eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
    dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
    ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
    <pp0h3r$np3$1@node1.news.atman.pl>
    <y4lsectn5m4z$.sevymonif77d.dlg@40tude.net>
    <pp26da$ahv$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <pp26da$ahv$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Date: Wed, 3 Oct 2018 14:04:11 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 62
    Message-ID: <5bb4b063$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.168.62
    X-Trace: 1538568291 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 495 83.26.168.62:63365
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3654
    X-Received-Body-CRC: 4166429456
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640822
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pp26da$ahv$...@n...news.atman.pl...
    >Ale jeszcze jedna rzecz o której nikt nie wspominal: swoboda w
    >zmianie obrotów samego silnika. Weźmy np 600km ferrari i 600km
    >diesla. Diesel z jest mocny, ale ciężki 'w środku', bo ma wyższy
    >moment obrotowy i działają większe siły i musi być mocniej zbudowany,
    >w rezultacie cykl od 800 do 3000 i spowrotem do 800 obrotów zajmuje
    >ze 3sekuny. Może uciągnąć wagon, ale nawet bez obciążenia nie
    >rozpędzisz się nim szybko i nie zmienisz szybko biegu.

    Nie wydaje mi sie, aby moj diesel na jalowym biegu potrzebowal 3s do
    osiagniecia 3000 rpm.
    Po puszczeniu nogi z gazu czasu nie licze - diesel ciezki, ale tez
    sprezanie wysokie ... ale nawet jesli sie nie zatrzyma, to po
    puszczeniu sprzegla auto dostanie "kopa".

    > Leciutki silnik ferrari rozkręca się 'na luzie' od 2000 do 7000 do
    > 2000 w 1-2 sekundy, bo ruchome części ważą 1/5 tego co w diselu.

    leciutki ... ale 7000^2 to 5.4 raza wiecej niz 3000^2 :-)

    >Możesz wykorzystać pełny zakres obrotów i moc silnika z dwóch biegów
    >w 3-4 sekundy.

    Bardziej bym sie obawial turbodziury w moim dieslu, ale chyba mniejsza
    niz w turbobenzynie :-)
    No i drugie rozpedzanie nie byloby od 800 rpm ...

    >No i biorąc pod uwagę niska masę samochodu i ogólnie dużą moc masz
    >przyspieszenie do 100km/h w 3,5s. Diesel ledwo w tym czasie osiągnie
    >z 50 km/h i zaczniesz zmieniać bieg. Fakt, że do tego disela możesz
    >doczepić wagon węgla i przyspieszenie się znacząco nie zmieni, ale we
    >wyścigu z f nie ma szans pomimo takiej samej mocy (analogicznie jak
    >się nie wysikasz przed startem, to w f czas na setkę będziesz miał
    >gorszy :). Można by do disela dodać skrzynię automat np. 8 biegowy,
    >żeby zrównoważyć krótkość zakresu obrotów, ale i tak disela (takiego
    >mocnego, dużego disela) ograniczy znacząco bezwładność.

    No i sie dodaje, ale taka skrzynia pewnie wiecej wazy.

    Ferrari trudno bedzie porownac, ale takie powiedzmy audi A7 ... no
    nie, ma tylko TDI w ofercie.
    Audi juz nie robi benzyn ?

    No to siegnijmy do starszego BMW.
    320i 184KM 7.2s, 7.3 ze Sport-Automatic Steptronic.
    320d 190KM 7.4s, 7.3 ze Sport-Automatic Steptronic.

    Ciekawe - ktos nie umie biegow zmieniac, czy przelozenia w manualu zle
    dobrane ?

    330i 252KM 5.8s, automat
    330d 258KM 5.6s, automat

    330i xDrive 5.8s
    330d xDrive 5.3s

    Błedy sekretarki ? Tak czy inaczej - to juz nie sa duze roznice, choc
    w sporcie moga okazac sie istotne ..

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: