eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-02-04 22:09:48
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 4 Feb 2019 12:45:38 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
    >> Dziwne, że w akumulatorach buforowych nie trzymają ich na 16,5V tylko na
    >> 13,8V max
    >> Przecież skoro na 16,5V ma być niewielki prąd, to przecież nie powinno
    >> szkodzić skoro nie ma znaczenia...
    >> Mały prąd to trzymajmy i rok pod takim napięciem, bo przecież ma nie
    >> szkodzić...
    >
    > Poczytaj czym się różni praca cykliczna akumulatora a czym praca buforowa.

    Ale czy nalezy cyklicznie ladowac samochodowy akumulator pracujacy
    buforowo ? :-)

    >> Typowy trafo + mostek na końcówce ładowania wręcz ma tendencję do
    >> zwiększania napięcia, bo spadek na miedzi uzwojenia trafa się zmiejsza, prąd
    >> na końcu ładowania najmniejszy to i na diodach prostownika mniejszy spadek i
    >> w pikach połówek sinusa dobić do tych 18V to nic nadzwyczajnego.
    >
    > Dobrze skonstruowany prostownik ma tak dobrane trafo, że nie da się
    > uzyskać więcej niż 16 V. Mój BR 12/10 daje 15,3-16 V w zależności
    > od stanu akumulatora. Chociażby nie wiem jak długo byś ładował
    > więcej nie uzyskasz.

    15.3V brzmi bardziej rozsadnie :-)

    >>> Kup sobie normalny prostownik i sprawdź
    >>
    >> Mam normalny, trafo i mostek, po pierona coś więcej.
    >> Napisałem, że będzie rosło TEORETYCZNIE nieskończenie.
    >> Wiadomo, że zachodzący proces i ustalony prąd na 0,1Q zatrzyma w praktyce
    >> napięcie na jakimś tam poziomie nieco ponad 16V. Jego pobijanie byłoby dalej
    >> możliwe do jeszcze jakiegoś poziomu (wspomniał ktoś o 18V) i potem już
    >> nastąpi stop wymuszony gotowaniem elektrolitu. Czyli energia pójdzie w
    >> ciepło i już wyżej nie pobije. Szkoda na sprawnym aku robić takie próby, co
    >> się będzie dziać jak napięcie będzie rosło nawet do 18V.
    >
    > Wytłumacz mi jak transformator o napięciu jałowym na poziomie 13 V może podnieść
    napięcie akumulator do nieskończoności? No dobra, chociażby nawet do 18 V ?
    > To jakaś nowa elektrotechnika?

    Do nieskonczonosci to nowa, ale 18V to normalna - srednie napiecie
    13V, szczytowe 18V.

    >> Nic nie mylę, jasno punktuję aku w stanie jałowym, a aku pod obciążeniem.
    >> U mnie na jałowym (jałowy, znikome obciążenie prądami podtrzymania "zabawek"
    >> elektronicznych i alarmem ~15mA) jest po długim staniu (2 tygodnie, gdzie
    >> prostownik aku widział wcześniej rok temu i krótkie przejazdy po góra 10km)
    >> jak pisałem 11,6V (nie uważam tego za naładowanie lecz stan bliski końcu
    >> wyładowania) i odpala - z bólem ale zaskoczy. Tak więc mamy dwie szkoły.
    >
    > Nie ma żadnych 2 szkół. Akumulator w stanie jałowym o napięciu 11,6 V to jest
    całkowicie rozładowany.
    > Jego elektrolit to praktycznie czysta woda.

    Bez przesady z tym elektrolitem. Jest w nim spory nadmiar kwasu.

    Jakby byla czysta woda, to by mu zamarzla na mrozie.

    >>> Że akumulator o napięciu 10,5 V to nie uruchomi żadnego pojazdu.
    >>
    >> U mnie pod obciążeniem rozrusznikiem spada wtedy nawet 8V (w końcu
    >> rozładowany aku od więcej stania niż długiego jeżdżenia),

    > Jak w czasie kręcenia rozrusznikiem napięcie spada do 8 V to znaczy
    > że masz uszkodzony akumulator, albo rozrusznik, albo akumulator
    > jest praktycznie rzecz biorąc wyładowany. Może być też kombinacja
    > ww. Nie opowiadaj bajek.

    Ale zapala :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: