    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nowy polski procesor
    Date: Thu, 7 Mar 2013 00:48:24 +0100

    Użytkownik "Marek Borowski" <m...@...borowski.com> napisał w wiadomości
    news:kh899i$1fs$1@news.task.gda.pl...

    > W tym ze do zapewnienie dzialania zgodnie z wymaganiami wystarczy 1kB.
    > Niektorzy po prostu lubia miec rzeczy "szyte na miare" a nie na wszystkie
    > mozliwe okazje.

    Trafnie to ująłeś. Program ma KONKRETNE zadanie. Dajmy na to, ma drapać się
    po dupie. Nie potrzebuję więc sprawdzania, czy przypadkiem nie mruga oczami,
    czy nie rosną mu białe włosy, nie potrzebuję dołączania biblioteki machania
    nogami. Program ma tylko i wyłącznie drapać się po dupie, a co za tym idzie,
    zawierać tylko i wyłącznie procedury drapania się po dupie (i zintegrowane,
    albo w oddzielnym pliku, dane do drapania się po dupie, czyli dupa jest tu -
    współrzędne x,y,z, razem śjakieś powiedzmy, 12 bajtów, zakładając hojne
    32-bitowe określanie pozycji każdej ze współrzędnych, punkt początkowy
    x1,y1,z1, punkt końcowy x2,y2,z2, a cały ruch drapania jest prostym ruchem
    między początkiem a końcem. Przez wyrzucenie wszystkiego niepotrzebnego chcę
    osiągnąć, by program, opierając się możliwie o najmniejszą możliwą ilość
    pamięci, przez brak konieczności zajmowania się zbędnymi kawałkami kodu, był
    w stanie w czasie rzeczywistym przeliczać ruch ręki do drapania się po dupie
    tak, aby nie musia korzystać z predefiniowanych tablic określających kolejne
    pozycje drapaka. W razie czego pozwalam sobie jedynie na pętlę
    spowalniającą, jeśli ruch byłby za szybki. Oraz prostą procedurę
    sprawdzającą, czy ciąg między początkiem i końcem nie wychodzi poza dupę.
    Zgrubnie szacuję taki program na 300-500 bajtów.

    > j.w.
    >
    > Generalnie inzynieria programowania jest niewolnikiem ekomomi i pojecia
    > "dobry" "optymalny" program sie zdewaluowaly. Teraz dobry program to ten

    Ja już od dawna tak to widzę.

    > na ktorym da sie jak najwieciej zarobic w jak najktorszym czasie przy
    > spelnieniu wymagan specyfikacji. A kiedys dobry program to taki ktory
    > zrobi to co jest w specyfikacji w jak najktorszym czasie i zajmnie jak

    Nie inaczej.

    > najmniej miejsca. Ni huhu nie pasuje do wspolczenej wszechobecnej komercji
    > gdzie TTM jest najwazniejszym parametrem.

    Hmm... nie wiem, w czym był pisany Norton Commander, ale na XT 4.77/8
    startował poniżej sekundy. GW-Basic (ok. 60kB) startował natychmiast. A z
    dyskietki przez czas potrzebny do odczytania kodu programu.
    Dzisiaj... mam maszynę 3 GHz dwurdzeniową, Total Commander startuje
    dłużej...