-
Data: 2019-02-04 12:25:59
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:856ab75c-57a8-483d-9907-5e5901271fb9@go
oglegroups.com...
>> > Chodzi o przeładowanie, te punkty mówią o nieprawidłowej
>> > eksploatacji. Akumulator można przeładować. Nie stosując
>> > prawidłowego ograniczenia prądu 1/10 pojemności a zamiast tego
>> > prąd
>> > Q=1 i za długi czas ładowania uszkodzi baterię. Zacznie się
>> > rozpad
>
>> Zaloze sie, ze nie chodzi im o prad C/1, bo i skad taki - ze
>> spawarki?
>> Tylko wlasnie cos rzedu C/10, ale za dlugo.
>Tylko, że w normalnym prostowniku C/10 jest na początku ładowania,
>przez góra 8-10h, potem on spada do C/100 i taki prąd jest względnie
>bezpieczny.
>Możesz zostawić na dłużej i nic akumulatorowi się nie stanie. Jak
>masz prostownik/ładowarkę, która stale daje C/10 to musisz
>kontrolować stan naładowania!
> Ładujesz tylko do momentu jak napięcie osiągnie 2,7 V/celę i
> odłączasz prostownik. Dalsze ładowanie tak dużym prądem zniszczy
> akumulator.
Czyli juz doszlismy do tego ze C/10 niszczy :-)
U ciebie jak pisales jest pod koniec 800mA ... podejrzewam, ze to
troche wiecej niz C/100, chyba, ze masz aku 80Ah czy wiecej.
IMO - tez niszczy, bo czemu mialoby nie niszczyc, tylko znacznie
wolniej, wiec istotnie mozna sobie pozwolic na tych pare godzin
przeladowania.
>> Producenci samochodow jakos wola 14.4V z tendencja do obnizenia do
>> 13.8 nawet, producenci specjalizowanych ladowarek pisza raczej o
>> 20mA
>> w trickle mode. Ewentualnie ładowaniu cyklicznym.
>Poczytaj o nowych systemach start-stop i akumulatorach EFB. Obecnie
>14,4 V nie jest już takie oczywiste.
Bo im wyszlo, ze czeste starty rozladowuja na tyle, ze przy tych 14.0V
akumulator nie nadaza uzupelniac ladunku :-)
Dodaj jakis inteligentny komputer, ktory po miescie moze utrzymywac
14.5V, a w trasie zejdzie na 14.0V ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.19 13:16 J.F.
- 04.02.19 15:37 Paweł Pawłowicz
- 04.02.19 16:50 gienek
- 04.02.19 17:53 Zenek Kapelinder
- 04.02.19 21:45 Tomalo
- 04.02.19 21:58 Tomalo
- 04.02.19 22:33 Tomalo
- 04.02.19 22:26 Tomalo
- 04.02.19 22:05 Tomalo
- 04.02.19 22:09 J.F.
- 04.02.19 22:35 Zenek Kapelinder
- 04.02.19 22:52 Janusz
- 05.02.19 08:01 J.F.
- 05.02.19 08:12 J.F.
- 05.02.19 08:42 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz