eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-02-04 12:18:56
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:6dbe8ef4-8a07-4c55-9644-26f077d4f3e1@go
    oglegroups.com...
    >> >>> Mętny elektrolit wynika z tego, że akumulator jest zużyty
    >> >> Taaaa, zwłaszcza że we wskazanym filmie yt do testów użyto
    >> >> nowych aku, czyli
    >> >> zużyli je ładowanie do zabójczego 16V2 :) Jak w nowym aku na
    >> >> dnie celi ma
    >> >> zalegać masa śmieci wypłukanych z płyt?
    > >
    >> > A gdzie ja coś takiego mówiłem?
    >> > Przy prądzie kilkaset mA niczego w akumulatorze nie uszkodzisz.
    >> > Samo napięcie czy ma 14 V czy 16,5 jest bez znaczenia o ile prąd
    >> > jest niewielki.
    >
    >> Ale niewielki to jest IMO przy 14V, a nie przy 16.5
    >Tak samo jest niewielki. Jak podłączę mój nowy akumulator do
    >prostownika to po naładowaniu, jak napięcie wzrośnie 16 V, prąd jest
    >na poziomie 800 mA. Więc nie jest >to żaden problem!

    Ja jak podlaczylem swoje stare aku, to one przy 5A do 16V nawet nie
    doszedl.

    >Przy napięciu 14,4 V podejrzewam, że będzie połowę tej wartości.

    To jest mocno nieliniowe, wiec mysle ze 100mA albo i mniej.
    W koncu musi starczyc na co najmniej 1000h elektrolizy bez dolewania
    wody :-)

    >> >> Ja ładuje do absolutnego max 14,5V max i wyżej nie ciągnę, bo
    >> >> cele już wtedy
    >> >> gazują jak odkręcona woda mineralna - przy niewielkim już wtedy
    >> >> prądzie 0,5A
    >> >> dla aku 44Ah - gdy ucho się przystawi do wylotu butelki.
    > >
    >> > To, że gazuje nie jest niczym dziwnym. To normalne i zwyczajne
    >> > zjawisko.
    >> >Każdy akumulator gazuje, zarówno przy ładowaniu jak i oddawaniu
    >> >energii.
    >
    >> Przy oddawaniu ? A na jakiej zasadzie ?
    >Na dokładnie tej samej. Akumulator stale gazuje. Nie ma w tym niczego
    >odkrywczego.

    Hm, zdaje mi sie, ze nie.
    Ale moze ... tylko ze na pewno nie robi tego intensywnie, jak gazuje
    pod koniec ladowania, gdzies przy przekroczeniu 14.5V

    > > Każdy przeciętny samochód tak ładuje do około 14,5 V i nic się z
    > > tego tytułu nie dzieje. Gazowanie przy wyższym napięciu jest
    > > podobne i ma identyczne skutki - ubytek wody.
    >
    > A wody juz dolac nie mozna, bo bezobslugowy.
    > Wyglada na to, ze przy 14.5V gazowanie jest minimalne ... albo nie
    > bez
    > powodu samochody zmniejszyly napiecie do 14.0V czy nawet mniej.

    >Przyjęło się, na podstawie doświadczeń, że napięcie 14 V jest granicą
    >ładowania. Choć tak naprawdę, to akumulator gazuje nawet przy niższym
    >napięciu ładowania. >Ustalono doświadczalnie, że do napięcia 14,4 V
    >nie trzeba uzupełniać wody, bo jej ubytek w całym okresie
    >eksploatacji jest niewielki.
    >Stąd w części baterii usunięto korki.

    One nadal sa. Tylko zaklejone gustowna naklejka.

    >Jednak z tego powodu nie da się takiej baterii zdiagnozować pod kątem
    >usterek, gdyż nie można się dostać do elektrolitu i go zbadać.

    A zerwanie naklejki oznacza problemy z gwarancja :-)

    >> >> A gdy ktoś ładuje 0,1Q constans, to u mnie jakbym tak potrzymał
    >> >> z kilka
    >> >> godzin (jeżeli prostownik w stanie jałowym oddał by tak duże
    >> >> napięcie aby
    >> >> wymusić prąd 0,1Q dla już naładowanego aku) to by i do 18V w
    >> >> końcu wzrosło
    > >
    >> > Nie wzrośnie, bo dobry prostownik jest tak skonstruowany, że nie
    >> > produkuje na swoich zaciskach tak dużego napięcia.
    >
    >> Moj zwykly z PRL (trafo+mostek, a dokladnie to tylko 2 diody)
    >> ma szczytowe napiecie 19V.
    >> Ale zaden akumulator do tylu nie doszedl, chyba nawet do 16V nie
    >> doszedl. Widac prad akumulatora za duzy.

    >I słusznie, że nie doszedł. To że napięcie szczytowe w stanie jałowym
    >jest 19 V nie oznacza, że akumulator do takiego się naładuje.
    >Spadek napięcia powstanie na diodach, na uzwojeniach trafa i na
    >rezystancji trafa.

    19V to juz po diodach, ale przy zerowym pradzie.

    >Więc realny napięcie będzie 15-16 V gdy prąd spadnie do jakieś
    >niedużej wartości.

    Tak czy inaczej - chwilami prostownik produkuje te 19V.
    Jesli akumulator bierze wtedy sredni prad, to napiecie z prostownika
    spada to tych 15, 16 czy 17V - na ile tam sie ustawi.
    A jak nie bierze, to bedzie wieksze napiecie.
    I gazuje. Srednio intensywnie.
    Tak jak piszesz - u Ciebie na nowym aku 800mA przy 16V.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: