eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOsobowy diesel w PRL › Re: Osobowy diesel w PRL
  • Data: 2017-08-17 23:55:13
    Temat: Re: Osobowy diesel w PRL
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-08-17 o 14:54, J.F. pisze:

    >>>>>> Ale nasze były też Żuk i Nysa. A potem nieszczęsny Tarpan.
    >>>>> Zuk przeciez byl na silniku Warszawy.
    >>>> Na początku, potem na naszym górnozaworowym.
    >>> Ten "nasz" to przeciez tylko modyfikacja starocia.
    >
    >> Ale nasza modyfikacja i dzięki niej staroć pożył jeszcze ponad
    >> dwadzieścia lat.
    >
    > I zabraklo benzyny :-P
    >
    > Tak czy inaczej - nie odwazylismy sie zrobic nowego silnika.

    Nie mieliśmy wiedzy.
    A kupować nie chcieliśmy.
    Mało kto wie ale do dużego fiata Włosi oferowali silnik szesnasto
    zaworowy. Był za drogi i "władza" wybrała starszy.

    > A ten ... 70KM z 2.1 L ... raczej bardzo przestarzaly, ale do
    > dostawczaka moze dobry.
    > Tylko oszczedny nie byl wcale.

    Był oszczędny.
    Tona ładunku a palił tyle co osobowa Wołga czy Warszawa.

    >>>> Na koniec dizle.
    >>> polskie diesle z czeska pompa i angielska pomoca ...
    >> O pompie nie wiedziałem. Gdzie to wyczytałeś?
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/4C90
    >
    > A gdzies tam wczesniej kupilismy licencje od Leylanda na wieksze diesle
    > - ciekawe ile skopiowalismy.

    To ten znany z Jelcza.
    Nie ma dziwne, nasz przedwojenny dizel to Austriacki sauer, też
    legalnie z licencją.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: