-
X-Received: by 2002:a25:3bd7:: with SMTP id i206mr187701yba.7.1549020597926; Fri, 01
Feb 2019 03:29:57 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a25:3bd7:: with SMTP id i206mr187701yba.7.1549020597926; Fri, 01
Feb 2019 03:29:57 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeder.erje.net!2.eu.feeder.erje.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.
85.160.216.MISMATCH!v55no5389252qtk.0!news-out.google.com!h3ni2893qtk.1!nntp.go
ogle.com!v55no5389243qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.c
om!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Fri, 1 Feb 2019 03:29:57 -0800 (PST)
In-Reply-To: <n...@4...net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=185.43.138.193;
posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
NNTP-Posting-Host: 185.43.138.193
References: <a...@t...no1>
<q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<1...@t...no1>
<6...@g...com>
<5c509109$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
<5c50bc8c$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
<5c511d0f$4$486$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<5c51f62e$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
<0...@g...com>
<5...@g...com>
<7...@g...com>
<9...@g...com>
<1uhrglrn99bre.2l4yen7hdry4$.dlg@40tude.net>
<4...@g...com>
<n...@4...net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <b...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
From: Tomalo <r...@g...com>
Injection-Date: Fri, 01 Feb 2019 11:29:58 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740648
[ ukryj nagłówki ]> > Oczywiscie w traktorach potworach z silnikami 150 koni sa
> > alternatory ale w malych caly czas pradnice. To sa te same pradnice
> > co w warszawiance. Po co zmieniac jak sie sprawdzily.
>
> A po co zmieniac w samochodach ? Widac alternatory lepsze ..
Nikt już nie stosuje prądnic prądu stałego! Jedyna możliwość, to jako część zamienna
do istniejącego urządzenia np. Ursusa C-330. Prądnica prądu stałego ma szereg bardzo
poważnych wad w stosunku do prądnicy trójfazowej prądu przemiennego - tzw.
alternatora.
1. Jest cięższa i wymaga większej ilości materiałów dla tej samej mocy.
2. Musi być stosowany skomplikowany układ regulacji napięcia, bo prądnica wymaga
dodatkowo wyłącznika prądu zwrotnego (aby akumulator się nie rozładował po wyłączeniu
silnika), oraz regulatora prądu. Załatwia to jedno urządzenie elektromechaniczne
zwane "reglerem". Alternator tych rzeczy nie wymaga, regulacja prądu jest
automatyczna a prąd zwrotny blokują diody mostka a wystarczy tylko półprzewodnikowy
regulator napięcia - lub elektromechaniczny.
3. Praktyczny brak ładowania na obrotach biegu jałowego, gdzie alternator ładuje przy
tych obrotach znakomicie.
4. Większa zawodność - komutator.
5. Bardziej skomplikowana konstrukcja
6. itd, itp.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.02.19 12:37 Tomalo
- 01.02.19 12:55 J.F.
- 01.02.19 13:04 J.F.
- 01.02.19 13:33 J.F.
- 01.02.19 13:33 Tomalo
- 01.02.19 15:49 J.F.
- 01.02.19 20:18 HF5BS
- 01.02.19 20:40 HF5BS
- 01.02.19 20:58 HF5BS
- 01.02.19 21:02 J.F.
- 01.02.19 21:20 HF5BS
- 01.02.19 23:56 gienek
- 02.02.19 00:09 J.F.
- 02.02.19 11:04 Paweł Pawłowicz
- 02.02.19 14:24 Tomalo
Najnowsze wątki z tej grupy
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe