-
X-Received: by 2002:a81:4b89:: with SMTP id y131mr98807ywa.4.1549268917895; Mon, 04
Feb 2019 00:28:37 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a81:4b89:: with SMTP id y131mr98807ywa.4.1549268917895; Mon, 04
Feb 2019 00:28:37 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!v55no10833850qtk.0!news-ou
t.google.com!h3ni5761qtk.1!nntp.google.com!v55no10833840qtk.0!postnews.google.c
om!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Mon, 4 Feb 2019 00:28:37 -0800 (PST)
In-Reply-To: <1xppbg3esj1zk.1e73609lyqwhp$.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=185.43.138.193;
posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
NNTP-Posting-Host: 185.43.138.193
References: <a...@t...no1>
<q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<8...@g...com>
<5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5c511d0f$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5c51f84d$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<6...@4...net>
<3...@g...com>
<72it1mlj5gu2$.n8lq6x96tysp.dlg@40tude.net>
<8...@g...com>
<4568341505$20190202163832@squadack.com>
<6...@g...com>
<1xppbg3esj1zk.1e73609lyqwhp$.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <5...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
From: Tomalo <r...@g...com>
Injection-Date: Mon, 04 Feb 2019 08:28:38 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740715
[ ukryj nagłówki ]> >>> Baterii nie przeładujesz jak będziesz stosował niski prąd 1/20 lub
> >>> mniej.
> >>
> >> Teoretyk gawędziarz z Ciebie. Jak najbardziej przeładujesz - kwestia
> >> czasu. Mi wystarczyły 2 tygodnie, żeby zajechać akumulator 72 Ah
> >> prądem 2A (pod koniec nawet znacznie mniejszym) na śmierć. Już nie
> >> pomogło dolewanie wody ani inne czary.
> >>
> >
> > Nie to miałem na myśli. Akumulator ładowany prądem Q1/10 po 15
> > godzinach jest całkowicie naładowany i po tych kilkunastu h trzeba
> > go odłączyć od ładowarki.
>
> Jak wyciagniesz z auta naladowany akumulator, to przeladowanie zaczyna
> sie po pol godzinie, moze calej.
> RoMan zniszczyl akumulator w 14*24h, a co bedzie jak bedziesz
> przeladowywal po 14h, 24 razy ?
A kto i po co miałby ładować naładowany akumulator? To po pierwsze. Natomiast po
drugie, po co ktoś miałby to robić 14h po 24 razy?
Jakieś niestworzone historie wypisujesz. Moim zdaniem, zasada jest taka, że
akumulator należy doładować jak jest rozładowany. Nikt przy zdrowych zmysłach nie
będzie ładował przez 14 godzin naładowanej baterii.
>
> > Normalny prostownik jednak zachowuje się
> > inaczej niż nowoczesne ładowarki. Po podłączeniu początkowo przez
> > dobrych parę godzin płynie duży prąd o wartości 1/10 a po tym
> > czasie jak napięcie wzrasta prąd ten maleje do kilkuset mA.
>
> RoMan mial wlasnie "normalny prostownik". Spadlo jak widac do 2A.
Widocznie akumulator był zepsuty! W sprawnym akumulatorze, na klasycznym prostowniku,
napięcie spada do kilkuset mA! Każdy może sobie to sprawdzić. Jest to objaw
sprawności akumulatora. Jak akumulator ciągle pobiera za duży prąd, to są dwie opcje.
Uszkodzony (zużyty w znacznej części) akumulator, albo wadliwy prostownik.
>
> > Taki
> > prąd już akumulatora nie uszkodzi, co najwyżej "wygotuje" nieco
> > wody poprzez delikatne gazowanie.
>
> Gdyby tak bylo, to by producenci zalecali 15V w samochodzie.
Producenci akumulatorów przecież zalecają. Dałem odpowiednie linki.
Pewnie mówisz teraz o producentach samochodów. Otóż oni nie mogą zalecać aby napięcie
na akumulatorze stale wynosiło 15 V, gdyż wtedy w krótkim czasie "wygotowałbyś" całą
wodę z elektrolitu. 14,4 V jest wartością graniczną, kiedy elektrolit b. słabo gazuje
i na bieżąco rekombinuje się w akumulatorze przez co nie trzeba uzupełniać wody (przy
odpowiednio szczelnej konstrukcji akumulatora).
Wyższe napięcie jest możliwe ale przez pewien okres czasu. Tak jest w samochodach z
systemem start-stop. Gdzie są klasyczne akumulator, ale przez to że są często
rozładowywane przez ciągłe starty silnika więc kontroler dopuszcza okresowo wyższe
napięcie ładowania. Zapraszam do lektury w specjalistycznych opracowaniach. Tam to
jest dogłębnie wyjaśnione. Wystarczy użyć google.com
>
> > Użyłeś nieprawidłowej metody
> > ładowania albo nieprawidłowej ładowarki z jakaś dziwaczną
> > charakterystyką, skoro po naładowaniu miałeś prąd 2 A. Po
> > naładowaniu prąd powinien spaść do kilkuset mA. No najwyżej 1 A.
>
> A jaki "normalny prostownik" masz na mysli ?
Klasyczny, czyli odpowiednio dobrane trafo + prostownik.
Taki prostownik ma odpowiednią charakterystykę malejącą prądu w funkcji wzrastającego
napięcia. Nie ładuje przez cały okres stałym prądem Q 1/10. Natomiast nowe ładowarki
impulsowe mają inne rozwiązania, ale też powinny mieć zabezpieczenie w postaci timera
albo detekcji poziomu naładowania na podstawie wzrostu napięcia i spadku prądu. Takie
rozwiązanie ma np. ładowarka Kulon-912.
http://balsat.ru/kulon_912.php
>
> > Taki prąd w żadnym wypadku nie spowoduje awarii akumulatora o
> > pojemności 72 Ah.
>
> Przez 14h nie. a przez 240 ?
Nie wiem. Sam sobie odpowiedz co będzie jak zechcesz ładować akumulator przez 240h.
Nigdy nie słyszałem aby ktokolwiek coś takiego robił.
Pytanie nonsensowne. Odpowiedź na nie, chyba zna jedynie jego autor.:)
>
> > Zatem podłączenie akumulatora do klasycznego prostownika
> > (trafo+mostek) i nastawienie prądu na 1/10 pojemności spowoduje
> > prawidłowe naładowanie po kilkunastu h. Wtedy należy go odłączyć.
> > Jednak nawet dłuższe pozostawienie nie spowoduje skutków ujemnych
> > bo prąd będzie na poziomie Q 1/100.
> > Moja rada - zmień prostownik na prawidłowy, albo choć do tego co masz zastosuj
TIMER i do niego podłącz prostownik po nastawieniu na 15-16 h. To zabezpieczy
akumulator przed przeładowaniem.
>
> Czyli jednak dlugie przeladowywanie jest szkodliwe :-P
Każde przeładowanie jest szkodliwe, czy długie czy krótkie. Przeładowanie zużywa
przedwcześnie baterię.
Należy ładować tylko do uzyskania prawidłowego naładowania i nic więcej. Niemniej
jednak, ładowanie długotrwale b. niskim prądem jest proporcjonalnie mniej szkodliwe
ale też zużywa baterię.
W samochodzie, bateria jest stale ładowana niewielkim prądem. Zakładając że wsadzisz
do samochodu baterię naładowaną w 100% włączysz silnik i przez dobę będziesz jechał,
wtedy też będzie akumulator stale ładowany aż całą dobę albo dłużej - zależy jak
długo będziesz jechał. Jednak prąd na poziomie kilkuset mA dla dużej baterii nie
powoduje szybkiego jej zużycia. Niemniej jednak nie można powiedzieć że jest
całkowicie obojętny. Po prostu wpisuje się w naturalny proces zużycia akumulatora.
Natomiast dużo szybciej zużyje się akumulator permanentnie niedoładowywany albo
przechowywany w stanie częściowego naładowania. Wielokrotnie szybciej się zużyje.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.19 09:38 Tomalo
- 04.02.19 09:48 Tomalo
- 04.02.19 09:49 Tomalo
- 04.02.19 12:18 J.F.
- 04.02.19 12:25 J.F.
- 04.02.19 13:16 J.F.
- 04.02.19 15:37 Paweł Pawłowicz
- 04.02.19 16:50 gienek
- 04.02.19 17:53 Zenek Kapelinder
- 04.02.19 21:45 Tomalo
- 04.02.19 21:58 Tomalo
- 04.02.19 22:33 Tomalo
- 04.02.19 22:26 Tomalo
- 04.02.19 22:05 Tomalo
- 04.02.19 22:09 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
Najnowsze wątki
- 2025-01-30 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-30 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-30 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-30 DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- 2025-01-30 Błonie => Administrator systemów <=
- 2025-01-30 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-30 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-30 Faktura z czech.
- 2025-01-29 "Zorganizowana Grupa Przestępcza" poczeka na decyzję o ekstradycji z UK na wolności [RARS]
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=