eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetycznaRe: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
  • Data: 2013-02-02 17:00:55
    Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Piotr,

    Saturday, February 2, 2013, 3:48:18 PM, you wrote:

    > Zaprojektowałem kiedyś wkładany pionowo na płytkę modulik (zgodnie z Twoją
    > sugestią na LM2674 - dzięki) zawierający oprócz samej przetwornicy jeszcze
    > filtry C-L-C-L-C (jedno L to koralik ferrytowy, drugie to szpulka) na
    > wejściu i na wyjściu no bo dopiero przed nimi i za nimi "jakość" sygnału
    > jest zbliżona do tego co jest na wejściu i wyjściu stabilizatora liniowego).
    > Jakbyś był zainteresowany to służę pomiarami analizatorem widma zakłóceń w
    > poszczególnych punktach.
    > Ten modulik zamawiamy niezależnie od płytek innych urządzeń, dla których
> [...]

    Jasne. Ale ja pisze o cenach chińskich a nie polskim wypasie :) Poza
    tym - zastępujesz stabilizator liniowy przetwornicą step-down a
    budując zasilacz impulsowy zazwyczaj zakłada się od razu na wyjściu
    właściwe napięcia, nie wymagajace dodatkowej stabilizacji. Wyjątek:
    LDO z 5V do 3.3-3.6V oraz liniowe ładowarki LiIon/LiPoly zasilane z
    5V.

    I tu już musisz liczyć nie tylko koszt samego LM7805 ale również koszt
    calej reszty, czyli transformatora i większych pojemności. W praktyce,
    w warunkach chińskich opłaca się od jakiś 2W stosować rozwiązania
    impulsowe. U nas - 3-5W (im mniejsza seria, tym większa moc minimalna).

    --
    Best regards,
    RoMan