eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna › Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
  • From: Piotr Gałka <p...@C...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
    Date: Sat, 2 Feb 2013 16:32:27 +0100

    news:93d015bc-a4f1-40c2-8529-9736764213e4@googlegrou
    ps.com...

    > Czy ktoś zabrania robienia mało sprawnych, mało efektywnych czy
    > energożernych urządzeń. NIE. Tylko każą o tym informować.

    Według ciebie matowe żarówki 100W zniknęły ze sklepów bo jak na opakowaniach
    pojawił się napis, że są mało sprawne to klienci przestali kupować ?

    Kiedyś poświęcałem 100% czasu na opracowywanie nowych urządzeń. Obecnie
    tylko 10%. Resztę mi zajmuje studiowanie kolejnych wersji dyrektyw (LVD,
    WEEE, ROHS, EMC, ....) i różnych norm z nimi związanych (mam już tego kilka
    grubych segregatorów) i przygotowywanie planów badań urządzeń, wykonywanie
    wymaganych dokumentacji itp. Każde urządzenie to kilka norm. Normy tracą
    ważność co kilka lat (wchodzą ich nowe wersje). Jak norma nie ważna to
    dokumentacje/badania/deklaracje nie ważne. W zasadzie prawie co rok się
    okaże, że dla każdego urządzenia trzeba by uaktualnić dokumentację, i może
    wykonać kolejne badania, aby być w zgodzie.... Tego się w praktyce nie da
    zrobić, bo trzeba by przestać robić cokolwiek tylko zajmować się papierami.
    Tylko ludzie, którzy nigdy żadnej normalnej roboty nie wykonali a zawodowo
    zajmują się przekładaniem papierów mogą zakładać, że wszyscy mogą żyć tylko
    z przekładania papierów. Jak już zgodnie z planem Unijnym wszyscy zostaniemy
    podzieleni na dwie grupy - przygotowywującą papiery i sprawdzającą te
    papiery to co będziemy jeść (no i skąd będziemy mieć papier).

    Większe firmy zatrudniają do każdej dyrektywy jednego lub kilku
    specjalistów. Dla mnie tworzenie takich miejsc pracy + miejsc pracy w wielu
    laboratoriach + miejsc pracy w urzędach jest odpowiednikiem tzw. 'ukrytego
    bezrobocia' charakterystycznego dla komuny.

    Globalnie jako konsument musisz w każdym wyrobie zapłacić za wszystkich tych
    zatrudnionych w celu wytworzenia tych papierów i ich sprawdzenia
    specjalistów i urzędników. Sama dyrektywa EMC - koszt wyposażenia na prawdę
    minimalnego laboratorium to 1mln PLN. To (plus płace pracowników) się musi
    zwrócić. Za to płacą firmy badające swoje wyroby, i muszą to wliczyć w cenę
    produktów (nie ma innego wyjścia) - zapłaci klient.
    Na globalnej ekonomii się nie znam, ale tak sobie myślę, że 50% (jak nie
    więcej) urzędników opłacamy za prace wykonywane tylko po to aby zaspokoić
    wymagania wymyślone przez nich samych po to aby mieć miejsca pracy.

    Dziwię się, że istnieją jeszcze ludzie (poza tymi urzędnikami) których
    cieszy, taki rozwój sytuacji.
    P.G.