eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOgraniczenie napięcie - kiedy rezystor a kiedy stabilizator ? › Re: Ograniczenie napięcie - kiedy rezystor a kiedy stabilizator ?
  • Data: 2012-03-26 12:55:24
    Temat: Re: Ograniczenie napięcie - kiedy rezystor a kiedy stabilizator ?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek Kot" <j...@z...pl> napisał w wiadomości
    news:jkpefp$i4k$1@inews.gazeta.pl...

    > Wydaje mi się, ze jeżeli "Marek" zadaje tak podstawowe pytanie to nie jest
    > elektronikiem i nie koniecznie zna prawo Ohma.

    Są dwie metody:
    - wyłożyć kawa na ławę,
    - naprowadzić na zrozumienie,

    Ponieważ:
    - miałem kilka sekund aby odpowiedzieć (lub nie odpowiadać), bo już było
    minuta po zaplanowanym czasie pilnego wyjścia,
    - z maila wynikało, że autor jednak sam już trochę poszukał rozwiązania,

    Wybrałem metodę 2 w minimalnej tekstowo formie.
    Nie wiem, czy gdyby sam doszedł do Uwy=Uwe-IR nie zapamiętałby lepiej.

    A co do prawa Ohma to założyłem, że jest ponad 50%, że książki do fizyki z
    gimnazjum widział. Choć programy są tak lawinowo obcinane, że może już tam
    tego nie ma.
    P.G.