eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-02-04 21:58:38
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: Tomalo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > >> Ale niewielki to jest IMO przy 14V, a nie przy 16.5
    > >Tak samo jest niewielki. Jak podłączę mój nowy akumulator do
    > >prostownika to po naładowaniu, jak napięcie wzrośnie 16 V, prąd jest
    > >na poziomie 800 mA. Więc nie jest >to żaden problem!
    >
    > Ja jak podlaczylem swoje stare aku, to one przy 5A do 16V nawet nie
    > doszedl.

    I nie dojdzie. Bo zużyty akumulator z biedą 15 V jest w stanie przekroczyć. Nic
    nowego. Jak podkręcisz napięcie na prostowniku, to przekroczysz, ale wtedy prąd
    popłynie potężny i akumulator się będzie grzał. Jednak nie o to chodzi. Napięcie
    końcowe ładowania zależy od stanu technicznego akumulatora!


    >
    > >Przy napięciu 14,4 V podejrzewam, że będzie połowę tej wartości.
    >
    > To jest mocno nieliniowe, wiec mysle ze 100mA albo i mniej.
    > W koncu musi starczyc na co najmniej 1000h elektrolizy bez dolewania
    > wody :-)

    Obudowa ma inne wieko i zawory i woda nie ucieka jak to było w starych konstrukcjach.

    > >> Przy oddawaniu ? A na jakiej zasadzie ?
    > >Na dokładnie tej samej. Akumulator stale gazuje. Nie ma w tym niczego
    > >odkrywczego.
    >
    > Hm, zdaje mi sie, ze nie.
    > Ale moze ... tylko ze na pewno nie robi tego intensywnie, jak gazuje
    > pod koniec ladowania, gdzies przy przekroczeniu 14.5V

    Czy silnie, czy nie - to bez znaczenia. Mówiłem tylko o tym,że akumulator stale
    gazuje gdy jest eksploatowany.


    > >nie trzeba uzupełniać wody, bo jej ubytek w całym okresie
    > >eksploatacji jest niewielki.
    > >Stąd w części baterii usunięto korki.
    >
    > One nadal sa. Tylko zaklejone gustowna naklejka.

    W większości obecnie produkowanych nie znajdziesz korków pod naklejką. Weź taką
    popularną Vartę Silver czy Bosch Silver albo Centra Futura. Tam nie ma korków, bo
    jest monowieczko zgrzane z pojemnikiem na AMEN.


    >
    > >Jednak z tego powodu nie da się takiej baterii zdiagnozować pod kątem
    > >usterek, gdyż nie można się dostać do elektrolitu i go zbadać.
    >
    > A zerwanie naklejki oznacza problemy z gwarancja :-)

    Absolutnie nie! Niczego takiego nie ma w warunkach gwarancji. Nawet jest na odwrót.
    Gwarancję stracisz jak zareklamujesz akumulator eksploatowany bez wody!
    Jest dokładnie odwrotnie. Naklejkę można wielokrotnie odrywać i naklejać. Nie
    uszkadza się zwykle. Sęk w tym, że w wielu aku pod naklejką jest gładki plastik i
    brak korków. :)

    > 19V to juz po diodach, ale przy zerowym pradzie.
    >
    > >Więc realny napięcie będzie 15-16 V gdy prąd spadnie do jakieś
    > >niedużej wartości.

    Napięcie końcowe nawet ponad 16 V nie jest problemem o ile prąd końcowy jest poniżej
    1 A.

    >
    > Tak czy inaczej - chwilami prostownik produkuje te 19V.
    > Jesli akumulator bierze wtedy sredni prad, to napiecie z prostownika
    > spada to tych 15, 16 czy 17V - na ile tam sie ustawi.
    > A jak nie bierze, to bedzie wieksze napiecie.
    > I gazuje. Srednio intensywnie.
    > Tak jak piszesz - u Ciebie na nowym aku 800mA przy 16V.

    Tak jest i to jest prawidłowe. Tak pracuje każdy klasyczny prostownik do ładowania
    akumulatorów samochodowych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: