-
Data: 2019-02-04 12:18:56
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:6dbe8ef4-8a07-4c55-9644-26f077d4f3e1@go
oglegroups.com...
>> >>> Mętny elektrolit wynika z tego, że akumulator jest zużyty
>> >> Taaaa, zwłaszcza że we wskazanym filmie yt do testów użyto
>> >> nowych aku, czyli
>> >> zużyli je ładowanie do zabójczego 16V2 :) Jak w nowym aku na
>> >> dnie celi ma
>> >> zalegać masa śmieci wypłukanych z płyt?
> >
>> > A gdzie ja coś takiego mówiłem?
>> > Przy prądzie kilkaset mA niczego w akumulatorze nie uszkodzisz.
>> > Samo napięcie czy ma 14 V czy 16,5 jest bez znaczenia o ile prąd
>> > jest niewielki.
>
>> Ale niewielki to jest IMO przy 14V, a nie przy 16.5
>Tak samo jest niewielki. Jak podłączę mój nowy akumulator do
>prostownika to po naładowaniu, jak napięcie wzrośnie 16 V, prąd jest
>na poziomie 800 mA. Więc nie jest >to żaden problem!
Ja jak podlaczylem swoje stare aku, to one przy 5A do 16V nawet nie
doszedl.
>Przy napięciu 14,4 V podejrzewam, że będzie połowę tej wartości.
To jest mocno nieliniowe, wiec mysle ze 100mA albo i mniej.
W koncu musi starczyc na co najmniej 1000h elektrolizy bez dolewania
wody :-)
>> >> Ja ładuje do absolutnego max 14,5V max i wyżej nie ciągnę, bo
>> >> cele już wtedy
>> >> gazują jak odkręcona woda mineralna - przy niewielkim już wtedy
>> >> prądzie 0,5A
>> >> dla aku 44Ah - gdy ucho się przystawi do wylotu butelki.
> >
>> > To, że gazuje nie jest niczym dziwnym. To normalne i zwyczajne
>> > zjawisko.
>> >Każdy akumulator gazuje, zarówno przy ładowaniu jak i oddawaniu
>> >energii.
>
>> Przy oddawaniu ? A na jakiej zasadzie ?
>Na dokładnie tej samej. Akumulator stale gazuje. Nie ma w tym niczego
>odkrywczego.
Hm, zdaje mi sie, ze nie.
Ale moze ... tylko ze na pewno nie robi tego intensywnie, jak gazuje
pod koniec ladowania, gdzies przy przekroczeniu 14.5V
> > Każdy przeciętny samochód tak ładuje do około 14,5 V i nic się z
> > tego tytułu nie dzieje. Gazowanie przy wyższym napięciu jest
> > podobne i ma identyczne skutki - ubytek wody.
>
> A wody juz dolac nie mozna, bo bezobslugowy.
> Wyglada na to, ze przy 14.5V gazowanie jest minimalne ... albo nie
> bez
> powodu samochody zmniejszyly napiecie do 14.0V czy nawet mniej.
>Przyjęło się, na podstawie doświadczeń, że napięcie 14 V jest granicą
>ładowania. Choć tak naprawdę, to akumulator gazuje nawet przy niższym
>napięciu ładowania. >Ustalono doświadczalnie, że do napięcia 14,4 V
>nie trzeba uzupełniać wody, bo jej ubytek w całym okresie
>eksploatacji jest niewielki.
>Stąd w części baterii usunięto korki.
One nadal sa. Tylko zaklejone gustowna naklejka.
>Jednak z tego powodu nie da się takiej baterii zdiagnozować pod kątem
>usterek, gdyż nie można się dostać do elektrolitu i go zbadać.
A zerwanie naklejki oznacza problemy z gwarancja :-)
>> >> A gdy ktoś ładuje 0,1Q constans, to u mnie jakbym tak potrzymał
>> >> z kilka
>> >> godzin (jeżeli prostownik w stanie jałowym oddał by tak duże
>> >> napięcie aby
>> >> wymusić prąd 0,1Q dla już naładowanego aku) to by i do 18V w
>> >> końcu wzrosło
> >
>> > Nie wzrośnie, bo dobry prostownik jest tak skonstruowany, że nie
>> > produkuje na swoich zaciskach tak dużego napięcia.
>
>> Moj zwykly z PRL (trafo+mostek, a dokladnie to tylko 2 diody)
>> ma szczytowe napiecie 19V.
>> Ale zaden akumulator do tylu nie doszedl, chyba nawet do 16V nie
>> doszedl. Widac prad akumulatora za duzy.
>I słusznie, że nie doszedł. To że napięcie szczytowe w stanie jałowym
>jest 19 V nie oznacza, że akumulator do takiego się naładuje.
>Spadek napięcia powstanie na diodach, na uzwojeniach trafa i na
>rezystancji trafa.
19V to juz po diodach, ale przy zerowym pradzie.
>Więc realny napięcie będzie 15-16 V gdy prąd spadnie do jakieś
>niedużej wartości.
Tak czy inaczej - chwilami prostownik produkuje te 19V.
Jesli akumulator bierze wtedy sredni prad, to napiecie z prostownika
spada to tych 15, 16 czy 17V - na ile tam sie ustawi.
A jak nie bierze, to bedzie wieksze napiecie.
I gazuje. Srednio intensywnie.
Tak jak piszesz - u Ciebie na nowym aku 800mA przy 16V.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.02.19 12:25 J.F.
- 04.02.19 13:16 J.F.
- 04.02.19 15:37 Paweł Pawłowicz
- 04.02.19 16:50 gienek
- 04.02.19 17:53 Zenek Kapelinder
- 04.02.19 21:45 Tomalo
- 04.02.19 21:58 Tomalo
- 04.02.19 22:33 Tomalo
- 04.02.19 22:26 Tomalo
- 04.02.19 22:05 Tomalo
- 04.02.19 22:09 J.F.
- 04.02.19 22:35 Zenek Kapelinder
- 04.02.19 22:52 Janusz
- 05.02.19 08:01 J.F.
- 05.02.19 08:12 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz