-
Data: 2019-02-04 13:16:39
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5dbf6e34-6a76-4ffe-90c5-c480c4680e26@go
oglegroups.com...
>> > Nie to miałem na myśli. Akumulator ładowany prądem Q1/10 po 15
>> > godzinach jest całkowicie naładowany i po tych kilkunastu h
>> > trzeba
>> > go odłączyć od ładowarki.
>
>> Jak wyciagniesz z auta naladowany akumulator, to przeladowanie
>> zaczyna
>> sie po pol godzinie, moze calej.
>> RoMan zniszczyl akumulator w 14*24h, a co bedzie jak bedziesz
>> przeladowywal po 14h, 24 razy ?
>A kto i po co miałby ładować naładowany akumulator?
No jak to kto ? Ty !
Skoro tak regularnie ladujesz, a samochod jednak stara sie utrzymywac
akumulator naladowany.
>To po pierwsze. Natomiast po drugie, po co ktoś miałby to robić 14h
>po 24 razy?
14h to sam robisz, jesli zostawiasz aku na ladowaniu przez 15h.
A 24 razy sie uzbiera w dwa lata, jesli ladujesz co miesiac :-)
>Jakieś niestworzone historie wypisujesz.
>Moim zdaniem, zasada jest taka, że akumulator należy doładować jak
>jest rozładowany.
To juz nie wierzysz Volvo ? "przy kazdej okazji" :-)
>Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie ładował przez 14 godzin
>naładowanej baterii.
To czesciesz schodzisz i kontrolujesz napiecie, czy masz automatyczny
prostownik ?
>> > Normalny prostownik jednak zachowuje się
>> > inaczej niż nowoczesne ładowarki. Po podłączeniu początkowo przez
>> > dobrych parę godzin płynie duży prąd o wartości 1/10 a po tym
>> > czasie jak napięcie wzrasta prąd ten maleje do kilkuset mA.
>
>> RoMan mial wlasnie "normalny prostownik". Spadlo jak widac do 2A.
>Widocznie akumulator był zepsuty!
Byl dobry, zepsul sie po ładowaniu .
>W sprawnym akumulatorze, na klasycznym prostowniku, napięcie spada do
>kilkuset mA!
Trudno powiedziec, czy RoMan te 2A pamietal z poprzednich ładowan, czy
zobaczyl po 2 tygodniach.
U mnie pod koniec ladowania prad spadal do ~1A, ale miernikowi tu
wierzyc nie mozna, wiec to tak +/-50%.
>Każdy może sobie to sprawdzić. Jest to objaw sprawności akumulatora.
>Jak akumulator ciągle pobiera za duży prąd, to są dwie opcje.
>Uszkodzony (zużyty w znacznej części) akumulator, albo wadliwy
>prostownik.
Mierze napiecie - 15V powiedzmy.
Fakt, ze w szczytach prostownik ma wiecej i w szczytach ciagle
pompuje.
No coz, za pare lat, a moze za miesiac, kupie nowe aku, to napisze jak
to wyglada na takim prosto ze sklepu :-)
>> > Taki
>> > prąd już akumulatora nie uszkodzi, co najwyżej "wygotuje" nieco
>> > wody poprzez delikatne gazowanie.
>
>> Gdyby tak bylo, to by producenci zalecali 15V w samochodzie.
>Producenci akumulatorów przecież zalecają. Dałem odpowiednie linki.
>Pewnie mówisz teraz o producentach samochodów.
>Otóż oni nie mogą zalecać aby napięcie na akumulatorze stale wynosiło
>15 V, gdyż wtedy w krótkim czasie "wygotowałbyś" całą wodę z
>elektrolitu.
Czyli prad plynie duzy :-)
>14,4 V jest wartością graniczną, kiedy elektrolit b. słabo gazuje i
>na bieżąco rekombinuje się w akumulatorze przez co nie trzeba
>uzupełniać wody (przy odpowiednio szczelnej konstrukcji akumulatora).
Chyba zaden rozruchowy nie ma szczelnej konstrukcji.
Watpie tez te "rekombinacje" w akumulatorze, bo wodor tak latwo nie
rekombinuje.
Musi byc chyba jakis katalityczny dopalacz ..
>> > Użyłeś nieprawidłowej metody
>> > ładowania albo nieprawidłowej ładowarki z jakaś dziwaczną
>> > charakterystyką, skoro po naładowaniu miałeś prąd 2 A. Po
>> > naładowaniu prąd powinien spaść do kilkuset mA. No najwyżej 1 A.
>
>> A jaki "normalny prostownik" masz na mysli ?
>Klasyczny, czyli odpowiednio dobrane trafo + prostownik.
I RoMan zdaje sie taki uzyl.
Tylko moze prostownik projektowany na 220V, a w miedzyczasie w sieci
sie moglo zrobic 230V
>> > Taki prąd w żadnym wypadku nie spowoduje awarii akumulatora o
>> > pojemności 72 Ah.
>
>> Przez 14h nie. a przez 240 ?
>Nie wiem. Sam sobie odpowiedz co będzie jak zechcesz ładować
>akumulator przez 240h. Nigdy nie słyszałem aby ktokolwiek coś takiego
>robił.
RoMan sobie odpowiedzial, zreszta stosowne zastrzezenie w gwarancji
jest.
>Pytanie nonsensowne. Odpowiedź na nie, chyba zna jedynie jego
>autor.:)
No ale jesli doszliszmy juz do tego, ze 240h jest niebezpieczne,
to zachodzi pytanie czy 24 przeładowania po 10h sa rownie
niebezpieczne ...
>> > Zatem podłączenie akumulatora do klasycznego prostownika
>> > (trafo+mostek) i nastawienie prądu na 1/10 pojemności spowoduje
>> > prawidłowe naładowanie po kilkunastu h. Wtedy należy go odłączyć.
>> > Jednak nawet dłuższe pozostawienie nie spowoduje skutków ujemnych
>> > bo prąd będzie na poziomie Q 1/100.
>> > Moja rada - zmień prostownik na prawidłowy, albo choć do tego co
>> > masz zastosuj TIMER i do niego podłącz prostownik po nastawieniu
>> > na 15-16 h. To zabezpieczy akumulator przed przeładowaniem.
>
>> Czyli jednak dlugie przeladowywanie jest szkodliwe :-P
>Każde przeładowanie jest szkodliwe, czy długie czy krótkie.
>Przeładowanie zużywa przedwcześnie baterię.
>Należy ładować tylko do uzyskania prawidłowego naładowania i nic
>więcej. Niemniej jednak, ładowanie długotrwale b. niskim prądem jest
>proporcjonalnie mniej szkodliwe ale też zużywa baterię.
>W samochodzie, bateria jest stale ładowana niewielkim prądem.
>Zakładając że wsadzisz do samochodu baterię naładowaną w 100%
>włączysz silnik i przez dobę >będziesz jechał, wtedy też będzie
>akumulator stale ładowany aż całą dobę albo dłużej - zależy jak długo
>będziesz jechał.
Jak najbardziej sie zgadzam.
Ja to rzadko jezcze po 24h, ale bywaja autokary, to czesto tak jezdza.
>Jednak prąd na poziomie kilkuset mA dla dużej baterii nie powoduje
>szybkiego jej zużycia.
A moze jednak powoduja, skoro producenci samochodow obnizaja napiecie
(no, teraz podnosza) ?
500mA ... zakladajac, ze idzie w gazowanie, rozklada ok 0.22 mola wody
w 24h.
4 cm^3 w kazdej celi na dobe.
To tak po wycieczce do Hiszpanii i z powrotem trzeba juz troche tej
wody dolac.
Moze dlatego obnizyli napiecie.
>Niemniej jednak nie można powiedzieć że jest całkowicie obojętny. Po
>prostu wpisuje się w naturalny proces zużycia akumulatora.
>Natomiast dużo szybciej zużyje się akumulator permanentnie
>niedoładowywany albo przechowywany w stanie częściowego naładowania.
>Wielokrotnie szybciej się zużyje.
U mnie przy ~13.9V w 4 lata. A i to nie wiadomo z czyjej winy ...
Przy czym te 13.9V to wydaje mi sie naladowany ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.19 15:37 Paweł Pawłowicz
- 04.02.19 16:50 gienek
- 04.02.19 17:53 Zenek Kapelinder
- 04.02.19 21:45 Tomalo
- 04.02.19 21:58 Tomalo
- 04.02.19 22:33 Tomalo
- 04.02.19 22:26 Tomalo
- 04.02.19 22:05 Tomalo
- 04.02.19 22:09 J.F.
- 04.02.19 22:35 Zenek Kapelinder
- 04.02.19 22:52 Janusz
- 05.02.19 08:01 J.F.
- 05.02.19 08:12 J.F.
- 05.02.19 08:42 J.F.
- 05.02.19 08:47 Tomalo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-15 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)