-
1. Data: 2016-06-01 04:23:32
Temat: Passat - problemy z paliwem
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
Próbuję zrozumieć czemu Passat GLX 2004 rocznik
nie może odpalić. Kręci ale ani razu nie pali.
I mam takie pytanie: jakie w tych silnikach powinno być
ciśnienie paliwa w gumowej rurce doprowadzającej paliwo
do tych, że się tak fachowo wyrażę, metalowych "spliterów"
dochodzących do wtryskiwaczy?
Czy da się ją łatwo zgnieść palcami?
Wygląda mi że nie ma tam ciśnienia :-(
http://voila.pl/267/6hior/
Jak długo się tam ciśnienie powinno utrzymywać
po wyłączeniu silnika? 30 minut? Dłużej?
p.s jak działa w tym aucie regulator ciśnienia - nie widzę żadnej
rurki giętkiej dochodzącej do niego, wskazującej na regulację
podciśnieniem, jak jest ono regulowane? Czy awaria tego
regulatora jest możliwa (w sensie że będzie całkiem otwarty)?
-
2. Data: 2016-06-01 07:20:59
Temat: Re: Passat - problemy z paliwem
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Tue, 31 May 2016 21:23:32 -0500, Pszemol napisał(a):
> p.s jak działa w tym aucie regulator ciśnienia - nie widzę żadnej
> rurki giętkiej dochodzącej do niego, wskazującej na regulację
> podciśnieniem, jak jest ono regulowane? Czy awaria tego
> regulatora jest możliwa (w sensie że będzie całkiem otwarty)?
Znasz trochę angielski? Słyszałeś o Google?
5 sekund szukania:
https://www.2carpros.com/articles/how-to-check-fuel-
system-pressure-and-regulator
http://www.alibaba.com/product-detail/Adjustable-Fue
l-Pressure-Regulator-OEM-FITMENT_137154166.html
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
3. Data: 2016-06-01 12:35:41
Temat: Re: Passat - problemy z paliwem
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"P.B." <p...@w...pl> wrote in message
news:hc4ckc4kh4od$.f21p8lq3o38i$.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 31 May 2016 21:23:32 -0500, Pszemol napisał(a):
>
>> p.s jak działa w tym aucie regulator ciśnienia - nie widzę żadnej
>> rurki giętkiej dochodzącej do niego, wskazującej na regulację
>> podciśnieniem, jak jest ono regulowane? Czy awaria tego
>> regulatora jest możliwa (w sensie że będzie całkiem otwarty)?
>
> Znasz trochę angielski? Słyszałeś o Google?
Tak. Tak. BTW - bardzo milutki jesteś :-) Mama Cię tak wychowała?
> 5 sekund szukania:
> https://www.2carpros.com/articles/how-to-check-fuel-
system-pressure-and-regulator
I co z tego wywnioskowałeś w kwestii czy organoleptycznie, bez możliwości
wpięcia miernika, da się oszacować ciśnienie paliwa przez zgniecenie palcami
tej rurki czy nie da się?
> http://www.alibaba.com/product-detail/Adjustable-Fue
l-Pressure-Regulator-OEM-FITMENT_137154166.html
Niestety ten z Twojego obrazka wygląda zupełnie inaczej jeśli chodzi o
wygląd portów :-) Ten Twój właśnie wygląda na to, że jest sterowany
podciśnieniem - ten mój nie. A więc nie odpowiadasz na moje pytanie czy
ciśnienie w tym systemie jest regulowane i czy zależy od obrotów/obciążenia
silnika.
-
4. Data: 2016-06-01 13:22:07
Temat: Re: Passat - problemy z paliwem
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Wed, 1 Jun 2016 05:35:41 -0500, Pszemol napisał(a):
>> Znasz trochę angielski? Słyszałeś o Google?
>
> Tak. Tak. BTW - bardzo milutki jesteś :-) Mama Cię tak wychowała?
Mnie tak, a Ciebie?
>> 5 sekund szukania:
>> https://www.2carpros.com/articles/how-to-check-fuel-
system-pressure-and-regulator
>
> I co z tego wywnioskowałeś w kwestii czy organoleptycznie, bez możliwości
> wpięcia miernika, da się oszacować ciśnienie paliwa przez zgniecenie palcami
> tej rurki czy nie da się?
Jak chcesz zmierzyć czy jet prawidłowe ciśnienie na listwie zasilającej, to
mierzysz manometrem. Tam nie ma ciśnienie, które napompowałoby gumową
rurkę, która ma ścianki grubsze niż otwór wewnątrz.
>> http://www.alibaba.com/product-detail/Adjustable-Fue
l-Pressure-Regulator-OEM-FITMENT_137154166.html
>
> Niestety ten z Twojego obrazka wygląda zupełnie inaczej jeśli chodzi o
> wygląd portów :-) Ten Twój właśnie wygląda na to, że jest sterowany
> podciśnieniem - ten mój nie. A więc nie odpowiadasz na moje pytanie czy
> ciśnienie w tym systemie jest regulowane i czy zależy od obrotów/obciążenia
> silnika.
Bo to jest regulator tuningowy. Zwykły utrzymuje stałe ciśnienie paliwa
względem bodajże powietrza w kolektorze ssącym. Choć możliwe, że względem
otoczenia - nie pamiętam teraz, a Google jest dostępne dla wszystkich.
A tak w ogóle, to jeżeli rzeczywiście są problemy z ciśnieniem paliwa to
szukaj po drodze: smok, pompa, filtr. Regulator sprawdzałbym na końcu.
Łatwo zasymulować jego działanie: zaciśnij powrót z regulatora do zbiornika
i ciśnienie skoczy.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
5. Data: 2016-06-01 13:32:56
Temat: Re: Passat - problemy z paliwem
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"P.B." <p...@w...pl> wrote in message
news:jhlnwug66oi6$.vcpwtzt7xb2z$.dlg@40tude.net...
>>> 5 sekund szukania:
>>> https://www.2carpros.com/articles/how-to-check-fuel-
system-pressure-and-regulator
>>
>> I co z tego wywnioskowałeś w kwestii czy organoleptycznie, bez możliwości
>> wpięcia miernika, da się oszacować ciśnienie paliwa przez zgniecenie
>> palcami
>> tej rurki czy nie da się?
>
> Jak chcesz zmierzyć czy jet prawidłowe ciśnienie na listwie zasilającej,
> to
> mierzysz manometrem. Tam nie ma ciśnienie, które napompowałoby gumową
> rurkę, która ma ścianki grubsze niż otwór wewnątrz.
No i gdzie sobie ten manometr wepnę w tym passacie?
Bo z tego co widzę nie ma odpowiedniego portu...
Nie ma też przy silniku takich nasuwanych końcówek ze spinkami
które można łatwo odkręcić - widzę tylko na stałe zaciśniętą końcówkę
z nakrętką idącą na metalową rurkę.
No chyba że się wpiąć od strony pompy, z tyłu, przy baku?
>> Niestety ten z Twojego obrazka wygląda zupełnie inaczej jeśli chodzi o
>> wygląd portów :-) Ten Twój właśnie wygląda na to, że jest sterowany
>> podciśnieniem - ten mój nie. A więc nie odpowiadasz na moje pytanie czy
>> ciśnienie w tym systemie jest regulowane i czy zależy od
>> obrotów/obciążenia
>> silnika.
>
> Bo to jest regulator tuningowy. Zwykły utrzymuje stałe ciśnienie paliwa
> względem bodajże powietrza w kolektorze ssącym.
> Choć możliwe, że względem otoczenia - nie pamiętam teraz,
No i to mnie zastanowiło czy w tym aucie regulator reguluje stałe
ciśnienie czy koryguje ciśnienie paliwa w zależności od obciążenia.
> a Google jest dostępne dla wszystkich.
Szafujesz tym Google a tam łatwo jest w 5 sekund znaleźć dużo
bezużytecznego śmiecia - aby znaleźć coś wartościowego to
dużo już więcej wysiłku i wiedzy potrzeba...
> A tak w ogóle, to jeżeli rzeczywiście są problemy z ciśnieniem paliwa to
> szukaj po drodze: smok, pompa, filtr. Regulator sprawdzałbym na końcu.
> Łatwo zasymulować jego działanie: zaciśnij powrót z regulatora do
> zbiornika
> i ciśnienie skoczy.
No jest to myśl - możnaby żabką zacisnąć na próbę rurkę powrotną do baku.
-
6. Data: 2016-06-01 16:06:00
Temat: Re: Passat - problemy z paliwem
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Wed, 1 Jun 2016 06:32:56 -0500, Pszemol napisał(a):
> No i gdzie sobie ten manometr wepnę w tym passacie?
> Bo z tego co widzę nie ma odpowiedniego portu...
>
> Nie ma też przy silniku takich nasuwanych końcówek ze spinkami
> które można łatwo odkręcić - widzę tylko na stałe zaciśniętą końcówkę
> z nakrętką idącą na metalową rurkę.
Cały układ jest fabrycznie zaspawany za sztywno? Jak jest podłączony
regulator i wtryskiwacze? Co z filtrem paliwa? Zakute złącza, bez
możliwości rozłączenia? Możliwe, że trzeba użyć jakiegoś trójnika, może
kawałka gumowej rurki - portu żeby wkręcić manometr nie ma w żadnym
samochodzie.
> No i to mnie zastanowiło czy w tym aucie regulator reguluje stałe
> ciśnienie czy koryguje ciśnienie paliwa w zależności od obciążenia.
Regulator ma dać stałe ciśnienie paliwa na wtryskiwacz - ilość paliwa
regulowana jest czasem otwarcia wtryskiwacza, a nie ciśnieniem paliwa.
>
>> a Google jest dostępne dla wszystkich.
>
> Szafujesz tym Google a tam łatwo jest w 5 sekund znaleźć dużo
> bezużytecznego śmiecia - aby znaleźć coś wartościowego to
> dużo już więcej wysiłku i wiedzy potrzeba...
Liczysz, że ktoś za Ciebie to zrobi? Takich passatów w Polsce jeździ jakaś
śladowa ilość, więc szansa, że komuś chciało się robić doktorat z układu
zasilania paliwem jest bliska zero.
> No jest to myśl - możnaby żabką zacisnąć na próbę rurkę powrotną do baku.
Najpierw to ją rozepnij i zobacz, czy coś z niej leci po przekręceniu
stacyjki - może masz spalony bezpiecznik pompy paliwowej, a wymyślasz
niestworzone teorie.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
7. Data: 2016-06-01 16:52:10
Temat: Re: Passat - problemy z paliwem
Od: Pszemol <P...@P...com>
P.B. <p...@w...pl> wrote:
> Dnia Wed, 1 Jun 2016 06:32:56 -0500, Pszemol napisał(a):
>
>> No i gdzie sobie ten manometr wepnę w tym passacie?
>> Bo z tego co widzę nie ma odpowiedniego portu...
>>
>> Nie ma też przy silniku takich nasuwanych końcówek ze spinkami
>> które można łatwo odkręcić - widzę tylko na stałe zaciśniętą końcówkę
>> z nakrętką idącą na metalową rurkę.
>
> Cały układ jest fabrycznie zaspawany za sztywno? Jak jest podłączony
> regulator i wtryskiwacze? Co z filtrem paliwa? Zakute złącza, bez
> możliwości rozłączenia? Możliwe, że trzeba użyć jakiegoś trójnika, może
> kawałka gumowej rurki - portu żeby wkręcić manometr nie ma w żadnym
> samochodzie.
Ależ są takie auta! Mają zawór Schräder jak przy klimie czy oponach -
możesz tam wtedy wetknąć miernik ciśnienia z szybkozłączką bez rozpinania
obiegu paliwa. Tak mnie zachęcasz do googlowania, wpisz sobie sam:
"schrader valve fuel rail" i się przekonasz że wiele jest takich aut. A tu
najdroższa wersja silnika w passacie i testowalność/serwisowalność mają w
nosie.
>> No i to mnie zastanowiło czy w tym aucie regulator reguluje stałe
>> ciśnienie czy koryguje ciśnienie paliwa w zależności od obciążenia.
>
> Regulator ma dać stałe ciśnienie paliwa na wtryskiwacz - ilość paliwa
> regulowana jest czasem otwarcia wtryskiwacza, a nie ciśnieniem paliwa.
W wielu samochodach regulator uzależnia ciśnienie na wtryskiwaczach od
chwilowego obciążenia silnika, i sygnał tego obciążenia dochodzi rurką
podciśnienia do regulatora uchylając nieco bardziej lub mniej jego membranę
(mechaniczny system).
Tej rurki w tym moim regulatorze nie widzę.
Być może w tym silniku ciśnienie jest tam stałe, niezależne od pracy
silnika.
>>> a Google jest dostępne dla wszystkich.
>>
>> Szafujesz tym Google a tam łatwo jest w 5 sekund znaleźć dużo
>> bezużytecznego śmiecia - aby znaleźć coś wartościowego to
>> dużo już więcej wysiłku i wiedzy potrzeba...
>
> Liczysz, że ktoś za Ciebie to zrobi? Takich passatów w Polsce jeździ jakaś
> śladowa ilość, więc szansa, że komuś chciało się robić doktorat z układu
> zasilania paliwem jest bliska zero.
Passatow takich może jest mało, ale Audi z takim samym silnikiem 2.8 litra
V6 może się znajdzie więcej? :-)
>> No jest to myśl - możnaby żabką zacisnąć na próbę rurkę powrotną do baku.
>
> Najpierw to ją rozepnij i zobacz, czy coś z niej leci po przekręceniu
> stacyjki - może masz spalony bezpiecznik pompy paliwowej, a wymyślasz
> niestworzone teorie.
Bezpieczniki wszystkie sa dobre, niestety.
Ale przekaźnika jeszcze nie sprawdzałem.
Czy pod klapką przy drzwiach kierowcy te bezpieczniki są inne dla różnych
wersji silnika?
Patrzyłem na ikony namalowane tam na klapce i nie wiem który bezpiecznik od
pompy - a sprawdziłbym czy przekaźnik sprawny bo musi być wtedy na
bezpieczniku napięcie. Faktucznie ten silnik małopopularny bo opisy
bezpieczników wyskakują mi w wyszukiwarce tylk dla wersji paska z
mniejszymi silnikami z turbo...
-
8. Data: 2016-06-01 16:59:49
Temat: Re: Passat - problemy z paliwem
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
"P.B." <p...@w...pl> wrote in message
>>> p.s jak działa w tym aucie regulator ciśnienia - nie widzę żadnej
>>> rurki giętkiej dochodzącej do niego, wskazującej na regulację
>>> podciśnieniem, jak jest ono regulowane? Czy awaria tego
>>> regulatora jest możliwa (w sensie że będzie całkiem otwarty)?
>
>> Znasz trochę angielski? Słyszałeś o Google?
>> https://www.2carpros.com/articles/how-to-check-fuel-
system-pressure-and-regulator
>I co z tego wywnioskowałeś w kwestii czy organoleptycznie, bez
>możliwości wpięcia miernika, da się oszacować ciśnienie paliwa przez
>zgniecenie palcami tej rurki czy nie da się?
a) ze jesli to nie jest jakis FSI, to cisnienie powinno byc ok 1 atm
(14 psi).
to jest 1kG/cm2, czyli podobnego rzedu, co sprezystosc wezyka ...
Przy czym wydaje mi sie, ze ten regulator jest tam po to, aby
zapewnic stala roznice cisnienia na wtryskiwaczach.
Po to jest do niego doprowadzone cisnienie z kolektora ssacego, a
tam panuje podcisnienie zmienne.
Moze sie okazac, ze w kolektorze jest np 0.3atm (bezwzgledne), to
w wezyku powinno byc 1.3, a ze powietrze daje 1, to odczuwasz 0.3 ...
b) cisnienie z pompy pochodzi, a pompa sie wlacza na krotko, jesli sie
silnik nie kreci. Okolo sekundy.
scisnij ten wezyk i popros druga osobe aby zaplon wlaczyla - moze
cos odczujesz.
Potem niech rozrusznik uruchomi - to pompa sie powinna wlaczyc.
wlaczenie pompy tez slychac - ale trzeba w zacisznym garazu.
>> http://www.alibaba.com/product-detail/Adjustable-Fue
l-Pressure-Regulator-OEM-FITMENT_137154166.html
>Niestety ten z Twojego obrazka wygląda zupełnie inaczej jeśli chodzi
>o wygląd portów :-) Ten Twój właśnie wygląda na to, że jest sterowany
>podciśnieniem - ten mój nie. A więc nie odpowiadasz na moje pytanie
>czy ciśnienie w tym systemie jest regulowane i czy zależy od
>obrotów/obciążenia silnika.
A nie jest to silnik FSI ?
J.
-
9. Data: 2016-06-01 17:26:46
Temat: Re: Passat - problemy z paliwem
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Wed, 1 Jun 2016 09:52:10 -0500, Pszemol napisał(a):
> Ależ są takie auta! Mają zawór Schräder jak przy klimie czy oponach -
> możesz tam wtedy wetknąć miernik ciśnienia z szybkozłączką bez rozpinania
> obiegu paliwa. Tak mnie zachęcasz do googlowania, wpisz sobie sam:
> "schrader valve fuel rail" i się przekonasz że wiele jest takich aut. A tu
> najdroższa wersja silnika w passacie i testowalność/serwisowalność mają w
> nosie.
Może auto jest przystosowane do tego żeby lokaj zawoził je do serwisu, a
nie właściciel pod domem dłubał.
> W wielu samochodach regulator uzależnia ciśnienie na wtryskiwaczach od
> chwilowego obciążenia silnika, i sygnał tego obciążenia dochodzi rurką
> podciśnienia do regulatora uchylając nieco bardziej lub mniej jego membranę
> (mechaniczny system).
> Tej rurki w tym moim regulatorze nie widzę.
> Być może w tym silniku ciśnienie jest tam stałe, niezależne od pracy
> silnika.
Nie wymyślaj jakich nowych zasad działania silnika spalinowego! Regulator
może ustawiać stałe ciśnienie paliwa względem otoczenia, lub ciśnienia w
kolektorze ssącym (tak jest w zabytkowym L-jetronic:
http://www.tr8.com/EfiHowWrks.htm ). Przy rozruchu nie ma to żadnego
znaczenia - podciśnienie w kolektorze jest zasadniczo pomijalne. Wypięcie
rurki z podciśnieniem może powodować zbyt wysokie ciśnienie paliwa względem
kolektora - ale to będzie za bogata mieszanka. Będzie prychał, ale zapali i
pojedzie.
Nie robiłem z tego doktoratu, ale wyobrażam sobie, że silniki, które mają
MAP Sensor zamiast przepływomierza mogą utrzymywać stałe ciśnienie paliwa
względem otoczenia - ECU wie jakie jest ciśnienie w kolektorze ssącym i
dopasuje sobie czas wtrysku.
>> Najpierw to ją rozepnij i zobacz, czy coś z niej leci po przekręceniu
>> stacyjki - może masz spalony bezpiecznik pompy paliwowej, a wymyślasz
>> niestworzone teorie.
>
> Bezpieczniki wszystkie sa dobre, niestety.
> Ale przekaźnika jeszcze nie sprawdzałem.
>
> Czy pod klapką przy drzwiach kierowcy te bezpieczniki są inne dla różnych
> wersji silnika?
>
> Patrzyłem na ikony namalowane tam na klapce i nie wiem który bezpiecznik od
> pompy - a sprawdziłbym czy przekaźnik sprawny bo musi być wtedy na
> bezpieczniku napięcie. Faktucznie ten silnik małopopularny bo opisy
> bezpieczników wyskakują mi w wyszukiwarce tylk dla wersji paska z
> mniejszymi silnikami z turbo...
Brytyjska strona VW pozwala na pobranie po VIN instrukcji obsługi do
samochodu. Zobacz, czy przyjmie ten VIN, a jak nie to poszukaj na
amerykańskiej www VW
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
10. Data: 2016-06-01 17:41:56
Temat: Re: Passat - problemy z paliwem
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nimsqp$ok3$...@d...me...
>Ależ są takie auta! Mają zawór Schräder jak przy klimie czy oponach -
>możesz tam wtedy wetknąć miernik ciśnienia z szybkozłączką bez
>rozpinania
>obiegu paliwa. Tak mnie zachęcasz do googlowania, wpisz sobie sam:
>"schrader valve fuel rail" i się przekonasz że wiele jest takich aut.
>A tu
>najdroższa wersja silnika w passacie i testowalność/serwisowalność
>mają w
>nosie.
Bo nasze auta sie nie psuja ! :-)
J.