-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
<pp0h3r$np3$1@node1.news.atman.pl>
<y4lsectn5m4z$.sevymonif77d.dlg@40tude.net>
<pp26da$ahv$1@node1.news.atman.pl>
In-Reply-To: <pp26da$ahv$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Date: Wed, 3 Oct 2018 14:04:11 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 62
Message-ID: <5bb4b063$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.168.62
X-Trace: 1538568291 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 495 83.26.168.62:63365
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3654
X-Received-Body-CRC: 4166429456
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640822
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pp26da$ahv$...@n...news.atman.pl...
>Ale jeszcze jedna rzecz o której nikt nie wspominal: swoboda w
>zmianie obrotów samego silnika. Weźmy np 600km ferrari i 600km
>diesla. Diesel z jest mocny, ale ciężki 'w środku', bo ma wyższy
>moment obrotowy i działają większe siły i musi być mocniej zbudowany,
>w rezultacie cykl od 800 do 3000 i spowrotem do 800 obrotów zajmuje
>ze 3sekuny. Może uciągnąć wagon, ale nawet bez obciążenia nie
>rozpędzisz się nim szybko i nie zmienisz szybko biegu.
Nie wydaje mi sie, aby moj diesel na jalowym biegu potrzebowal 3s do
osiagniecia 3000 rpm.
Po puszczeniu nogi z gazu czasu nie licze - diesel ciezki, ale tez
sprezanie wysokie ... ale nawet jesli sie nie zatrzyma, to po
puszczeniu sprzegla auto dostanie "kopa".
> Leciutki silnik ferrari rozkręca się 'na luzie' od 2000 do 7000 do
> 2000 w 1-2 sekundy, bo ruchome części ważą 1/5 tego co w diselu.
leciutki ... ale 7000^2 to 5.4 raza wiecej niz 3000^2 :-)
>Możesz wykorzystać pełny zakres obrotów i moc silnika z dwóch biegów
>w 3-4 sekundy.
Bardziej bym sie obawial turbodziury w moim dieslu, ale chyba mniejsza
niz w turbobenzynie :-)
No i drugie rozpedzanie nie byloby od 800 rpm ...
>No i biorąc pod uwagę niska masę samochodu i ogólnie dużą moc masz
>przyspieszenie do 100km/h w 3,5s. Diesel ledwo w tym czasie osiągnie
>z 50 km/h i zaczniesz zmieniać bieg. Fakt, że do tego disela możesz
>doczepić wagon węgla i przyspieszenie się znacząco nie zmieni, ale we
>wyścigu z f nie ma szans pomimo takiej samej mocy (analogicznie jak
>się nie wysikasz przed startem, to w f czas na setkę będziesz miał
>gorszy :). Można by do disela dodać skrzynię automat np. 8 biegowy,
>żeby zrównoważyć krótkość zakresu obrotów, ale i tak disela (takiego
>mocnego, dużego disela) ograniczy znacząco bezwładność.
No i sie dodaje, ale taka skrzynia pewnie wiecej wazy.
Ferrari trudno bedzie porownac, ale takie powiedzmy audi A7 ... no
nie, ma tylko TDI w ofercie.
Audi juz nie robi benzyn ?
No to siegnijmy do starszego BMW.
320i 184KM 7.2s, 7.3 ze Sport-Automatic Steptronic.
320d 190KM 7.4s, 7.3 ze Sport-Automatic Steptronic.
Ciekawe - ktos nie umie biegow zmieniac, czy przelozenia w manualu zle
dobrane ?
330i 252KM 5.8s, automat
330d 258KM 5.6s, automat
330i xDrive 5.8s
330d xDrive 5.3s
Błedy sekretarki ? Tak czy inaczej - to juz nie sa duze roznice, choc
w sporcie moga okazac sie istotne ..
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.10.18 15:04 robot
- 03.10.18 15:40 ks
- 03.10.18 15:49 s...@g...com
- 03.10.18 16:01 J.F.
- 04.10.18 09:48 ks
- 04.10.18 10:12 WS
- 04.10.18 11:02 ks
- 04.10.18 11:06 ks
- 04.10.18 11:40 J.F.
- 04.10.18 12:45 J.F.
- 04.10.18 12:46 robot
- 04.10.18 13:28 LordBluzg(R)
- 04.10.18 13:53 J.F.
- 04.10.18 20:16 Marek S
- 04.10.18 20:29 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=