  • Data: 2019-02-04 09:48:49
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: Tomalo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    ma 14 V czy 16,5 jest bez znaczenia o ile prąd jest niewielki.

    > Ale niewielki to jest IMO przy 14V, a nie przy 16.5

    Tak samo jest niewielki. Jak podłączę mój nowy akumulator do prostownika to po
    naładowaniu, jak napięcie wzrośnie 16 V, prąd jest na poziomie 800 mA. Więc nie jest
    to żaden problem!
    Przy napięciu 14,4 V podejrzewam, że będzie połowę tej wartości.

    > Przy oddawaniu ? A na jakiej zasadzie ?

    Na dokładnie tej samej. Akumulator stale gazuje. Nie ma w tym niczego odkrywczego.

    > A wody juz dolac nie mozna, bo bezobslugowy.
    > Wyglada na to, ze przy 14.5V gazowanie jest minimalne ... albo nie bez
    > powodu samochody zmniejszyly napiecie do 14.0V czy nawet mniej.

    Przyjęło się, na podstawie doświadczeń, że napięcie 14 V jest granicą ładowania. Choć
    tak naprawdę, to akumulator gazuje nawet przy niższym napięciu ładowania. Ustalono
    doświadczalnie, że do napięcia 14,4 V nie trzeba uzupełniać wody, bo jej ubytek w
    całym okresie eksploatacji jest niewielki. Stąd w części baterii usunięto korki.
    Jednak z tego powodu nie da się takiej baterii zdiagnozować pod kątem usterek, gdyż
    nie można się dostać do elektrolitu i go zbadać.

    swoich zaciskach tak dużego napięcia.

    > Moj zwykly z PRL (trafo+mostek, a dokladnie to tylko 2 diody)
    > ma szczytowe napiecie 19V.
    > Ale zaden akumulator do tylu nie doszedl, chyba nawet do 16V nie
    > doszedl. Widac prad akumulatora za duzy.

    I słusznie, że nie doszedł. To że napięcie szczytowe w stanie jałowym jest 19 V nie
    oznacza, że akumulator do takiego się naładuje. Spadek napięcia powstanie na diodach,
    na uzwojeniach trafa i na rezystancji trafa. Więc realny napięcie będzie 15-16 V gdy
    prąd spadnie do jakieś niedużej wartości.