eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-02-01 12:06:23
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: Tomalo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    > > Jak rano wstaniesz, akumulator będzie miał pełny ładunek i alternator nie jest w
    stanie ani nic zabrać ani nic dodać. Nie wiem czemu uważasz, że po 10 minutach coś
    zniknie.
    > po 10 minutach jazdy!!!!

    Ani jazdy, ani postoju. Nie ma takiej opcji.

    >
    > > Czyżbyś uważał, że jak przyłożysz do akumulatora napięcie wyższe niż jego
    znamionowe to on raczył się od tego rozładować?
    > > Nic podobnego. Prąd płynie od wyższego potencjału do niższego. Jak akumulator w
    stanie spoczynku ma 12,8 V to przyłożenie > napięcia 14,4 V (alternator) powoduje
    jego doładowywanie a nie rozładowywanie.
    > właśnie!!! jeśli masz akumulator naładowany do 16v, a alternator daje
    > maksymalnie 14.4v, to wegług wspomnianej zasady, ładowanie nie wystąpi.
    > co wystąpi? Rozładowanie. do jakiego poziomu? 14.4v. po jakim czasie? Po
    > odpaleniu rozrusznikiem, albo najdalej po 10 minutach pracy silnika.

    Przecież ci napisałem, że akumulator nie ma napięcia 16 V! Nie da się naładować tak
    akumulatora, aby w stanie wolnym, po odłączeniu od prostownika miał 16 V.
    Te 16 V uzyskasz na biegunach tylko w momencie jak będzie on podłączony do
    prostownika i skończy się jego proces ładowania. Jak wyłączysz prostownik z sieci to
    napięcie na akumulatorze spadnie od razu do około 13 V. Ponieważ jest to napięcie
    niższe niż napięcie w instalacji pokładowej pojazdu, więc po włożeniu takiego
    akumulatora do samochodu i włączeniu silnika będzie on w dalszym ciągu doładowywany
    niewielkim prądem (tzw. prądem konserwującym). I teraz jak będziesz nim w kółko
    jeździł nie pobierając zeń prądu tak akumulator będzie stale naładowany w 100%.
    Ponieważ nie będziesz tedy pobierać prądu z akumulatora ale z alternatora, który ma
    wyższe napięcie niż akumulator. Napięcie z akumulatora będzie pobierane wtedy, gdy:
    albo alternator nie pracuje, bo np. silnik jest wyłączony albo gdy alternator nie
    wyrabia się, bo za dużo urządzeń włączyłeś.

    > > W sytuacji gdy wsadzisz w 100% naładowany akumulator to on będzie tylko
    utrzymywał swój ładunek. Popłynie tzw. prąd konserwujący na poziomie około 100-500
    mA. Prąd zapobiegnie rozładowaniu.
    > > Akumulator nie ładuje się stałym napięciem 16 V. Akumulator ładuje się stałym
    prądem Q1/10, który powoduje powolny wzrost napięcia. Po osiągnięciu napięcia
    15,8-16,2 V dalej już napięcie nie będzie rosło i cała energia pójdzie w rozkład wody
    na H i O. Wtedy można zakończyć ładowanie.
    > > KPW?
    >
    > tak. Tylko że Ty ciągle nie na temat. Masz rozrusznik powietrzny, na
    > butle w której jest 14.4atmosfery. Ty twierdzisz że możesz bezpiecznie
    > nabić tam 16 atmosfer. tego NIE NEGUJE. Ale kompersor w aucie,
    > podtrzymuje ciśnienie w butli 14.4 atmosfery. Oczywistym jest, że jeśli
    > w aucie zamontujesz butle w której jest 16 atmosfer, kompersor "dający"
    > 14.4atm nic wiecej nie wciśnie - tu się chyba zgadzamy. następuje
    > rozruch - bardzo dynamiczny,bo zamiast 14.4 mamy 16. super. ale te 1.6
    > atm róznicy - się traci przy rozruchu. Jak nie przy rozruchu to (załóżmy
    > że tak jest) ciśnienie jest potrzebne w układize hamulcowym i znika. w
    > takim przypadku kompresor zaczyna działać i "dobija" do 14.4 atomosfery
    > i taki stan się stabilizuje
    > pytanie. czy po 3 dniach butla która była kilka dni temu naładowana do
    > 16atmosfer, "pamięta" o tym, zachowuje się jakakolwiek pozytywna
    > pozostałość, cecha, coś lepiej działa? Przełóż sobie atmosfery na
    > napięcie jak nie skumałeś

    Niestety, tu twoja analogia pneumatyczna nie działa. Analogie mają to do siebie, że
    nie odwzorowują w 100% wszystkich zachowań.
    Nie możesz takiej analogii użyć w tej sytuacji.
    Po prostu akumulatora nie ładujesz tak aby miał 16 V. On nie ma 16 V. On ma 12,8 V po
    całkowitym naładowaniu. Niemniej jednak dla dużego uproszczenia SEM prostownika
    dodaje się do SEM akumulatora i jak oba są razem spięte to na zaciskach jest 16 V.
    Jak to rozłączysz to na akumulatorze będziesz miał tylko 13 V a na prostowniku 14 V.

    Zresztą tak samo masz w samochodzie. Alternator podłączony stale do akumulatora
    wytwarza 14,4 V jak pojedziesz ze Szczecina do Zakopanego i na mecie zdejmiesz
    wyłączysz silnik w samochodzie i podłączysz woltomierz, to jak myślisz będzie na
    akumulatorze 14,4 V ??
    Ja myślę, że nie, ba nawet wiem że nie będzie. Będzie tam około 12-13 V.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: