-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
<pp0h3r$np3$1@node1.news.atman.pl>
Date: Tue, 2 Oct 2018 22:35:16 +0200
Message-ID: <y4lsectn5m4z$.sevymonif77d.dlg@40tude.net>
Lines: 49
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.51.202
X-Trace: 1538512519 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 515 89.64.51.202:56021
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640790
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 2 Oct 2018 21:32:10 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-10-02 o 15:05, ks pisze:
>
>
>> Na oko moim zdaniem: masz disela 270km, więc ogólnie masz 50% więcej
>> mocy niż 300km w benzynie. Musisz mieć moment +-600nm,
>
> Trafiony - 570
>
> Dla mnie relacja KM/Nm to czarna magia. Czytałem parę dyskusji na ten
> temat w efekcie czego rozumem jeszcze mniej niż przed przeczytaniem.
To raczej nie były dyskusje, a najwyżej ci którzy nie spali na fizyce, coś
usiłowali wytłumaczyć tym którzy na lekcjach spali.
Zeby była dyskusja musi być jakaś wymiana argumentów, a jeśli chodzi o to
zagadnienie to nie ma tu nad czym dyskutować.
> Gdzieś napisali obrazowo, że KM to przyspieszenie a Nm to siła uciągu.
To musiało być na tej samej stronie gdzie było o płaskiej ziemii i
szczepionkach służących do depopulacji planety ;)
> Jakim cudem zatem masę 1800kg
> rozpędzam do setki poniżej 7s? Nie mam pojęcia.
No to żeby pojęcie jakieś się pojawiło myśl wyłącznie o mocy silnika.
Moc przy obrotach z którymi akurat jedziesz.
Wymiar mocy bardzo ładnie z grubsza determinuje zarówno przyspieszenie
(jako stosunek mocy do masy) i prędkość maksymalną (jako pierwiastek
stosunku mocy do oporu aerodynamicznego).
Z momentu obrotowego oczywiście wszystko też można wyliczyć i dojść do
identycznych wyników, ale jest to po prostu bardziej skomplikowane i z
dokładnością potrzebną do takich rozważań - po prostu nie ma co sobie tym
głowy zaprzątać, bo nagle musisz znać rozmiar opony, przełożenie główne,
numer biegu, przełożenie tego biegu itd.
Dlatego np. wiadomo że samochód który ma 100KM i 1000kg, przyspiesza do
setki w około 10s. Raczej nigdy nie będzie takiego co przyspieszy w 6s, ani
takiego co będzie przyspieszał w 14s (no chyba że zepsuty).
Natomiast te sławne "niuty" takie proste w liczeniu już nie są, bo nawet w
obrębie jednego modelu, bardzo podobnej masie Golf 3 2.8VR6 ma 235Nm i 7.6s
do 100km/h, a 1.9TDI też ma 235Nm i 11.0s.
W dodatku rowerzysta ma "niutów" jeszcze więcej - mniej-wiecej tyle samo co
bolid F1 ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 03.10.18 12:09 ks
- 03.10.18 12:41 ks
- 03.10.18 14:04 J.F.
- 03.10.18 15:04 robot
- 03.10.18 15:40 ks
- 03.10.18 15:49 s...@g...com
- 03.10.18 16:01 J.F.
- 04.10.18 09:48 ks
- 04.10.18 10:12 WS
- 04.10.18 11:02 ks
- 04.10.18 11:06 ks
- 04.10.18 11:40 J.F.
- 04.10.18 12:45 J.F.
- 04.10.18 12:46 robot
- 04.10.18 13:28 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=