  • Data: 2017-08-18 14:32:14
    Temat: Re: Osobowy diesel w PRL
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Robia tam karoserie, czy przywoza ? Bo fotki jakos od lakierni
    > startuja.

    >Tego się dowiem już wkrótce - dostałem zaproszenie do zwiedzania
    >odlewni i spawalni na początku września - opowiem po powrocie :-)
    >Ale chyba tak, skoro jest odlewnia i spawalnia. Jednak łatwiej
    >postawić

    Odlewnia to do czegos innego .... ciekawe czego.

    >kilka pras i tłoczyć na miejscu niż przywozić to w wytłoczonych
    >elementach/arkuszach.

    To niekoniecznie, bo takie blachy sie wzglednie latwo przewozi.

    Ale spawalnia/zgrzewalnia powinna byc na miejscu.

    >Swego czasu za komuny zwiedzałem FSO (Polonez) - blachy były bodaj z
    >Austrii i Francji. Już przyjeżdżały zabezpieczone antykorozyjnie, ale
    >warstwa ta była masakrycznie kaleczona w tłoczni na stemplach. Stąd
    >Polonezy już po 3 latach rdzewiały.

    To sie spytaj jak w Crafterach ... pewnie juz wcale nie cynkowane :-)

    >A tak na marginesie - szyny na budowę CMK sprowadzano też zza
    >granicy, bo Huta Katowice (ta w Dąbrowie Górniczej zresztą) owszem,
    >mogła takie wyprodukować, ale nie była w stanie dostarczyć partii na
    >całość zapotrzebowania o jednakowych parametrach. Przypominam, że CMK
    >była budowana z założeniem prowadzenia ruchu z prędkością 250
    >km/godz., więc kwestie bezpieczeństwa były bardzo ważne.

    No to musialo wladzy zalezec.

    >Słupy trakcyjne sprowadzono ze Szwecji - zastosowano w nich ciekawą
    >technologię - sztucznego pokrywania korozją, dzięki czemu głębiej nie
    >wnikała. O ile dobrze się orientuję te słupy nigdy nie były malowane,
    >a mają już prawie 50 lat...

    To jakas specjalna stal albo powloka, bo zwykla rdza nie izoluje tak
    dobrze.

    Ale podobnie jest tu
    https://en.wikipedia.org/wiki/Iron_pillar_of_Delhi

    blisko 2000 lat i stoi.