-
Data: 2019-02-04 22:05:01
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: Tomalo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> > Ładujesz tylko do momentu jak napięcie osiągnie 2,7 V/celę i
> > odłączasz prostownik. Dalsze ładowanie tak dużym prądem zniszczy
> > akumulator.
>
> Czyli juz doszlismy do tego ze C/10 niszczy :-)
Nie niszczy o ile jest to proces kontrolowany. Czyli klasyczny prostownik o
charakterystyce prądu opadającej. Prąd Q 1/10 trwa tylko do momentu przejścia
siarczanu do elektrolitu, potem ten prąd spada i temat rozwiązany.
>
> U ciebie jak pisales jest pod koniec 800mA ... podejrzewam, ze to
> troche wiecej niz C/100, chyba, ze masz aku 80Ah czy wiecej.
Dokładnie 74 Ah
>
> IMO - tez niszczy, bo czemu mialoby nie niszczyc, tylko znacznie
> wolniej, wiec istotnie mozna sobie pozwolic na tych pare godzin
> przeladowania.
Nic wielkiego się nie dzieje. Rozkłada się tylko woda - cała energia na to idzie.
Nieco też na ciepło.
>
> >> Producenci samochodow jakos wola 14.4V z tendencja do obnizenia do
> >> 13.8 nawet, producenci specjalizowanych ladowarek pisza raczej o
> >> 20mA
> >> w trickle mode. Ewentualnie ładowaniu cyklicznym.
>
> >Poczytaj o nowych systemach start-stop i akumulatorach EFB. Obecnie
> >14,4 V nie jest już takie oczywiste.
>
> Bo im wyszlo, ze czeste starty rozladowuja na tyle, ze przy tych 14.0V
> akumulator nie nadaza uzupelniac ladunku :-)
Ano właśnie! Widzę że dowiedziałeś się :)
>
> Dodaj jakis inteligentny komputer, ktory po miescie moze utrzymywac
> 14.5V, a w trasie zejdzie na 14.0V ...
>
Nawet ponad 15 V potrafią ładować w samochodach S-S. Jak co 100 m w ruchu miejskim
gaśnie silnik, więc nie ma innej możliwości. Niskie napięcie uniemożliwiłoby
odzyskanie ładunku i akumulator padłby po 1 dobie.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.19 22:09 J.F.
- 04.02.19 22:35 Zenek Kapelinder
- 04.02.19 22:52 Janusz
- 05.02.19 08:01 J.F.
- 05.02.19 08:12 J.F.
- 05.02.19 08:42 J.F.
- 05.02.19 08:47 Tomalo
- 05.02.19 09:14 Tomalo
- 05.02.19 09:22 Tomalo
- 05.02.19 09:30 J.F.
- 05.02.19 11:21 J.F.
- 05.02.19 11:43 J.F.
- 05.02.19 15:24 Tomalo
- 05.02.19 16:10 Zenek Kapelinder
- 05.02.19 16:11 Paweł Pawłowicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!
- 2025-01-16 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS