    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <o5om5g$7sr$1@node1.news.atman.pl>
    <58808e6a$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
    <o5qq6b$cn0$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Norwegia włączyła UKF FM (Chyba wYłączyła?)
    Date: Thu, 19 Jan 2017 18:42:54 +0100

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >No, ja wiem, że problem, gdzie woda, to pewnie nie idealnie czysta,
    >więc coś przewodzi, a wtedy prąd samonapędza poprawę przewodności...
    >Ale mimo wszystko, chodzi mi po głowie, ze w jakimś reportażu mówili,
    >że tam, gdzie zalało, windy chodzić przestały, ale prąd i te
    >pozostałe sprawy były.

    To moze jakies inne osiedle.
    Tam bylo ze 2-3m wody.
    Co prawda budynki takie, ze parter podobnej wysokosci od gruntu, a
    nizej to tylko garaze ... ale podejrzewam, ze transformator tez sie
    jakis znalazl na poziomie gruntu.
    A jak transformator - to chyba nie mowimy o wzglednie bezpiecznnych
    220V :-)

    >Nokia, 3210, 3310... Jak się wyłączyło, to czasem wystarczyło minutę
    >baterie w ręce pogrzać, by udało się wysłać SMS-a, zanim wyłączyło
    >się znowu.

    Moze nokia, moze podgrzanie - siemens juz tak latwo nie chcial
    wstawac.

    >To przecież nie do domu...

    Chodzi mi o to, ze wymaga co najmniej paru minut z sieci, z takiej
    korbki minut ladowania wiecej, a reka odpada po mniej :-)

    >Gdzieś mi się walają wspomniane wyżej Nokie, muszę zobaczyć, czy
    >jeszcze żyją.

    Sprawdz. Ciekaw jestem czy bateryjki jeszcze dobre - Nokia robila
    porzadne.

    A potem dojdzie nowy problem - sim niekompatybilny, gdzie ja podzialem
    adapter micro/nano-mini :-)

    wnia-wiatrowa

    >Ręcznymi się zrobi, korba, wiertarka, hetania będzie, ale jak ktoś
    >się uprze...?

    Reczna wiertarke mam, ale czy to ciagle taki dostepny sprzet ...
    no ale mozna sprobowac np gwozdziem dziure zrobic.

    Niestety - dopiero przy takiej klesce wychodzi, jak bardzo jestesmy
    uzaleznieni od cywilizacji.

    >Aku suchoładowany, wysuszony, elektrolit w baniaku w bezpiecznym
    >miejscu, z rok jeden taki u mnie w domu przeleżał, fachowiec zalał i
    >było git.

    A to owszem, ale robic system awaryjny wymagajacy 8h do uruchomienia ?

    >Wiadomo, ale nie zawsze.

    Nie wiesz, ze jak bedzie najbardziej potrzebne, to sie zachmurzy ? :-)

    >Zwykły pecet, blaszak, trochę skrętki, czy innego czegoś, łączymi
    >kilka najważniejszych i jest ruch.

    Zwykly pecet, ale skonfigurowany i gotowy do obslugi kas jest raczej
    porzadniejszy serwer.
    No i zapotrzebowanie na moc troche rosnie ..

    >Najbardziej ostatnia opcja. To jasne, że w takiej sytuacji priorytet
    >dla najważniejszych artykułów, czyli jakieś dupki ozdóbki to w
    >drugiej kolejności, bo bardziej należało by sprzedać uszczelkę do
    >kranu komuś, komu woda w klopie cieknie (o ile będzie pompowana, ale
    >załóżmy, że będzie),

    Nie bylo.
    Tu juz nie jestem pewny - czy zabraklo pradu (w hydroforach na pewno),
    czy zaklad "produkcyjny" zalalo i trzeba bylo elektryke wysuszyc
    (tzn - zalalo, bo nad rzeka), czy nie chcieli pompowac, bo zalalo tez
    czerpnie i potem byl okres dezynfekcji (byl).
    Cos dwa tygodnie na beczkowozach.

    No ale moze byc inna kleska, i woda bedzie..

    A - jeszcze zalalo oczyszczalnie i przepompownie sciekow, wiec
    wylaczenie wody jak najbardziej pozadane :-)

    J.