-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Osobowy diesel w PRL
Date: Thu, 17 Aug 2017 23:49:54 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 115
Message-ID: <on532h$6sn$1@node1.news.atman.pl>
References: <598b6e6e$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
<omkqlh$77j$1@node1.news.atman.pl>
<598df88c$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
<oml1af$dsi$1@node1.news.atman.pl> <oml29l$es6$1@node1.news.atman.pl>
<oml34m$ptt$1@node2.news.atman.pl> <omm7nc$qoh$1@node2.news.atman.pl>
<ommf7c$1vv$1@node2.news.atman.pl> <ommvo9$bal$1@node1.news.atman.pl>
<omnirv$u6f$1@node1.news.atman.pl> <ompcn1$mpd$1@node1.news.atman.pl>
<ompi04$rq3$1@node1.news.atman.pl> <ompo7s$288$1@node1.news.atman.pl>
<omq68m$gb8$1@node1.news.atman.pl>
<5991722d$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
<omso3p$qpp$1@node2.news.atman.pl>
<5991fe00$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
<omuam7$guc$1@node1.news.atman.pl>
<enylh2uqmpug.rd2xmkdo11xt$.dlg@40tude.net>
<on1e4o$irc$1@node1.news.atman.pl>
<1un67tqo7o3eo$.uaqn5lgimzor$.dlg@40tude.net>
<on21tf$o80$1@node2.news.atman.pl>
<599553cf$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
<on42gk$kb9$1@node2.news.atman.pl>
<5995b5e3$0$15189$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1503006609 7063 46.21.210.209 (17 Aug 2017 21:50:09 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 17 Aug 2017 21:50:09 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.2.1
In-Reply-To: <5995b5e3$0$15189$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 170817-4, 2017-08-17), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2613108
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-08-17 o 17:27, J.F. pisze:
>>>>>>> Ale caly czas cos tam eksportowalismy.
>>>>
>>>>>> To coś tam to kilka procent tego sprzed stanu wojennego.
>>>>>> A ilość sprzed stanu była za mało w stosunku do naszych
>>>>>> potrzeb walutowych.
>>>
>>>>> Tym niemniej klienci byli.
>>
>>>> Nie na tyle żeby fabryka przeżyła.
>>
>>> Szczegolnie jak sie juz nie chciala wysilac na eksport, a krajowy
>>> rynek sie kurczyl.
>
>> Na eksport to trzeba było mieć towar sporo lepszy niż na rynek krajowy.
>> Nie każdy zakład miał takie możliwości techniczne.
>
> Skoro eksportowal caly czas, to mial.
> Tyle ze po 10 latach klient czesto chce lepszego towaru.
Cały czas to tylko surowce i żywność.
Cała reszta musi być modyfikowana zgodnie z modą i oczekiwaniem
nabywcy. A u nas tego nie robili.
>>>>>>>> Oczywiście że nie. Ale jak rozpatrujemy towary dla prywatnego
>>>>>>>> nabywcy to ładny wygląd i pilot zdalnego sterowania załatwia
>>>>>>>> że nabywca kupi nie lepsze pod względem parametrów a lepszy
>>>>>>>> pod względem wyglądu i wygody obsługi.
>>>>>
>>>>>>> Chyba wszystkie krajowe tv kolorowe mialy juz pilota.
>>>>>> Chyba nie wszystkie.
>>>
>>>>> W 1990 ? Ktore nie mialy ?
>>
>>>> Niektóre odmiany Elemisów nie miały.
>>
>>> Byc moze. No ale dziwisz sie klientowi, ze woli TV z pilotem ?
>>> Wiec ja bym sie skupil na tym, ze niektore mialy, i z tych fabryka
>>> mogla zyc.
>> Coś im to skupienie nie bardzo wyszło.
>
> Anie nie bardzo, ale przeciez nie dlatego, ze pilota nie mialy.
> No chyba, ze dyrekcja robila wlasnie te, co nie mialy.
Nie wiem co robiła dyrekcja. Wiem jaki był efekt.
Jak odejdziesz już od telewizorów to pomyśl o sprzęcie audio.
Od strony technicznej potrafiliśmy zrobić najlepszy a w praktyce
to rynek audio padł pierwszy. Brak pilotów, brak zmian w wyglądzie
i przekonanie nabywcy że zagraniczne będzie lepsze.
>> Nie wiem jak ze scalakami ale mam orientację jak jest z mechaniką.
>> Kupujesz tłocznie i robisz jakiś element, co ileś tysięcy wymieniasz
>> matryce bo jest rozklepana i elementy nie trzymają wymiaru.
>
>> Ale jakiś domorosły racjonalizator proponuje robić dwa razy więcej
>> między wymiana matrycy. Ewidentne oszczędności i ewidentny spadek
>> reputacji bo klient widzi że kupiona część nie trzyma wymiaru.
>> Stawiał bym że w elektronicy działało to podobnie.
>
> Maski sie raczej tak szybko nie zuzywaly ... a moze ?
> A dla takich malo skomplikowanych scalakow chyba nie byly zbyt drogie.
> Ale moze na innym etapie produkcji tak bylo.
>
>>>>>> Krajowych marek statystycznie nikt nie cenił. Moda na zwracanie
>>>>>> uwagi na "swoje" marki przyszła grubo po dwu tysięcznym roku.
>>>>>> Kiedy już większość krajowych zniknęła lub została tylko wydmuszką
>>>>>> z nazwą.
>>>
>>>>> no popatrz - wydmuszka zachowala marke ?
>>>>> To moze jednak marka byla ceniona ?
>>
>>>> A może nie była ceniona tylko uznano że towar lepiej się sprzeda jako
>>>> Junak niż jako HonSun.
>>
>>> Czyli marka byla ceniona :-)
>>> Takze przez klientow, wbrew temu, co piszesz :-)
>
>> Nie była ceniona, powstała i zniknęła w latach sześćdziesiątych.
>
> Znaczy PRL nie cenil.
W PRLu zapadały decyzje polityczne. jedna z nich brzmiała nie
produkujemy motocykli ciężkich, zrobią to towarzysze radziecy.
To przestaliśmy produkować.
>> A cwaniaki jadą na nostalgii.
>
> Na tym marka polega. Widac przez rodakow ceniona.
Co innego ceniona marka a co innego nostalgia za marką znaną
z czasów dzieciństwa czy młodości. Ale efekt finansowy podobny,
chciało by się kupić.
> Choc tak prawde mowiac ... Junaki teraz to chyba glownie stare dziadki
> wspominaja, a oni nowych nie kupuja :-)
Jak masz biednego dziadka to ci co najwyżej Rometa na pedały kupi.
Jak ktoś ma bogatego to dostanie z elektrycznym rozrusznikiem
z pojemnością od 50 do 250cm2. :-)
bo dzieciak to i tak by wolał Hondę, Yamachę lub przynajmniej
"włocha".
>> Żeby było śmieszniej to te nowe "Junaki" najpierw były Koreańskie
>> a teraz są Chińskie.
>
> Oj tam, Volvo kiedys bylo szwedzkie, Jaguar byl angielski :-)
Nie zrozumiałeś.
Polska firma zamawia partię za granicą, nakleja naklejki, teraz to
już nawet zamawiają z wytłoczonymi nazwami i sprzedaje pod "swoją"
marką.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 17.08.17 23:55 RadoslawF
- 18.08.17 00:05 RadoslawF
- 18.08.17 08:05 Mirek Ptak
- 18.08.17 09:02 J.F.
- 18.08.17 10:14 T.
- 18.08.17 10:16 T.
- 18.08.17 10:37 J.F.
- 18.08.17 11:18 T.
- 18.08.17 11:52 J.F.
- 18.08.17 12:30 T.
- 18.08.17 12:50 J.F.
- 18.08.17 13:01 T.
- 18.08.17 14:11 RadoslawF
- 18.08.17 14:14 RadoslawF
- 18.08.17 14:32 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-18 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2024-12-18 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-18 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-12-18 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-18 Alternatywny nośnik do monitoringu zamiast HDD?
- 2024-12-17 Rodzaj przekładni planetarnej z