  • Data: 2015-09-14 18:04:24
    Temat: Re: P??przewodnikowy licznik Geigera?
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Eee tam, cos czuje, ze jest to tak slabe, ze krzywdy sobie zrobi nie
    > sposob ... chyba, zeby polknac.

    No przecież dalej napisałem jak łatwo można wchłonąć ten izotop przez
    własną głupotę. Przez skórę nie zaszkodzi, bo i promieniowanie nie
    wniknie głębiej, niż na 1 milimetr. Chyba żeby to sobie przykleił i
    trochę potrzymał.

    > eeee - ameryk nie wycieka.
    > No chyba ze pomieszczenie w kwasie plywalo.

    Jasne ...
    Wycieka/pełznie/wydostaje się/dyfunduje (niepotrzebne możesz skreślić)
    przez przezroczystą warstewkę złota. Mimo iż jest metalem, ciałem
    stałem. Można to zjawisko chyba określić jako rodzaj dyfuzji ale nie
    upieram się przy tym. Może ma bardziej fachową nazwę.

    Materiał może się wydostać z plutonowej i amerykowej. Nie chcę podawać
    jakie ekstremalne warunki w obu typach to przyspieszają, bo znowu
    zacznie się głupawa dyskusja, jak w sąsiednim wątku o zamkach w hotelu i
    wyższości opcji 7a na 5b :-)

    Przychodzi człowiek który raz że testuje zadziałanie przy pomocy
    zadymiacza ale też zdejmuje, opukuje nad płachtą folii i sprawdza czy
    radiometr na samej czujce lub folii nic nie wykryje. Sprawdza też
    numery, czy ktoś nie kombinuje, nie przekłada czujek.