eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaOlek OM-D E-M5Re: Olek OM-D E-M5
  • Data: 2012-02-11 18:12:40
    Temat: Re: Olek OM-D E-M5
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 11 Lut, 17:46, dominik <u...@d...net.pl> wrote:
    > On 2012-02-11 16:41, Grzegorz Maj wrote:
    >
    > >> Nie widzę jakiegokolwiek związku, jeśli Ty będziesz rozmawiał na temat
    > >> silnika z samochodu to znaczy, że zatrzymałeś się w rozwoju jako kierowca? :P
    > > Ale ja nie piszę na grupie o silnikach.
    >
    > Dostałeś idealnie pasujące i takiego samego poziomu zdanie. Jeśli sam
    > dostrzegasz jego bezsens to wróć do swojego i je przeczytaj może raz
    > jeszcze.

    Przeczytałem 2x no i? fotograf, który przez 4 lata uważa, że przez
    brak kilku(nastu, dziesięciu) punktów dla matrycy, aparat należy
    skreślić, stanął w rozwoju w którymś miejscu.

    > > Kiedy wszystkie lustrzanki były podobne do siebie można było
    > > dyskutować o sensorach - bo tylko to je różniło. Teraz jest trochę
    > > inaczej.
    >
    > Oh czyżby? To do tej pory jedyną mocną różnicą był sensor?
    > Ale fajnie, to ja chcę uszczelki jak w pentaksie, stabilizację matrycy jak
    > w sony, szkiełka jak w canonie i nikonie, a system błyskowy najlepiej
    > kombinowany po najlepszych opcjach wszystkich wymienionych.

    No to są straszliwe różnice, przeogromne. Aż tak duże, że Olympus
    wypadł z gry, pewnie za kiepskie uszczelki, Pentax ciągnie za nim -
    pewnie przez stabilizację, Sony też, ledwo, ledwo, pewnie przez sanki
    lampy zrobione na opak. Aparaty były tak podobne do siebie, że w
    zasadzie zostały tylko te z największą szklarnią - brandem. Wszystkie
    inne cechy były pomijalne(Mowa tu oczywiście o lustrzankach).

    > > Jeśli ktoś ma:
    > > fetysz płytkiej GO: FF
    >
    > A może póki co to chce dobry wizjer optyczny i AF fazowy?
    > Zresztą można podoczepiać się dalej.

    Cokolwiek, może podobać ci się kształt śrubek w FF.

    >
    > > fetysz Lajki: Fuji X1
    >
    > W ostatniej fali retro mody wyszło co najmniej kilka fajnych, ale też i z
    > dobrymi matrycami, pen był od początku retro like, a jednak ogólnie nie
    > wyszło im to jakoś szczególnie dobrze.

    To prawda.

    > > modernizm: Pentax K-01
    > > sport, BIF: APS-C DSLR
    > > video: GH2
    > > stare szkła: NEX5
    > > rodzinny, mały rozmiar(pancake): NX200, GX1, EPL
    > > all-around, mały rozmiar: GH2, E-M5, E-P3
    > > all-around: APS-C
    >
    > Dodaj sobie jeszcze że to Twój jednoopcyjny podział. A co jak chcesz np.
    > video i małą GO? Idealnego wyboru nie ma, ale każdy aparat ma coś fajnego
    > i coś słabego.

    oczywiście, że można to dalej dzielić, ale po drodze gubione są osiągi
    matryc - to jest coś, co udało się Fuji, Panasonicowi, Olympusowi,
    Sony. Odcięli się od porównań z C i N, bo oferują coś innego.

    > > Widzisz coś tutaj o sensorach, dynamice, szumach i GO?
    >
    > Tak, nie kupiłbym m4/3 i tego canona za proporcje MATRYCY 3:4.
    > Samsunga za słabą czułość. To że Tobie to nie przeszkadza nie ma tu
    > czegokolwiek do rzeczy. Matryca była i jest ciągle ważnym argumentem jeśli
    > ktoś wybiera po realnych osiągach aparatu bardziej niż po fikuśności i
    > kolorze obudowy.

    oczywiście, że matryca jest ważnym argumentem, ale ta ważność spadła o
    kilka pozycji. A co do fikuśności, E-M5 przeretrowił X1:
    http://www.mirrorlessrumors.com/new-olympus-em-5-ann
    ounced-comaprison-with-the-fuji-x-pro-1/

    > > Zastosowanie
    > > aparatu stało się istotniejsze od własności matrycy - które, zresztą,
    > > niewiele się różnią.
    >
    > Nieprawda.

    Prawda, w 99% przypadków nawet wśród zaawansowanych amatorów nie ma
    różnicy czy wykonaliby zdjęcia NEXem, czy PENem. Ma znaczenie to, czy
    mieli aparat przy sobie.

    > > Jaki jest sens dyskusji o szumach jeśli raz na ruski rok używa się
    > > ISO800, a mobilność potrzebna jest zawsze?
    >
    > To chyba Ty.
    > Ja tam więcej używam iso3200 niż wszystkich poniżej 800 razem wziętych.
    > Nie każdy fotografuje tylko w dzień widoczki, a nocą wali lampami. W takim
    > wypadku dobre ISO zawsze się przydaje, a różnica pomiędzy niektórymi
    > konstrukcjami wciąż sięga tak na oko pewnie z 2-3 działki.

    A no to przepraszam, jeśli ktoś głównie używa hiISO to matryca ma
    największe znaczenie.
    Nie przeszkadzają ci najmniejsze w swojej klasie szumy? A co z
    balansem bieli w oświetleniu żarowo-świetlówkowo-z-czerwoną zasłoną w
    tle? jest "kreatywny"? Lampy nie gryzą.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: