  • Data: 2020-09-05 13:39:16
    Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-09-05 o 10:10, Myjk pisze:
    > Thu, 3 Sep 2020 11:46:11 +0200, cef

    > Borze, ale to jest inna kwestia, a i tak widać że w tej kwestii EV jest na
    > równi, choć jak urealnić parametry (zamiast się pierać na katalogach) to EV
    > jest już lepszy.

    No i Ty się uczepiłeś tego ostatniego etapu i pisanie, że to inna kwestia
    jest właśnie tym co mi się nie podoba w Twoich wywodach.

    > E... :D

    Akurat z analizy tego co tutaj przeczytałem i sam poszukałem
    wychodzi mi, że na inwestycję w EV jest najlepszy moment właśnie teraz.
    Teraz kiedy są jeszcze bezpłatne ładowarki i można - jeśli ktoś używa
    samochodu
    dorywczo i raczej zaniża tę średnią, którą podajesz- to jest w stanie
    praktycznie nie płacić
    za użytkowanie. A te kilka razy w roku po prostu zmienić sposób
    użytkowania czy jazdy
    i tyle. Jak tylko EV się troszkę bardziej spopularyzuje, to darmowe
    punkty ładowania znikną i z tanich rozwiązań zostanie tylko ładowanie
    własnym OZE.

    Natomiast przy moim sposobie użytkowania (sporo długich tras, czasem
    dziennie 20km - praca-dom a czasem wychodzi ponad 200km dziennie,
    wymagana przestrzeń ładunkowa) elektryk byłby znacznym utrudnieniem,
    które uniemożliwiało by mi zarobkowanie. Więc na pewno starego diesla
    sobie zostawię, ale myślę, żeby zamienić
    drugie auto na elektryka - wtedy wystarczy mi coś małego. (teraz mam micrę)

    Osobiście czekam na rozwiązania nakazowe,
    bo tylko w ten sposób można będzie popchnąć ten rynek.
    Najpierw zakaz wjazdu do centrów miast, potem
    inne nakazy. Np wymagany limit floty EV dla przedsiębiorców itp
    albo jakieś superulgi, żeby biznes się zainteresował.