-
Data: 2019-02-04 21:58:38
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: Tomalo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> >> Ale niewielki to jest IMO przy 14V, a nie przy 16.5
> >Tak samo jest niewielki. Jak podłączę mój nowy akumulator do
> >prostownika to po naładowaniu, jak napięcie wzrośnie 16 V, prąd jest
> >na poziomie 800 mA. Więc nie jest >to żaden problem!
>
> Ja jak podlaczylem swoje stare aku, to one przy 5A do 16V nawet nie
> doszedl.
I nie dojdzie. Bo zużyty akumulator z biedą 15 V jest w stanie przekroczyć. Nic
nowego. Jak podkręcisz napięcie na prostowniku, to przekroczysz, ale wtedy prąd
popłynie potężny i akumulator się będzie grzał. Jednak nie o to chodzi. Napięcie
końcowe ładowania zależy od stanu technicznego akumulatora!
>
> >Przy napięciu 14,4 V podejrzewam, że będzie połowę tej wartości.
>
> To jest mocno nieliniowe, wiec mysle ze 100mA albo i mniej.
> W koncu musi starczyc na co najmniej 1000h elektrolizy bez dolewania
> wody :-)
Obudowa ma inne wieko i zawory i woda nie ucieka jak to było w starych konstrukcjach.
> >> Przy oddawaniu ? A na jakiej zasadzie ?
> >Na dokładnie tej samej. Akumulator stale gazuje. Nie ma w tym niczego
> >odkrywczego.
>
> Hm, zdaje mi sie, ze nie.
> Ale moze ... tylko ze na pewno nie robi tego intensywnie, jak gazuje
> pod koniec ladowania, gdzies przy przekroczeniu 14.5V
Czy silnie, czy nie - to bez znaczenia. Mówiłem tylko o tym,że akumulator stale
gazuje gdy jest eksploatowany.
> >nie trzeba uzupełniać wody, bo jej ubytek w całym okresie
> >eksploatacji jest niewielki.
> >Stąd w części baterii usunięto korki.
>
> One nadal sa. Tylko zaklejone gustowna naklejka.
W większości obecnie produkowanych nie znajdziesz korków pod naklejką. Weź taką
popularną Vartę Silver czy Bosch Silver albo Centra Futura. Tam nie ma korków, bo
jest monowieczko zgrzane z pojemnikiem na AMEN.
>
> >Jednak z tego powodu nie da się takiej baterii zdiagnozować pod kątem
> >usterek, gdyż nie można się dostać do elektrolitu i go zbadać.
>
> A zerwanie naklejki oznacza problemy z gwarancja :-)
Absolutnie nie! Niczego takiego nie ma w warunkach gwarancji. Nawet jest na odwrót.
Gwarancję stracisz jak zareklamujesz akumulator eksploatowany bez wody!
Jest dokładnie odwrotnie. Naklejkę można wielokrotnie odrywać i naklejać. Nie
uszkadza się zwykle. Sęk w tym, że w wielu aku pod naklejką jest gładki plastik i
brak korków. :)
> 19V to juz po diodach, ale przy zerowym pradzie.
>
> >Więc realny napięcie będzie 15-16 V gdy prąd spadnie do jakieś
> >niedużej wartości.
Napięcie końcowe nawet ponad 16 V nie jest problemem o ile prąd końcowy jest poniżej
1 A.
>
> Tak czy inaczej - chwilami prostownik produkuje te 19V.
> Jesli akumulator bierze wtedy sredni prad, to napiecie z prostownika
> spada to tych 15, 16 czy 17V - na ile tam sie ustawi.
> A jak nie bierze, to bedzie wieksze napiecie.
> I gazuje. Srednio intensywnie.
> Tak jak piszesz - u Ciebie na nowym aku 800mA przy 16V.
Tak jest i to jest prawidłowe. Tak pracuje każdy klasyczny prostownik do ładowania
akumulatorów samochodowych.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.19 22:33 Tomalo
- 04.02.19 22:26 Tomalo
- 04.02.19 22:05 Tomalo
- 04.02.19 22:09 J.F.
- 04.02.19 22:35 Zenek Kapelinder
- 04.02.19 22:52 Janusz
- 05.02.19 08:01 J.F.
- 05.02.19 08:12 J.F.
- 05.02.19 08:42 J.F.
- 05.02.19 08:47 Tomalo
- 05.02.19 09:14 Tomalo
- 05.02.19 09:22 Tomalo
- 05.02.19 09:30 J.F.
- 05.02.19 11:21 J.F.
- 05.02.19 11:43 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz