przy drzwiach kierowcy te bezpieczniki są inne dla różnych
    > wersji silnika?
    >
    > Patrzyłem na ikony namalowane tam na klapce i nie wiem który bezpiecznik od
    > pompy - a sprawdziłbym czy przekaźnik sprawny bo musi być wtedy na
    > bezpieczniku napięcie. Faktucznie ten silnik małopopularny bo opisy
    > bezpieczników wyskakują mi w wyszukiwarce tylk dla wersji paska z
    > mniejszymi silnikami z turbo...

    Brytyjska strona VW pozwala na pobranie po VIN instrukcji obsługi do
    samochodu. Zobacz, czy przyjmie ten VIN, a jak nie to poszukaj na
    amerykańskiej www VW

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek