eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010 › Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010
  • Data: 2010-03-23 22:40:48
    Temat: Re: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> szukaj wiadomości tego autora

    news:hoanms.478.0@poczta.onet.pl...

    > No właśnie nie wiem jaka myśl pikna przyświeca decydującym o lokalizacji
    > takiego zakładu... Czy ważniejsza jest tania siła robocza czy to czy są
    > stanie przyciągnąć ciekawą kadrę inżynierską...
    > Jesli myślą że przyciągną młodego, prężnego inżyniera na zadupie
    Rzeszowa
    > to chyba muszą mu płacić w złocie całymi sztabkami :-)

    Przyświeca im taniość, taniość i jeszcze raz taniość. Wielkim
    sprzymierzeńcem jest bieda i bezrobocie w regionie - dzięki temu
    pracowników (w tym i inżynierów) będzie można trzymać krótko. Nie sądzę,
    by zakład chciał kogokolwiek przyciągać. Okolica w pakiecie daje im za
    prawie free zdesperowanych miejscowych i jakiś inżynier wracający na
    tarczy z lepszego miasta też się znajdzie. Bardzo wątpię, by wabili kogoś
    z daleka konkurencyjnymi zarobkami, ale nawet jeśli - i na pierwszy rzut
    oka ich propozycja będzie wyglądała sensownie - to wyobraź sobie pozycję
    negocjacyjną tego nieszczęśnika po jakimś czasie, gdy np sprowadzi się z
    rodziną. Utknie w g..nie i jedyną opcją będzie ponowna przeprowadzka, na
    dodatek w ekonomicznie "trudniejszym" kierunku. Bo nie sądzę, żeby się w
    międzyczasie gdzieś w okolicy wybudowało tyle innych zakładów, by
    funkcjonowała jakaś konkurencja.
    Co do tych sztabek złota, przypomnij sobie podobną dyskusję tutaj
    (dość dawno temu) - reprezentant firmy z jakiegoś mazurskiego zadupia jako
    bonus oferował przyrodę i wyciszenie - a płacę na poziomie regionalnym. Z
    innych źródeł wiem, że w różnych takich zakładach (branża elektroniczna)
    porozrzucanych po innych nieciekawych miejscach wygląda to podobnie.
    A w największych miastach jak jesteś dobry dostajesz co pół roku jakąś
    sensowną propozycję i sam fakt jest złożenia jest już dla Twojego
    aktualnego pracodawcy odpowiednią informacją. Dlatego bardzo odradzam
    takie przeprowadzki.

    e.