-
Data: 2019-02-04 22:09:48
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Mon, 4 Feb 2019 12:45:38 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
>> Dziwne, że w akumulatorach buforowych nie trzymają ich na 16,5V tylko na
>> 13,8V max
>> Przecież skoro na 16,5V ma być niewielki prąd, to przecież nie powinno
>> szkodzić skoro nie ma znaczenia...
>> Mały prąd to trzymajmy i rok pod takim napięciem, bo przecież ma nie
>> szkodzić...
>
> Poczytaj czym się różni praca cykliczna akumulatora a czym praca buforowa.
Ale czy nalezy cyklicznie ladowac samochodowy akumulator pracujacy
buforowo ? :-)
>> Typowy trafo + mostek na końcówce ładowania wręcz ma tendencję do
>> zwiększania napięcia, bo spadek na miedzi uzwojenia trafa się zmiejsza, prąd
>> na końcu ładowania najmniejszy to i na diodach prostownika mniejszy spadek i
>> w pikach połówek sinusa dobić do tych 18V to nic nadzwyczajnego.
>
> Dobrze skonstruowany prostownik ma tak dobrane trafo, że nie da się
> uzyskać więcej niż 16 V. Mój BR 12/10 daje 15,3-16 V w zależności
> od stanu akumulatora. Chociażby nie wiem jak długo byś ładował
> więcej nie uzyskasz.
15.3V brzmi bardziej rozsadnie :-)
>>> Kup sobie normalny prostownik i sprawdź
>>
>> Mam normalny, trafo i mostek, po pierona coś więcej.
>> Napisałem, że będzie rosło TEORETYCZNIE nieskończenie.
>> Wiadomo, że zachodzący proces i ustalony prąd na 0,1Q zatrzyma w praktyce
>> napięcie na jakimś tam poziomie nieco ponad 16V. Jego pobijanie byłoby dalej
>> możliwe do jeszcze jakiegoś poziomu (wspomniał ktoś o 18V) i potem już
>> nastąpi stop wymuszony gotowaniem elektrolitu. Czyli energia pójdzie w
>> ciepło i już wyżej nie pobije. Szkoda na sprawnym aku robić takie próby, co
>> się będzie dziać jak napięcie będzie rosło nawet do 18V.
>
> Wytłumacz mi jak transformator o napięciu jałowym na poziomie 13 V może podnieść
napięcie akumulator do nieskończoności? No dobra, chociażby nawet do 18 V ?
> To jakaś nowa elektrotechnika?
Do nieskonczonosci to nowa, ale 18V to normalna - srednie napiecie
13V, szczytowe 18V.
>> Nic nie mylę, jasno punktuję aku w stanie jałowym, a aku pod obciążeniem.
>> U mnie na jałowym (jałowy, znikome obciążenie prądami podtrzymania "zabawek"
>> elektronicznych i alarmem ~15mA) jest po długim staniu (2 tygodnie, gdzie
>> prostownik aku widział wcześniej rok temu i krótkie przejazdy po góra 10km)
>> jak pisałem 11,6V (nie uważam tego za naładowanie lecz stan bliski końcu
>> wyładowania) i odpala - z bólem ale zaskoczy. Tak więc mamy dwie szkoły.
>
> Nie ma żadnych 2 szkół. Akumulator w stanie jałowym o napięciu 11,6 V to jest
całkowicie rozładowany.
> Jego elektrolit to praktycznie czysta woda.
Bez przesady z tym elektrolitem. Jest w nim spory nadmiar kwasu.
Jakby byla czysta woda, to by mu zamarzla na mrozie.
>>> Że akumulator o napięciu 10,5 V to nie uruchomi żadnego pojazdu.
>>
>> U mnie pod obciążeniem rozrusznikiem spada wtedy nawet 8V (w końcu
>> rozładowany aku od więcej stania niż długiego jeżdżenia),
> Jak w czasie kręcenia rozrusznikiem napięcie spada do 8 V to znaczy
> że masz uszkodzony akumulator, albo rozrusznik, albo akumulator
> jest praktycznie rzecz biorąc wyładowany. Może być też kombinacja
> ww. Nie opowiadaj bajek.
Ale zapala :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.19 22:35 Zenek Kapelinder
- 04.02.19 22:52 Janusz
- 05.02.19 08:01 J.F.
- 05.02.19 08:12 J.F.
- 05.02.19 08:42 J.F.
- 05.02.19 08:47 Tomalo
- 05.02.19 09:14 Tomalo
- 05.02.19 09:22 Tomalo
- 05.02.19 09:30 J.F.
- 05.02.19 11:21 J.F.
- 05.02.19 11:43 J.F.
- 05.02.19 15:24 Tomalo
- 05.02.19 16:10 Zenek Kapelinder
- 05.02.19 16:11 Paweł Pawłowicz
- 05.02.19 16:15 Paweł Pawłowicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!
- 2025-01-16 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS