  • Data: 2019-02-01 12:22:02
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: Tomalo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Skoro to takie dobre, to moge i dwa razy dziennie :-P

    Możesz, tylko po co. Akumulator nie musi mieć przecież stale 100% stanu naładowania.
    Jak okresowo jego ładunek jest mniejszy, to po to on właśnie jest. Chodzi tu raczej o
    to, żeby uzupełnić ładunek jak akumulator się wyczerpał. A ponieważ alternator nie
    jest tego w stanie skutecznie zrobić to produkuje się zewnętrzne ładowarki.

    > No przeciez Volvo pisze "Akumulator należy ładować do pełna co
    > najmniej raz na trzy tygodnie. Ale należy to
    > robić przy każdej okazji, na przykład podczas
    > zatrzymania się na noc lub w czasie przerw
    > weekendowych."
    > To ja ma gniazdko w domu, w pracy i moge dwa razy dziennie :-)

    Możesz, bo kto bogatemu zabroni! No, ja mogę nie wiedzieć. Ale taki producent jak
    Volvo czy Toyota (bo w jej materiałach znajdziesz podobne info) chyba się na tym
    lepiej znają niż nasz Zenuś. ;)
    Moja praktyka pokazuje, że okresowe podładowanie akumulatora ma sens praktyczny i
    ekonomiczny.
    Można też to kompletnie zlać licząc się z tym, że nie znając stanu naładowania być
    może się jeździ z połowicznie naładowaną baterią, która szybko stanie się
    bezwartościowa z powodu trwałego zasiarczenia.

    > Areometrem nie moge, bo nie mam dostepu do korkow.
    >
    > A tester to jaki ?

    W google wpisz. Robią dziś tego w tysiącu i jeden gatunku. Może być
    konduktometryczny, może być opornica z woltomierzem, itd.

    > No wlasnie. Ustawic (zadanie dla fabryki) regulator na 14V i zapomniec
    > o akumulatorze :-)

    > Zacytuj fabryczna instrukcje :-P

    Znajdziesz w necie bez problemu dla akumulatorów, które mają dostęp do cel część
    producentów zaleca okresową kontrolę.
    Uznany w całym świecie ukraiński producent znakomitych skądinąd akumulatorów podaje:
    http://www.westa.com.ua/pl/cms/garanties.html
    Przeczytaj:
    3 PRZYGOTOWANIE AKUMULATORA DO PRACY
    3.5
    Po zakończeniu ładowania należy sprawdzić poziom i gęstość elektrolitu.
    W razie konieczności należy uzupełnić poziom elektrolitu zgodnie ze specyfikacją
    określoną w pkt 1.2.
    Gęstość elektrolitu w poszczególnych celach nie może różnić się o więcej niż 0,01
    g/cm3. Zbyt wysoką gęstość elektrolitu należy zmniejszyć poprzez dolanie wody
    destylowanej.
    Po unormowaniu poziomu i gęstości elektrolitu akumulator należy ładować przez 40
    minut pod napięciem 15-16V w celu intensywnego zmieszania elektrolitu.
    Poziom elektrolitu należy dostosować do wymagań określonych w pkt 4.6.

    Jest? Co nie ma jak jest!

    > Sie nie da, bo korki zaklejone.
    > Tzn sie da, ale gwarancja zniknie :-)

    jak obsługa każdego innego urządzenia technicznego.

    > Miliony ludzi nie dotykaja wcale ... no ale moze im wytrzymuje 4-5 lat
    > zamiast 8 :-)

    Oczywiście. Stąd pisałem; można to olać i wymieniać częściej, ale można nie olewać i
    wymieniać rzadziej. Każdy ma wybór, w żadnym razie nikogo przecież nie zmuszam, tym
    bardziej, że nie każdy ma możliwość doładowania okresowego - z różnych powodów.