  • 1. Data: 2010-03-22 21:47:32
    Temat: [PRACA] Pomówmy o wynagrodzeniach dla elektroników- wiosna 2010
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Tutaj komentarze do wątku:
    "Inżynier elektronik (spec. Technika analogowa)-oferta zawodowa"
    S.

  • 2. Data: 2010-03-22 21:56:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> wrote in message
    > Tutaj komentarze do wątku:
    > "Inżynier elektronik (spec. Technika analogowa)-oferta zawodowa"

    Myślę, że wypadałoby gdybyś zaczął od podania swojego
    wynagrodzenia i stanowiska/stażu pracy.

  • 3. Data: 2010-03-22 22:22:47
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Sylwester Łazar pisze:
    > Tutaj komentarze do wątku:
    > "Inżynier elektronik (spec. Technika analogowa)-oferta zawodowa"
    > S.

    Praca? Jak praca ;).. nie ma pracy dla inż. elektroników ;)... wiem co
    mówię - skończyłem we wrześniu studia, z wyróżnieniem, dyplom "dla
    firmy", no i co z tego? Jakaś umowa o dzieło gdzieś po drodze i tyle...
    Mówiąc krótko - dupa straszna ;P...
    Nie chcę narzekać, ale skoro robimy taki [OT] odnośnie sytuacji na rynku
    pracy - to z chęcią poczytałbym dyskusję na temat ilości miejsc pracy
    dla elektroników ;)... Zwłaszcza pod kątem możliwości zatrudniania osób
    z bardzo małym doświadczeniem...
    A co do wątku o zarobkach:
    woj. Śląskie, inż. elektronik, wynagrodzenie: 0zł ;D...

    Konop

  • 4. Data: 2010-03-22 22:47:10
    Od: ColdFire <r...@n...gov>

    Konop pisze:

> [...]
    > z bardzo małym doświadczeniem...
    > A co do wątku o zarobkach:
    > woj. Śląskie, inż. elektronik, wynagrodzenie: 0zł ;D...

    Podłączam się do dyskusji. Ja co prawda jeszcze w trakcie, specjalność
    systemy mikroprocesorowe, ale bardzo chętnie poczytam.

    Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2010-03-22 23:21:14
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Jak nie ma jak jest, komentujemy przecież konkretne ogłoszenie. Aplikuj :)

    ...Warszawa.... z pewnych względów nie mogę się wyprowadzić, zwłaszcza
    tak daleko...

    Konop

  • 6. Data: 2010-03-22 23:26:06
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mówiąc krótko - dupa straszna ;P...

    Jak nie ma jak jest, komentujemy przecież konkretne ogłoszenie. Aplikuj :)

    e.

  • 7. Data: 2010-03-22 23:39:32
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@l...pol.pl>

    Użytkownik Konop napisał:

> [...]
    > mówię - skończyłem we wrześniu studia, z wyróżnieniem, dyplom "dla
    > firmy", no i co z tego? Jakaś umowa o dzieło gdzieś po drodze i tyle...

    Konop, ale tak uczciwszy uszy - dupa z ciebie a nie inżynier, ty jesteś
    dopiero materiałem na inżyniera! Ile razy cię mechanik na warsztacie w
    ciul zrobił tekstem "panie, to się nie da..."? Ile projektów uwaliłeś?
    Póki na własnej dupie nie poczujesz czym się kończy nadmierny optymizm w
    projektowaniu to inżynierem nie jesteś, jak średniego personelu nie
    potrafisz przekonać że ty wiesz lepiej - nawet jak się pilnik trzyma
    masz wiedzieć lepiej - to jesteś dopiero materiałem na inżyniera.
    A dyskusja się toczy na temat inżynierów którzy już ten ból na własnej
    dupie poczuli.

    Ja też wyszedłem z polibudy z genialnym dyplomem, najlepszy w Układzie
    Warszawskim przełącznik mikrofalowy z diodami PIN zrobiłem - i na
    prostej zależności pojemność diody waraktorowej vs. jej częstotliwość
    graniczna się położyłem, jak załapałem że wzrost pojemności złącza
    powoduje _wzrost_ częstotliwości granicznej to ludzie w firmie śmiali
    się ze mnie jak norki. Moje szczęście że z mechanikami na warsztacie
    potrafiłem gadać bo by mnie całkiem zjedli.

    --
    Darek

  • 8. Data: 2010-03-22 23:46:46
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    > ...Warszawa.... z pewnych względów nie mogę się wyprowadzić, zwłaszcza
    > tak daleko...

    nie można mieć ciastka i zjeść ciastka

    e.

  • 9. Data: 2010-03-23 00:35:22
    Od: Konop <k...@g...pl>

    entroper pisze:
    > Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > nie można mieć ciastka i zjeść ciastka

    Rozumiem, że na całym Górnym Śląsku nie ma i nie będzie roboty dla
    elektroników i tylko i wyłącznie Warszawa wchodzi w rachubę, tak?? :)...

    Konop

  • 10. Data: 2010-03-23 00:46:38
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    się ze mnie jak norki. Moje szczęście że z mechanikami na warsztacie
    potrafiłem gadać bo by mnie całkiem zjedli.

    Tyle to ja rozumiem ;)... pracę mgr robiłem w pewnej firmie i też sporo
    śmiechu ze mnie mieli ;P... ale po prostu "przy okazji" chciałbym
    rozwinąć dyskusję na ten temat - jakie są możliwe ścieżki kariery dla
    absolwentów elektroniki? Jakie perspektywy? Zacząć "niżej" - ok, ale w
    firmie, która daje możliwość rozwoju w tej branży. A może w ogóle się
    przekwalifikować? no cóż, po to wybrałem TEN kierunek, żeby w tym
    zawodzie robić ;)... tyle tylko, że większość osób i tak musi raczej
    zmienić zawód... informatyk, automatyk, krawiec, grabarz... jest wybór ;)...
    Tak się składa, że nie jestem samotną wysepką, tylko mam kontakty z
    paroma osobami z roku... niektórzy coś mają, inni nie, ale wszyscy mówią
    "jest ciężko"...
    Dlatego jestem ciekawy jak wygląda ta kwestia z perspektywy osób, które
    pracują w zawodzie od kilku lat, z perspektywy osób z większym
    doświadczeniem, może w Waszych firmach w ostatnich latach
    zatrudnialiście "nowe pokolenie" i powiecie jak ich "droga przez mękę"
    ;) wyglądała itp :)...

    Konop