-
X-Received: by 2002:a81:450:: with SMTP id 77mr208105ywe.6.1549019183362; Fri, 01 Feb
2019 03:06:23 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a81:450:: with SMTP id 77mr208105ywe.6.1549019183362; Fri, 01 Feb
2019 03:06:23 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!v55no5355936qtk.0!news-out.google.com!h3ni2852qtk.1!nn
tp.google.com!v55no5355931qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegro
ups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Fri, 1 Feb 2019 03:06:23 -0800 (PST)
In-Reply-To: <q2vq0r$h2l$1@dont-email.me>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=185.43.138.193;
posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
NNTP-Posting-Host: 185.43.138.193
References: <a...@t...no1>
<q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<8...@g...com>
<5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5c511d0f$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5c51f84d$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<q2v9mb$nrd$2@dont-email.me>
<5...@g...com>
<q2vdog$n56$1@dont-email.me>
<b...@g...com>
<q2vq0r$h2l$1@dont-email.me>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <7...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
From: Tomalo <r...@g...com>
Injection-Date: Fri, 01 Feb 2019 11:06:23 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740646
[ ukryj nagłówki ]
> > Jak rano wstaniesz, akumulator będzie miał pełny ładunek i alternator nie jest w
stanie ani nic zabrać ani nic dodać. Nie wiem czemu uważasz, że po 10 minutach coś
zniknie.
> po 10 minutach jazdy!!!!
Ani jazdy, ani postoju. Nie ma takiej opcji.
>
> > Czyżbyś uważał, że jak przyłożysz do akumulatora napięcie wyższe niż jego
znamionowe to on raczył się od tego rozładować?
> > Nic podobnego. Prąd płynie od wyższego potencjału do niższego. Jak akumulator w
stanie spoczynku ma 12,8 V to przyłożenie > napięcia 14,4 V (alternator) powoduje
jego doładowywanie a nie rozładowywanie.
> właśnie!!! jeśli masz akumulator naładowany do 16v, a alternator daje
> maksymalnie 14.4v, to wegług wspomnianej zasady, ładowanie nie wystąpi.
> co wystąpi? Rozładowanie. do jakiego poziomu? 14.4v. po jakim czasie? Po
> odpaleniu rozrusznikiem, albo najdalej po 10 minutach pracy silnika.
Przecież ci napisałem, że akumulator nie ma napięcia 16 V! Nie da się naładować tak
akumulatora, aby w stanie wolnym, po odłączeniu od prostownika miał 16 V.
Te 16 V uzyskasz na biegunach tylko w momencie jak będzie on podłączony do
prostownika i skończy się jego proces ładowania. Jak wyłączysz prostownik z sieci to
napięcie na akumulatorze spadnie od razu do około 13 V. Ponieważ jest to napięcie
niższe niż napięcie w instalacji pokładowej pojazdu, więc po włożeniu takiego
akumulatora do samochodu i włączeniu silnika będzie on w dalszym ciągu doładowywany
niewielkim prądem (tzw. prądem konserwującym). I teraz jak będziesz nim w kółko
jeździł nie pobierając zeń prądu tak akumulator będzie stale naładowany w 100%.
Ponieważ nie będziesz tedy pobierać prądu z akumulatora ale z alternatora, który ma
wyższe napięcie niż akumulator. Napięcie z akumulatora będzie pobierane wtedy, gdy:
albo alternator nie pracuje, bo np. silnik jest wyłączony albo gdy alternator nie
wyrabia się, bo za dużo urządzeń włączyłeś.
> > W sytuacji gdy wsadzisz w 100% naładowany akumulator to on będzie tylko
utrzymywał swój ładunek. Popłynie tzw. prąd konserwujący na poziomie około 100-500
mA. Prąd zapobiegnie rozładowaniu.
> > Akumulator nie ładuje się stałym napięciem 16 V. Akumulator ładuje się stałym
prądem Q1/10, który powoduje powolny wzrost napięcia. Po osiągnięciu napięcia
15,8-16,2 V dalej już napięcie nie będzie rosło i cała energia pójdzie w rozkład wody
na H i O. Wtedy można zakończyć ładowanie.
> > KPW?
>
> tak. Tylko że Ty ciągle nie na temat. Masz rozrusznik powietrzny, na
> butle w której jest 14.4atmosfery. Ty twierdzisz że możesz bezpiecznie
> nabić tam 16 atmosfer. tego NIE NEGUJE. Ale kompersor w aucie,
> podtrzymuje ciśnienie w butli 14.4 atmosfery. Oczywistym jest, że jeśli
> w aucie zamontujesz butle w której jest 16 atmosfer, kompersor "dający"
> 14.4atm nic wiecej nie wciśnie - tu się chyba zgadzamy. następuje
> rozruch - bardzo dynamiczny,bo zamiast 14.4 mamy 16. super. ale te 1.6
> atm róznicy - się traci przy rozruchu. Jak nie przy rozruchu to (załóżmy
> że tak jest) ciśnienie jest potrzebne w układize hamulcowym i znika. w
> takim przypadku kompresor zaczyna działać i "dobija" do 14.4 atomosfery
> i taki stan się stabilizuje
> pytanie. czy po 3 dniach butla która była kilka dni temu naładowana do
> 16atmosfer, "pamięta" o tym, zachowuje się jakakolwiek pozytywna
> pozostałość, cecha, coś lepiej działa? Przełóż sobie atmosfery na
> napięcie jak nie skumałeś
Niestety, tu twoja analogia pneumatyczna nie działa. Analogie mają to do siebie, że
nie odwzorowują w 100% wszystkich zachowań.
Nie możesz takiej analogii użyć w tej sytuacji.
Po prostu akumulatora nie ładujesz tak aby miał 16 V. On nie ma 16 V. On ma 12,8 V po
całkowitym naładowaniu. Niemniej jednak dla dużego uproszczenia SEM prostownika
dodaje się do SEM akumulatora i jak oba są razem spięte to na zaciskach jest 16 V.
Jak to rozłączysz to na akumulatorze będziesz miał tylko 13 V a na prostowniku 14 V.
Zresztą tak samo masz w samochodzie. Alternator podłączony stale do akumulatora
wytwarza 14,4 V jak pojedziesz ze Szczecina do Zakopanego i na mecie zdejmiesz
wyłączysz silnik w samochodzie i podłączysz woltomierz, to jak myślisz będzie na
akumulatorze 14,4 V ??
Ja myślę, że nie, ba nawet wiem że nie będzie. Będzie tam około 12-13 V.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.02.19 12:22 Tomalo
- 01.02.19 12:29 Tomalo
- 01.02.19 12:37 Tomalo
- 01.02.19 12:55 J.F.
- 01.02.19 13:04 J.F.
- 01.02.19 13:33 J.F.
- 01.02.19 13:33 Tomalo
- 01.02.19 15:49 J.F.
- 01.02.19 20:18 HF5BS
- 01.02.19 20:40 HF5BS
- 01.02.19 20:58 HF5BS
- 01.02.19 21:02 J.F.
- 01.02.19 21:20 HF5BS
- 01.02.19 23:56 gienek
- 02.02.19 00:09 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=