-
Data: 2019-02-01 12:06:23
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: Tomalo <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
> > Jak rano wstaniesz, akumulator będzie miał pełny ładunek i alternator nie jest w
stanie ani nic zabrać ani nic dodać. Nie wiem czemu uważasz, że po 10 minutach coś
zniknie.
> po 10 minutach jazdy!!!!
Ani jazdy, ani postoju. Nie ma takiej opcji.
>
> > Czyżbyś uważał, że jak przyłożysz do akumulatora napięcie wyższe niż jego
znamionowe to on raczył się od tego rozładować?
> > Nic podobnego. Prąd płynie od wyższego potencjału do niższego. Jak akumulator w
stanie spoczynku ma 12,8 V to przyłożenie > napięcia 14,4 V (alternator) powoduje
jego doładowywanie a nie rozładowywanie.
> właśnie!!! jeśli masz akumulator naładowany do 16v, a alternator daje
> maksymalnie 14.4v, to wegług wspomnianej zasady, ładowanie nie wystąpi.
> co wystąpi? Rozładowanie. do jakiego poziomu? 14.4v. po jakim czasie? Po
> odpaleniu rozrusznikiem, albo najdalej po 10 minutach pracy silnika.
Przecież ci napisałem, że akumulator nie ma napięcia 16 V! Nie da się naładować tak
akumulatora, aby w stanie wolnym, po odłączeniu od prostownika miał 16 V.
Te 16 V uzyskasz na biegunach tylko w momencie jak będzie on podłączony do
prostownika i skończy się jego proces ładowania. Jak wyłączysz prostownik z sieci to
napięcie na akumulatorze spadnie od razu do około 13 V. Ponieważ jest to napięcie
niższe niż napięcie w instalacji pokładowej pojazdu, więc po włożeniu takiego
akumulatora do samochodu i włączeniu silnika będzie on w dalszym ciągu doładowywany
niewielkim prądem (tzw. prądem konserwującym). I teraz jak będziesz nim w kółko
jeździł nie pobierając zeń prądu tak akumulator będzie stale naładowany w 100%.
Ponieważ nie będziesz tedy pobierać prądu z akumulatora ale z alternatora, który ma
wyższe napięcie niż akumulator. Napięcie z akumulatora będzie pobierane wtedy, gdy:
albo alternator nie pracuje, bo np. silnik jest wyłączony albo gdy alternator nie
wyrabia się, bo za dużo urządzeń włączyłeś.
> > W sytuacji gdy wsadzisz w 100% naładowany akumulator to on będzie tylko
utrzymywał swój ładunek. Popłynie tzw. prąd konserwujący na poziomie około 100-500
mA. Prąd zapobiegnie rozładowaniu.
> > Akumulator nie ładuje się stałym napięciem 16 V. Akumulator ładuje się stałym
prądem Q1/10, który powoduje powolny wzrost napięcia. Po osiągnięciu napięcia
15,8-16,2 V dalej już napięcie nie będzie rosło i cała energia pójdzie w rozkład wody
na H i O. Wtedy można zakończyć ładowanie.
> > KPW?
>
> tak. Tylko że Ty ciągle nie na temat. Masz rozrusznik powietrzny, na
> butle w której jest 14.4atmosfery. Ty twierdzisz że możesz bezpiecznie
> nabić tam 16 atmosfer. tego NIE NEGUJE. Ale kompersor w aucie,
> podtrzymuje ciśnienie w butli 14.4 atmosfery. Oczywistym jest, że jeśli
> w aucie zamontujesz butle w której jest 16 atmosfer, kompersor "dający"
> 14.4atm nic wiecej nie wciśnie - tu się chyba zgadzamy. następuje
> rozruch - bardzo dynamiczny,bo zamiast 14.4 mamy 16. super. ale te 1.6
> atm róznicy - się traci przy rozruchu. Jak nie przy rozruchu to (załóżmy
> że tak jest) ciśnienie jest potrzebne w układize hamulcowym i znika. w
> takim przypadku kompresor zaczyna działać i "dobija" do 14.4 atomosfery
> i taki stan się stabilizuje
> pytanie. czy po 3 dniach butla która była kilka dni temu naładowana do
> 16atmosfer, "pamięta" o tym, zachowuje się jakakolwiek pozytywna
> pozostałość, cecha, coś lepiej działa? Przełóż sobie atmosfery na
> napięcie jak nie skumałeś
Niestety, tu twoja analogia pneumatyczna nie działa. Analogie mają to do siebie, że
nie odwzorowują w 100% wszystkich zachowań.
Nie możesz takiej analogii użyć w tej sytuacji.
Po prostu akumulatora nie ładujesz tak aby miał 16 V. On nie ma 16 V. On ma 12,8 V po
całkowitym naładowaniu. Niemniej jednak dla dużego uproszczenia SEM prostownika
dodaje się do SEM akumulatora i jak oba są razem spięte to na zaciskach jest 16 V.
Jak to rozłączysz to na akumulatorze będziesz miał tylko 13 V a na prostowniku 14 V.
Zresztą tak samo masz w samochodzie. Alternator podłączony stale do akumulatora
wytwarza 14,4 V jak pojedziesz ze Szczecina do Zakopanego i na mecie zdejmiesz
wyłączysz silnik w samochodzie i podłączysz woltomierz, to jak myślisz będzie na
akumulatorze 14,4 V ??
Ja myślę, że nie, ba nawet wiem że nie będzie. Będzie tam około 12-13 V.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.02.19 12:22 Tomalo
- 01.02.19 12:29 Tomalo
- 01.02.19 12:37 Tomalo
- 01.02.19 12:55 J.F.
- 01.02.19 13:04 J.F.
- 01.02.19 13:33 J.F.
- 01.02.19 13:33 Tomalo
- 01.02.19 15:49 J.F.
- 01.02.19 20:18 HF5BS
- 01.02.19 20:40 HF5BS
- 01.02.19 20:58 HF5BS
- 01.02.19 21:02 J.F.
- 01.02.19 21:20 HF5BS
- 01.02.19 23:56 gienek
- 02.02.19 00:09 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
Najnowsze wątki
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-26 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-26 Wrocław => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-26 Wrocław => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-26 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=